20 rusų milijardierių jachtų – lyg karinis jūrų laivynas
Ru­sų mi­li­jar­die­rių pir­ma­sis dvi­de­šim­tu­kas jach­tų vir­ši­ja vi­sų Ru­si­jos ka­ri­nių lai­vų, pa­sta­ty­tų per pa­sta­rą­jį de­šimt­me­tį, kai­ną. O kiek­vie­nas iš šių bu­ri­nių lai­vų yra ne tik di­džiu­liai, ga­lin­gi, bet ir iš­skir­ti­niai dėl sa­vo sa­vi­nin­kų fan­ta­zi­jų bei įgei­džių.

Elektros įrenginiai, pagal galingumą kaip kokios elektrinės, šarvuoti korpusai, karinio diapazono radarai, slopinimo ir radioelektroninės kovos sistemos, maži povandeniniai laivai ir sraigtasparniai... Pagal dydį ir įrengimą šioms jachtoms nėra lygių.

Didžiosios jachtos demonstruoja savo savininkų galimybes ir pranašumą. Svajonių laivas turi išsiskirti ir veikti vaizduotę.

Žurnalas „Bild“ rašo: „Tai mūsų laikų tendencija. Privačios jachtos darosi panašios į karinius laivus, parodo savo savininkų jėgą ir ryžtingumą.“

Megajachta – tai privati teritorija, nepavaldi jokioms sankcijoms ir likimo permainoms, rašo topwar.ru. Skirtingai nuo vilų ir rūmų, jachta bet kuriuo metu galima pakelti inkarą ir išplaukti į plačius vandenis.

Tokios jachtos – pirmo ryškumo žvaigždės – pavadinamos išdidžiai: „Dilbar“, „Eclipse“, „Luna“, „Madam Gu“, „Serene“, „Ocean Victory“, „Sailing Yaght A“, „Palladium“, „Here Comes The Sun“, „Motor Yacht A“, „Nirvana“, „Anastasia“, „Rahil“, „Tango“, „Quantum Blue“, „Ice“, „Graceful“, „Kibo“, „Barbara“, „Galactica Super Nova“.

Geopolitinė tokios eskadros įtaka yra didesnė, negu Rusijos karinio laivyno junginio Viduržemio jūroje, o 100 metrų stiebai užtemdo lėktuvnešio „Admirolas Kuznecovas“ dūmų šleifą.

Tokios eskadros kaina gali būti lyginama su dideliais Europos gynybos projektais.

Kiekviena – išskirtinė

Kai šios jachtos pasirodo, sudreba Kipro ir Nicos krantinės. Nuo susižavėjimo virpa Honkongas, Melburnas ir Singapūras. Prasiskiria baltos amerikiečių milijonierių jachtos Floridos pakrantėje.

Kiekviena tokių jachtų – įvykis. Svetainė topwar.ru pristatė kai kuriuos didžiosios rusų eskadros flagmanus.

162 metrų jachtai „Eclipse“ („Užtemimas“), laikraščio „Times“ duomenimis, viena pagrindinių Prancūzijos gynybos kompanijų sukūrė priešraketinės gynybos sistemą.

Pasaulio didžiausia jachta "Eclipse" priklauso Rusijos verslininkui Romanui Abramovičiui. / Sipa/Scanpix nuotrauka

Tam pačiam savininkui priklauso „Luna“ – 115 metrų ekspedicinė jachta, skirta plaukti bet kuriose platumose. Jei atsibosta vienodas Viduržemio jūros peizažas, ji gali judėti ledinės Antarktidos link. Šios jachtos korpusas gali atlaikyti ledų sangrūdą.

Didžiausia pasaulyje ekspedicinė jachta "Luna 115m", kurios savininkas Romanas Abramovičius. / Sipa/Scanpix nuotrauka

Jachtos „Dilbar“ ilgis – 156 metrai. Elektros generatorių galingumas – 30 megavatų (megavatas lygus vienam milijonui vatų). Kaip laivui tai yra neįtikėtinai daug. Kam „Dilbar“ reikia tokių energetinių galimybių? Jachtoje yra daug aukštosios technologijos įrenginių – nuo karinės paskirties radarų iki liftų ir kitų automatinių dalykų, elektros energijos reikia beveik kiekvienam jachtos elementui.

Didžiosios jachtos demonstruoja savo savininkų galimybes ir pranašumą. Svajonių laivas turi išsiskirti ir veikti vaizduotę. Taip mano trečios pagal didumą pasaulyje jachtos „Sailing Yaght A“ savininkas. Tarp šio burinio laivo stiebų su automatiškai išsiskleidžiančiomis rėjomis – liftų šachtos. Iš 100 metrų aukščio stebėti saulėlydžius vandenyne – neįkainojama. O burės – gal futbolo lauko dydžio. Kad galėtų kirsti Sueco ir Panamos kanalus be buksyro, šiame buriniame laive yra karinių laivų technologijų įranga.

„Sailing Yaght A“ savininkas didelį dėmesį skiria savo saugumui. Be būtinų spynų daktiloskopiniais davikliais, kurie pašalinių judėjimą po jachtą daro neįmanomą, pagal kai kuriuos duomenis, ten dar yra itin saugi slėptuvė.

„Sailing Yaght A“ savininkas turi ir kitą burinį laivą – „Motor Yacht A“. Tai ekstravagantiška 119 metrų jachta.

Tos didžiosios jachtos – tarsi privačios imperijos, judančios plačiuose vandenyse. Tai ir nuostabioji „Ocean Victory“, stambiausia kada nors istorijoje Italijoje statyta jachta. Per vizitą Venecijoje ji užstojo Šv. Morkaus baziliką. O jachtos „Galactica Super Nova“ kūrėjai didžiuojasi tuo, kad per bandymus, nepaisant stipraus štormo, jį kirto bangą 30 mazgų greičiu.

Kas toliau?

Kai didžiosios jachtos pasiekė savo ribas, jų savininkų dėmesys nukrypo į lydintį transportą. Maži povandeniniai laivai, sraigtasparniai, degalai, įvairus inventorius – dabar visa tai galima pakrauti ant atskiros platformos, lydinčios laivą. Turint tokias priemones, galima mėnesiais nematyti kranto, išlaikant autonomiją vandenyne. Pats kompleksinio aprūpinimo buvimas flotilei suteikia karinio junginio vaizdą. Tai lyg būtų plaukiančios „tvirtovės“ .