Londone rastas neaiškiomis aplinkybėmis miręs buvęs įtakingas rusų verslininkas
Lon­do­ne sa­vo na­muo­se bu­vo ras­tas ne­aiš­kio­mis ap­lin­ky­bė­mis mi­ręs bu­vęs įta­kin­gas ru­sų vers­li­nin­kas, sie­tas su ve­lio­niu Krem­liaus kri­ti­ku Bo­ri­su Be­re­zovs­kiu, an­tra­die­nį pra­ne­šė bri­tų ir ru­sų ži­niask­lai­da.

Nikolajus Gluškovas dirbo B. Berezovskiui priklausiusiose kompanijose „Aeroflot“ ir „AvtoVAZ“. Jo kūną namuose viename pietvakariniame Londono rajone pirmadienį aptiko jo dukra Natalija, pranešė žiniasklaida.

Rusijos laikraštis „Kommersant“ citavo N. Gluškovo artimuosius, kurie sakė, kad ant jo kūno buvo „smaugimo žymių“.

Kaip pranešė leidinys, „kol kas neaišku, ar tai buvo nužudymas, ar savižudybė“.

Šiuo metu Didžiosios Britanijos pareigūnai aiškinasi buvusio rusų dvigubo agento Sergejaus Skripalio ir jo dukters apnuodijimą nervus paralyžiuojančia medžiaga; be kita ko, britų vyriausybė teigė ištirsianti ir dar kelių su Rusija susijusių asmenų mirtis, kėlusias įtarimų.

Britanijos kovos su terorizmu policija, vadovaujanti S. Skripalio apnuodijimo Solsberyje tyrimui, nurodė, kad aiškinasi vieno vyriškio, įkopusio į 7-ą dešimtį, mirties pietvakarių Londone esančiame Kingstone aplinkybes. Pareigūnai nenurodė jo tapatybės.

Kovos su terorizmu policijos atstovas teigė, kad šis policijos padalinys šiam tyrimui vadovauja „atsargumo sumetimais, dėl ryšių, kuriuos tas vyras, manoma, turėjo“.

Pasak atstovo, „nėra jokių įrodymų, kad tai būtų susiję su incidentu Solsberyje“.

„Jo mirtis šiuo metu traktuojama kaip nepaaiškinta“, – sakė jis.

Britanijoje N. Gluškovas turėjo politinį prieglobstį. Jis penkerius metus kalėjo Rusijoje už pinigų plovimą ir sukčiavimą, pranešė laikraštis „The Guardian“.

B. Berezovskis, įtakingas oligarchas, kažkada palaikęs Rusijos prezidentą Vladimirą Putiną, bet vėliau nuo jo nusisukęs, 2013 metais buvo rastas pasikoręs vonios kambaryje savo namuose šalia Londono.

N. Gluškovas tada sakė manąs, kad B. Berezovskis buvo nužudytas.

„Esu tikras, kad Borisas buvo nužudytas“, – 2013-aisiais jis sakė „The Guardian“.