Nukritusio Rusijos lėktuvo katastrofos vietoje rastos abi „juodosios dėžės“
Ru­si­jo­je ne­to­li Mask­vos nu­kri­tu­sio lėk­tu­vo lie­ka­nų ir 71 juo skri­du­sio žmo­gaus pa­lai­kų snie­go pus­ny­se ieš­kan­tys gel­bė­to­jai pir­ma­die­nį su­ra­do abu lėk­tu­vo skry­džio duo­me­nų sa­vi­ra­šius.

Maršrutu iš Maskvos į Orską pietų Urale sekmadienį skridęs bendrovei „Saratov Airlines“ priklausęs keleivinis „Antonov An-148“ dvimotoris lėktuvas nukrito, praėjusius vos kelioms minutėms nuo pakilimo iš Maskvos Domodedovo oro uosto. Visi juo skridę žmonės – 65 keleiviai ir šeši įgulos nariai – žuvo.

Rusijos tyrėjai greitai atmetė teroro akto versiją, tačiau nelaimės priežastis dar nenustatyta.

Ši nelaimė privertė iš naujo susirūpinti dėl An-148 modelio saugumo, apie kurį pradėta kalbėti po to, kai sudužo pirmas šio modelio lėktuvas ir buvo užregistruota virtinė atvejų, kai pilotai susidūrė su sunkumais saugiai tupdant lėktuvą.

Aviakompanija „Saratov Airlines“ priėmė sprendimą laikinai, kol vyksta tyrimas, sustabdyti skrydžius kitais jos turimais lėktuvais An-148.

Rusijos Tyrimų komitetas pranešė,“kad krisdamas orlaivis buvo vientisas, nedegė; sprogimas įvyko tik lėktuvui nukritus“. Sprogus lėktuvo bakams, jo nuolaužos išsibarstė stora sniego danga padengtame 30 hektarų plote, pranešė Nepaprastųjų situacijų ministerija, nelaimės tyrimui pasitelkusi bepilotes skraidykles.

Ministro pirmininko pavaduotojas Arkadijus Dvorkovičius ministrų kabineto susirinkime sakė, kad katastrofos vietoje gelbėtojai surado abi „juodąsias dėžes“ – skrydžio parametrus ir pilotų pokalbius fiksuojančius savirašius, kurie yra labai svarbūs nelaimės priežastims nustatyti.

Pasak pareigūnų, žuvusiųjų palaikų paieškos nelaimės vietoje užtruks savaitę.

Rusijos nepaprastųjų situacijų ministerijos paskelbtame keleivių sąraše 65 žuvusių keleivių amžius siekia nuo 5 iki 79 metų. Dauguma keleivių buvo iš Orsko, kuriame dėl nelaimės pirmadienį paskelbtas gedulas.

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas atidėjo planuotą kelionę į Sočį ir liko Maskvoje stebėti paieškų operacijos ir katastrofos tyrimo eigos.