Amerikietiški mėsainiai Prancūzijoje įveikė tradicinius sumuštinius
Pra­ėju­siais me­tais Pra­ncū­zi­jo­je pir­mą kar­tą is­to­ri­jo­je mė­sai­nių par­da­vi­mai au­go spar­čiau nei kla­si­ki­nių jam­bon-beur­re su­muš­ti­nių, ku­riems pa­ga­min­ti nau­do­ja­mas pra­ncū­ziš­kas ba­to­nas, svies­tas ir kum­pis.

Paryžiuje įsikūrusios restoranų verslo konsultavimo firmos „Gira Conseil“ atliktas tyrimas parodė, kad pernai mėsainis buvo įtrauktas į 85 proc. šalies restoranų valgiaraščius. Pernai jų buvo parduota net 1,5 mlrd. vienetų.

Tačiau prancūziškosios virtuvės gynėjams dar didesnį nerimą kelia tai, kad tik 30 proc. mėsainių buvo parduota maistą išsinešti skirtose vietose. Dauguma jų buvo parduota tradiciniuose prancūziškuose restoranuose.

Beje, mėsainis vis labiau „prancūzėja“ ir yra patiekiamas su garsiausiais prancūziškais sūriais, kaip rokforo, o ne tradiciniu čederio sūriu.

Tokios naujienos yra tikras smūgis Prancūzijai, kuri itin didžiuojasi savo nacionaline virtuve ir kuri daugelį metų priešinosi „pasaulinei mėsainių invazijai“.

„Apie spartų mėsainių populiarėjimą mes kalbame jau trejus metus. Tačiau šiemet mes nebežinome, kaip pavadinti šį reiškinį. Tai tiesiog beprotiška“, – sakė „Gira Conseil“ direktorius Bernard‘as Boutboulis.

Mėsainių pardavimai per metus šoktelėjo 9 proc. „Tai yra fenomenalus augimas“, – pažymėjo jis.

Verta paminėti, kad dar 2016 metais mėsainių ir jambon-beurre sumuštinių – populiariausių šalyje – pardavimai buvo apylygiai. „Tačiau praėjusiais metais pirmą kartą mėsainiai gerokai aplenkė prancūziškąją klasiką“, – sakė B. Boutboulis, pranešęs, kad minėtų sumuštinių pernai buvo parduota 1,2 mlrd. vienetų.