Bavarijoje įsigaliojo įsakas įrengti ant viešųjų pastatų kryžius
Vo­kie­ti­jos pie­tuo­se esan­čio­je Ba­va­ri­jo­je penk­ta­die­nį įsi­ga­lio­jo prieš­ta­rin­gas įsa­kas, ku­riuo rei­ka­lau­ja­ma, kad ant dau­gu­mos vie­šų­jų pa­sta­tų bū­tų įreng­ti krikš­čio­niš­ki kry­žiai, kri­ti­kams pa­va­di­nus šį spren­di­mą vie­tos val­džios prieš­rin­ki­mi­nės kam­pa­ni­jos da­li­mi.

Bavarijos gubernatorius konservatorius Markusas Soederis tokį teisės aktą priėmė balandį, pareiškęs, kad „kryžius yra esminis mūsų Bavarijos tapatybės ir gyvenimo būdo simbolis“.

Pasirašius įsaką kilo pasipiktino banga, o kritikai apkaltino Bavarijos krikščionių socialinės sąjungos (CSU) narį M. Soederį religinio simbolio politizavimu, o jo partiją – mėginant persivilioti rinkėjų, kurie per spalio vykusius rinkimus balsavo už dešiniojo sparno populistinę partiją „Alternatyva Vokietijai“ (AfD).

„Soederis piktnaudžiauja kryžiumi, darydamas priešrinkiminį manevrą“, – dienraščiui „Augsburger Allgemeine“ sakė Socialdemokratų partijos Bavarijos skyriaus vadovė Natascha Kohnen.

M. Soederio sprendimas taip pat buvo išjuoktas Vokietijoje. Pavyzdžiui, kaimyninės Badeno-Viurtembergo žemės gubernatorius Winfriedas Kretschmannas pareiškė, kad nuotrauka, kurioje jo kolega iš Bavarijos laiko kryžių, priminė jam „filmą apie vampyrus“.

Tačiau kone griežčiausiai įsaką kritikavo Vokietijos vyskupų konferencijos pirmininkas kardinolas Reinhardas Marxas. Jis įspėjo M. Soederį, kad „jei kryžius vertinamas vien kaip kultūros simbolis, jis nebuvo tinkamai suprastas“.

„Tada kryžių nusavina valstybė“, – interviu dienraščiui „Sueddeutsche“ pareiškė R. Marxas ir pridūrė, kad šis simbolis neturi būti naudojamas kiršinimui.

Kilus pasipiktinimui M. Soederio biuras sušvelnino savo poziciją ir paskelbė, kad įsako nuostatos privalomos tik tokioms institucijoms, kaip policija, teismai ir ministerijos, o aukštojo mokslo įstaigoms, muziejams ir teatrams – tik patartinos.

„Krikščioniškos vertybės“

Gindamas savo sprendimą gubernatorius penktadienį sakė viešajam transliuotojui „Bayerischer Rundfunk“, kad „mus vienija krikščioniškos vertybės, krikščioniškos šventės“.

Kalbėdamas iš Vatikano, kur jis susitiko su popiežiumi, M. Soederis pareiškė, kad dauguma Bavarijos gyventojų, išpažįstantys protestantizmą, palaiko sprendimą įrengti ant pastatų kryžius.

Tačiau toli gražu ne visi bavariečiai susitinka su tokiu pareiškimu.

„Tiesą sakant, yra svarbesnių dalykų... nes religija jau nėra tokia svarbi šiomis dienomis“, – pažymėjo 52 metų Gerhardas Friedlas.

47 metų Assunta Tameleo savo ruožtu pavadino įsaką „priešrinkiminės kampanijos žingsniu“.

„AfD daug kalba apie krikščioniškas vertybes, tad, manau, kad Markus Soederis turėjo kažką padaryti prieš spalio regioninius rinkimus“, – teigė ji.

„Taigi, jis ieško balsų tarp konservatorių, bet nieko bendra su tikėjimu tai neturi“, – pridūrė Bavarijos gyventoja.

M. Soederio CSU, kanclerės Angelos Merkel partijos CDU partnerė, surinkusi mažiausiai rinkėjų palaikymo nuo 1949-ųjų rugsėjo, įvairiais būdais bando susigrąžinti rinkėjus, per naujausius rinkimus savo balsus atidavusius kraštutiniams dešiniesiems.

Visuomenės pykčiu dėl pabėgėlių antplūdžio sėkmingai pasinaudojo antiimigracinė kraštutinių dešiniųjų partija AfD, rugsėjį vykusiuose rinkimuose surinkusi rekordiškai daug balsų.

Tapusi didžiausia opozicine jėga parlamente AfD tikisi atsidurti ir į Bavarijos žemės įstatymų leidėjų gretose.

Vis labiau susiskaidęs politinių jėgų išsidėstymas Vokietijoje reiškia, kad CSU gali pirmąkart prarasti savo absoliučią daugumą Bavarijoje, dėl to ji užima griežto kurso poziciją tokiais klausimais kaip imigracija ar religija.

Buvęs Bavarijos premjeras ir dabartinis Vokietijos vidaus reikalų ministras Horstas Seehoferis yra pareiškęs, kad „Islamas nėra Vokietijos dalis“, nors daugiau kaip 4 mln. musulmonų vadina didžiausią Europos ekonomiką namais.

„Augsburger Allgemeine“ teigimu, „CSU, regis, vilioja AfD šalininkus perimdama jos retoriką apie pabėgėlius, islamą ir, žinoma, kryžiumi“.