Ieškomas lėktuvo savininkas
Ti­kriau­siai esa­te gir­dė­ję is­to­ri­jų apie sto­vė­ti pa­lik­tus au­to­mo­bi­lius, ku­rie per ke­lis mė­ne­sius su­lau­kia krū­vos bau­dų, kol ga­liau­siai pa­si­ro­do sa­vi­nin­kas. Tai da­bar Mad­ri­do Ba­ra­cha­so oro uos­tas su­si­dū­rė su pa­na­šia prob­le­ma. Ar nie­kur ne­pa­mir­šo­te lėk­tu­vo? Nes ten sto­vi vie­ni­šas „McDon­nell Doug­las MD-87“ lai­ne­ris ir nie­kas ne­ži­no, kur yra jo sa­vi­nin­kas.

Madrido Barachaso oro uostas yra vienas iš judriausių Europoje. Adolfo Suárezo vardu pavadintas oro uostas pernai aptarnavo beveik 58 milijonus keleivių, įvykdyta beveik 410 tūkstančių skrydžių. Aktyvumas šiame oro uoste tik auga ir tuo ispanai gali pasidžiaugti. Tačiau tuo pačiu vis didesne kančia tampa kažkieno paliktas „McDonnell Douglas MD-87“.

MD-87 nėra šiaip koks ultralengvasis lėktuvas, kurio savininkas nebegali skraidyti, todėl jį nusprendė palikti oro uoste kaip kokį vaiką ant vienuolyno laiptų. Niekas MD-87 nepakels, nepamaitins ir nepaguos. Tai – beveik 40 metrų ilgio laineris, kadaise talpinęs apie 150 keleivių. Pamestas lėktuvas priklausė „Saicus Air“ oro linijoms, kurios savo istorijos pabaigą priėjo dar 2010 metais. Tačiau oro linijų bankrotas nereiškia, kad lėktuvai yra tiesiog paliekami stovėti ten, kur yra. Įprastai jie yra parduodami arba tampa kreditorių nuosavybe. Apleistas MD-87 kažkam priklauso, bet kam?

Oro uostas jau kelerius metus bando išsiaiškinti, kam priklauso lėktuvas. Visų pirma, žinoma, kažkas turi atsiskaityti už jo stovėjimą. Tačiau Madrido Barachaso oro uostas yra labiausiai suinteresuotas lėktuvo patraukimu, kad tą erdvę būtų galima išnaudoti produktyviau. Nepaisant to, kad paskutinis naujas „McDonnell Douglas MD-87“ buvo pristatytas dar 1992 metais, šie lėktuvai dabar rinkoje kainuoja apie 5 milijonus dolerių. 5 milijonus dolerių, kurių savininkui tiesiog nereikia.

Taigi, Adolfo Suárezo oro uostas imasi priemonių atsikratyti šios saulėje blunkančios skulptūros. Buvo kreiptasi ne į bet ką, bet į Ispanijos Vyriausybę, kad ši padėtų surasti sprendimą, tačiau laukia ilgas kelias, kol biurokratinis mechanizmas išspjaus problemos sprendimą. Galiausiai tikriausiai bus ieškoma įmonės, kuri sumokės už lėktuvo stovėjimą ir jį pasiims. Aišku, prieš tai turės būti priimtas sprendimas, kad lėktuvas yra tikrai apleistas, o oro uostas padarė viską, kad surastų savininką.

Gali būti, kad lėktuvas buvo tiesiog nurašytas ir jo registracijos dokumentų tiesiog nebėra. Jei prieš užgesdama „Saicus Air“ lėktuvą pardavę, duomenys apie tai turbūt būtų žinomi. Bet kuriuo atveju, šis „McDonnell Douglas MD-87“ jau niekada nebeskraidys ir keliaus į metalo laužą.