Kompiuterinės sistemos gedimas sutrikdė 15 tūkst. skrydžių Europoje
Eu­ro­pos sau­gios oro na­vi­ga­ci­jos or­ga­ni­za­ci­jos (Eu­ro­kon­tro­lės) kom­piu­te­ri­nės sis­te­mų ge­di­mas an­tra­die­nį pri­ver­tė ati­dė­ti be­veik pu­sę skry­džių Se­na­ja­me že­my­ne, pra­ne­šė tar­ny­ba.

Eurokontrolė nurodė, kad sugedo duomenų apie skrydžių tvarkaraščius keitimosi ir koordinavimo sistema, todėl buvo prarasti visi duomenys apie lėktuvų skrydžius, įvesti iki 12 val. 26 min. vietos (13 val. 26 min. Lietuvos) laiku.

Dėl šio rikto vėlavo apie 15 tūkst. iš 29,5 tūkst. regione suplanuotų skrydžių.

Dėl šio rikto vėlavo apie 15 tūkst. iš 29,5 tūkst. regione suplanuotų skrydžių.

Tarnybos duomenimis, šis kompiuterinės sistemos sutrikimas skrydžių saugumo nepaveikė.

Padėtį pavyko normalizuoti tik vakare, rašo Didžiosios Britanijos dienraštis „Daily Mail“.

Eurokontrolė turi 41 narę, tarp jų 28 Europos Sąjungos šalis, Ukrainą, Turkiją ir Norvegiją.

Vokietijos skrydžių saugumo tarnyba nurodė, kad šalies oro uostuose darbas irgi vyksta „truputį lėčiau“.

Transliuotojas „Deutsche Welle“ citavo didžiausią Vokietijoje Frankfurto oro uostą valdančią bendrovę „Fraport“, kad padėtis nėra itin įtempta, nors daug lėktuvų vėluoja išskristi.

Dėl gedimų sistemoje lėktuvų eismas Lietuvoje nesutriko

Dėl techninių nesklandumų Eurokontrolės centralizuotoje skrydžių srautų valdymo sistemoje antradienį dalyje Europos šalių sutrikus lėktuvų eismui, Lietuvoje orlaiviai kilo, leidosi bei kirto Lietuvos teritoriją tranzitu įprasta tvarka, lėktuvų užlaikymų ar vėlavimų nebuvo.

Antradienį Europos saugios oro navigacijos organizacija Eurokontrolė pranešė, kad dėl techninių nesklandumų jos administruojamoje Išplėstinėje taktinėje skrydžių srautų valdymo sistemoje (angl. Enhanced Tactical Flow Management System), kurioje nuolat atnaujinama informacija apie skrydžius ir jų užlaikymą, gali vėluoti arba būti atidėti apie pusė visų skrydžių.

Būdama Eurokontrolės nare, skrydžių valdymo paslaugas Lietuvos oro erdvėje teikianti valstybės įmonė „Oro navigacija“ skrydžių valdymo sistemas yra visiškai integravusi su atitinkamomis Eurokontrolės skrydžių srautų planavimo sistemomis. Įvykus incidentui, „Oro navigacija“ dirbo pagal nenumatytų atvejų planą. Informacija iš Eurokontrolės buvo gaunama per Europos oro kelių tinklo valdytojo (atsakingo už skrydžių srautų planavimą Europoje) specialų operacinį portalą. Įmonės specialistai turėjo skrydžių planus atkurti rankiniu būdu, skrydžių vadovai ir skrydžių srautų valdymo specialistai nuolat telefonu derino informaciją apie atvykstančius orlaivius su kaimyninių šalių skrydžių valdymo centrais. Skrydžių apribojimų nebuvo.

Eurokontrolės administruojamos sistemos darbas buvo atkurtas antradienį vėlai vakare ir šiuo metu sistema veikia įprasta tvarka.

Eurokontrolės duomenimis, tokie gedimai būna labai reti – antradienio sutrikimas buvo antrasis per pastaruosius 20 metų. Pastarąjį kartą panašaus pobūdžio sutrikimą Eurokontrolė užfiksavo 2001 m.