JAV ir Kinijos prekybos mūšyje – proga Lietuvos eksportuotojams
Iš JAV ir Ki­ni­jos eko­no­mi­nius san­ty­kius kaus­tan­čios įtam­pos Lie­tu­vos eks­por­tuo­to­jai ga­li tik iš­loš­ti, nes Ki­ni­ja kaip įma­ny­da­ma sie­kia pa­ge­rin­ti pre­ky­bos ry­šius su ki­to­mis vals­ty­bė­mis ir drą­siai at­ve­ria du­ris už­sie­nio tie­kė­jams.

Tai rodo ir lapkričio 5–10 dienomis pirmą kartą vykstanti Kinijos tarptautinė importo paroda „China International Import Expo“, kurioje dalyvauja 18 lietuviškų įmonių.

„China International Import Expo“ paroda žada būti rekordinis verslo renginys Kinijoje. Organizatorių teigimu, į parodą atvyksta daugiau nei 2,8 tūkst. įmonių iš daugiau kaip 130 šalių ir regionų, o jų prekes ir paslaugas vertins apie 160 tūkst. registruotų pirkėjų iš 80 tūkst. kiniškų ir užsienio bendrovių. Išskirtinai tik užsienio gamintojams ir tiekėjams, norintiems importuoti į Kiniją, skirtoje parodoje „Versli Lietuva“ organizuoja du nacionalinius stendus, skirtus tekstilės ir plataus vartojimo prekių gamintojams bei maisto pramonei. 18 įmonių parodoje užims daugiau nei 160 kv. m plotą.

„Lietuva deda daug pastangų, kad būtume tarp valstybių, kurias atpažįsta ir mėgsta 1,4 mlrd. vartotojų rinka. Esame pirmoji pasaulyje šalis, priėmusi pasiūlymą dalyvauti šioje parodoje. Tai rodo mūsų tvirtą įsitikinimą, kad prekyba su Kinija yra ateitis, o kinai tokį požiūrį labai palankiai vertina ir skatina. Į visos pasaulio verslo bendruomenės laukiamą metų renginį lietuvių bendrovės veržėsi net ir pasibaigus oficialiai registracijai“, – pranešime spaudai sako Daina Kleponė, VšĮ „Versli Lietuva“ generalinė direktorė.

Pasak jos, prekybos ryšiai su Kinija tampa vis intensyvesni. Nuo 2012 metų lietuviškos kilmės prekių eksportas į Kiniją išaugo daugiau nei du kartus ir pernai siekė 130 mln. eurų. Per pirmąjį šių metų pusmetį lietuviškos įmonės pardavė prekių už daugiau nei 70 mln. eurų.

„Verslios Lietuvos“ analitikų vertinimu, Kinijos rinkoje dideles perspektyvas turi tradicinių Lietuvos pramonės sektorių atstovai – baldų, tekstilės, maisto gamintojai.

„Ruoštis parodai pradėjome dar sausį. Jaučiame kinų bendrovių susidomėjimą, kurį dar labiau paskatino intensyvi komunikacija nuo pat metų pradžios Kinijos žiniasklaidoje. Reportažus apie Lietuvą ir pasiruošimą dalyvauti parodoje rodė ir šalies pagrindinė valstybinė televizija CCTV“, – teigia D. Kleponė.

Anot jos, kinų susidomėjimą Lietuva rodo ir prieš parodą smarkiai paaugęs sekėjų skaičius oficialioje Lietuvos paskyroje „WeChat“ socialiniame tinkle. Kinų itin mėgstamas socialinis tinklas „WeChat“ yra viena pagrindinių bendravimo priemonių, naudojamų tiek asmeniniame gyvenime, tiek versle. Prieš parodą Lietuvos paskyros sekėjų skaičius perkopė 2 tūkst. vartotojų.

„Lietuva yra patraukli prekybos partnerė Kinijai, nes esame Europos Sąjungos nariai, o tai reiškia, kad mūsų produktai yra aukščiausios kokybės, atitinkantys saugumo ir aplinkosaugos reikalavimus. Lietuviai gamintojai yra lankstūs ir smalsumu pasižymintiems kinų vartotojams gali pasiūlyti tokių produktų, kurių kinai nei matę, nei girdėję“, – sako „Verslios Lietuvos“ generalinė direktorė.

VšĮ „Versli Lietuva“ pranešė, kad jos organizuojamuose stenduose dalyvauja šios lietuviškos įmonės: „Decoflux“, „Omniteksas“, „Alviva“, A. Juknos studija „A+L“, ARS MAJOR, BONUM FATUM, „Aromika“, „UNO parks“, „Imlitex China“, „Klara Faustina“, „Gudobelė“, „Mantinga“, „Vilroka“, „Vilniaus alus“, „Tandemus“, „Daumantai“, „Pieno žvaigždės“, „Melt Water“.Galerija 4547