„Baltic Ace“ nuskendo su 1400 automobilių – kas iš jų liko po 3 metų vandenyje?
„Bal­tic Ace“, van­de­ny­nų au­to­ve­žis, daž­niau­siai dir­bo Bal­ti­jos jū­ro­je. Jis daž­nai ke­lia­vo iki Suo­mi­jos, į ku­rią pri­sta­ty­da­vo tūks­tan­čius au­to­mo­bi­lių. Taip ke­lia­vo ir 2012 me­tų gruo­dį, kai ne­to­li Ny­der­lan­dų su­si­dū­rė su kon­tei­ne­ri­niu „Cor­vus J“. „Bal­tic Ace“ nu­sken­do su vi­su kro­vi­niu, bet kas su juo nu­ti­ko vė­liau?

„Baltic Ace“ ir „Corvus J“ susidūrė dėl žmogaus klaidos. Tai buvo išties siaubinga tragedija, nusinešusi 11 gyvybių. „Corvus J“ nebuvo stipriai pažeistas – šis laivas net dalyvavo paieškos ir gelbėjimo darbuose. Tačiau būtent šis konteinerinis laivas ir atsitrenkė į „Baltic Ace“ korpusą labai aktyviame laivybos kelyje.

„Baltic Ace“ tuomet su 1400 „Mitsubishi“ automobilių keliavo į Suomiją. Tiesa, mašinos tikriausiai buvo skirtos Rusijos rinkai.

Laivas nuskendo į 35 metrų gylį visai netoli Nyderlandų, iš kurių ir pradėjo savo kelionę, todėl „Baltic Ace“ dar turėjo ir nemažai degalų.

Jis kėlė ne tik gamtosauginių problemų, bet ir galėjo būti pavojingas šioje vietoje dirbantiems laivams. „Baltic Ace“ reikėjo iškelti.

Sprendimas laivą pašalinti buvo priimtas 2014 metais. Tuomet buvo pašalintas likęs kuras, sudarytas nuskendusio laivo planas, priimti techniniai sprendimai. „Baltic Ace“ turėjo visą savo krovinį – nei vienas automobilis neišriedėjo į jūros dugną. Buvo nuspręsta, kad laivas turi būti supjaustytas į 8 dalis, kad jį būtų įmanoma iškelti. Štai kaip jis atrodė po dviejų vandenyje praleistų metų.

Iš tiesų, automobiliai laivo krovinių skyriuje inžinieriams jokių rūpesčių nekėlė – juos lengva perpjauti. Pats „Baltic Ace“ buvo pritaikytas plaukiojimui apledėjusiame vandenyje, todėl jo korpusas buvo pakankamai storas. Iškėlimo darbams trukdė ir vanduo, kuris laikėsi kaip didelis svoris krovininio laivo skyriuose. Tačiau supjaustytas laivas po truputį buvo keliamas į viršų.

„Baltic Ace“ kelionė iš jūros dugno į metalo laužą baigėsi tik 2015 metų rudenį – aštuoni dideli laivo gabalai buvo keliami daugiau nei metus. Tai leido pažvelgti, kokį poveikį automobiliams padarė „Baltic Ace“ laivo tragedija.

Reuters/Scanpix nuotraukos

Žinoma, niekas net negalvojo, kad kurie nors automobiliai bus tinkami kam nors daugiau nei metalo laužas. Nauji „Mitsubishi“ neatsilaikė ir sūraus vandens poveikiui – jie buvo gerokai parūdiję. Aišku, šis procesas tik pagreitėjo, kai jie vėl buvo iškelti į gryną orą. Rūdys matėsi ne tik automobilių apačioje, bet ir ant dažytų kėbulo dalių – skęsdamas „Baltic Ace“ vertėsi, todėl buvo sulamdyti visi automobiliai.

Stipriai apgadinti ir lengvo lydinio ratlankiai, automobiliai neteko padangų, o ir kėlimo metu jie buvo dar labiau suknežinti. Tai, aišku, nebebuvo jokia problema, nes visas „Baltic Ace“ krovinys kaip ir pats laivas tapo metalo laužu.

„Baltic Ace“ buvo supjaustytas ir pardirbtas. Toks likimas laukia absoliučios daugumos laivų, tačiau „Baltic Ace“ to sulaukė per anksti. Šis laivas buvo pastatytas 2007 metais ir dirbtų iki šiol, jei ne žmonių neapdairumas.