„Facebook“ įsiutino Rusijos televiziją RT
So­cia­li­nis tink­las „Fa­ce­book“ pir­ma­die­nį užb­lo­ka­vo Krem­liaus ru­po­ru lai­ko­mos Ru­si­jos te­le­vi­zi­jos RT pus­la­pį, pir­ma­die­nį pra­ne­šė šio vals­ty­bi­nio ka­na­lo va­do­vė, pa­va­di­nu­si to­kį žings­nį pa­si­kė­si­ni­mu į ži­niask­lai­dos lais­vę.

„Turėjome papildomą projektą anglų kalba „In the Now“. Šis projektas buvo itin populiarus – vien „Facebook“ turėjome 2,5 mlrd. peržiūrų ir 4 mln. prenumeratorių!“ – per susirašinėjimo platformą „Telegram“ pranešė RT vyriausioji redaktorė Margarita Simonian.

Pasak jos, televizijai CNN parodžius reportažą, kuriame teigiama, kad projektą finansuoja Rusijos vyriausybė, „Facebook“ tučtuojau mus užblokavo! Nepateikdama jokių kaltinimų“.

„Nepažeidėme jokių „Facebook“ taisyklių“, – teigė ji.

Anot M. Simonian, neturėtų būti problema, kad puslapio lankytojai neinformuojami, jog jis finansuojamas Rusijos.

Paprašytas pakomentuoti padėtį Kremliaus atstovas Dmitrijus Peskovas pareiškė, kad RT „turi gauti iš „Facebook“ tikslų paaiškinimą“, kodėl buvo užblokuotas puslapis.

Pirmadienį „In the Now“ buvo nepasiekiamas per „Facebook“.

Projekto „YouTube“ kanale sakoma, kad jis siekia „suburti dėmesingų žiniasklaidos vartotojų bendruomenę, besidominčia svarbiu, neįprastu ir prasmingu turiniu“.

2014 metų kovą paleisto projekto, iš viso turinčio 2,8 mln. vaizdo įrašų peržiūrų, aprašyme neužsimenama apie kokias nors sąsajas su RT ar Rusija.

Tarp naujausių vaizdo įrašų temų – pastangos išvalyti vandenynus, „geltonųjų liemenių“ judėjimo protestai Prancūzijoje, ateizmo stiprėjimas ir Rusijos futbolo chuliganų veiksmai.

Europos Sąjungos finansuojamas projektas „EU vs Disinfo“ – kampanija, siekianti „reaguoti į prokremlišką dezinformaciją“, nurodė, kad „In the Now“ buvo paleistas siekiant pritraukti jaunesnių žiūrovų, kuriems mažiau įdomūs RT politiniai reportažai.

Kanalas tai daro „pridėdamas vaizdo įrašų, turinčių didelę emocinę ir pramoginę vertę“, tačiau jie yra naudojami kaip „masalas“, skirtas projekto ryšiams su Rusija „užmaskuoti“, rašo „EU vs Disinfo“.

Praeitą mėnesį „Facebook“ paskelbė pašalinęs daugiau kaip 500 puslapių, susijusių su Rusija ir užsiimančių „koordinuota neautentiška veikla“.

Dauguma pašalintų paskyrų buvo susijusios su 2014 metais įkurtos valstybinės naujienų agentūros „Sputnik“, taip pat vadovaujamos M. Simonian, darbuotojais.

Tuo metu „Facebook“ nurodė, kad užblokuoti puslapiai kūrė paskyras, „kad suklaidintų kitus, kas jie (iš tikrųjų) yra ir kuo jie užsiima“.