Automobilių plovyklos akcija diskriminavo vyrus
Ly­gių ga­li­my­bių kon­tro­lie­rė Ag­ne­ta Skar­džiu­vie­nė nu­sta­tė, kad au­to­mo­bi­lių plo­vyk­la „Ai­na­va“ ne­pag­rįs­tai tai­kė nuo­lai­das mo­te­rims ir to­kiu bū­du dis­kri­mi­na­vo vy­rus.

Tyrimą kontrolierė pradėjo po to, kai automobilių plovykla socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje paskelbė, kad kiekvieną trečiadienį moterys galės nusiplauti automobilį su 20 proc. nuolaida, rašoma pranešime spaudai.

Įmonės vykdančioji direktorė Edita Gimbickaja teigė, kad akciją paskelbė vadovaudamasi įmonės partnerio ir plovyklos gamintojo Vokietijoje „Otto Christ AG“ rekomendacija pritraukti moteris naudotis tekstiline tuneline automobilių plovykla, kuri įrengta naujai atidarytame automobilių švaros centre. Pasak jos, siekta plačiau paskleisti žinią apie naują paslaugą bei parodyti, kad tokiomis plovyklomis yra lengva ir patogu naudotis.

Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymas įpareigoja įmones visiems vartotojams, nesvarbu, kokia jų lytis, taikyti vienodas apmokėjimo sąlygas už tokias pačias ir vienodos vertės paslaugas, bei užtikrinti, kad informacijoje apie paslaugas nebūtų išreiškiamas privilegijų teikimas dėl asmens lyties.

Šiuo atveju įmonė nepateikė jokio pagrindimo, dėl kokių priežasčių nuolaidos už vienodas paslaugas taikė tik moterims. Nuolaidų taikymas tik vienos lyties vartotojams negali būti laikomas tinkama priemone, siekiant pademonstruoti naujos paslaugos privalumus. Nustačius diskriminaciją, įmonė nuolaidų taikymą moterims nutraukė.

A. Skardžiuvienė tokio pobūdžio akcijas vertina neigiamai. „Šios ir panašios lengvatos tik vienos lyties vartotojams, ne tik prieštarauja įstatymams, bet ir formuoja nuostatą, kad vienos lyties asmenys yra ypatingesni ar vertingesni. Tai supriešina visuomenę bei pažeidžia lyčių lygybės principą. Paslaugų teikėjai to daryti neturėtų“ – sako ji.