Pagaliau sukurta baterija, apie kurią visi svajojo?
Gal­būt pa­ga­liau pri­ar­tė­jo­me prie to mo­men­to, kai jau iš ti­krų­jų tu­rė­si­me „kie­to bū­vio“ ba­te­ri­ją? Vie­na Ma­sa­ču­set­se įsi­kū­ru­si kom­pa­ni­ja tei­gia, kad jų nau­ja me­džia­ga ga­li at­ver­ti vi­są šios tech­no­lo­gi­jos po­ten­cia­lą.

Pasak „Axios“, tokie technologijų gigantai kaip „Samsung“ ir „Dyson“, bendrai investavo 65 milijonus dolerių į Masačutsetse įsikūrusią „Ionic Materials“ įmonę. Tokio dydžio investicijos į mažą ir turbūt daugeliui nežinomą įmonę rinkoje sukėlė tikrą šoką. Tačiau jei „Ionic Materials“ pateisins tokį pasitikėjimą, ši investicija atsipirks su kaupu.

Kompanija teigia, kad labai stipriai priartėjo prie saugios ir veikiančios „kieto būvio“ baterijos sukūrimo. Iki šiol „Ionic Materials“ tyrėjai teigia pasiekę 3 laimėjimus.

Pirma, jie tvirtina, kad ličio jonai per polimerą juda greitai ir net dar greičiau nei tradicinėje skysto elektrolito sistemoje. Tai atrodo išties puiki žinia, juolab, kad jų polimeras yra kietos būsenos. Tad jei tai yra tiesa, tai būtų didžiulis žingsnis link „kieto būvio“ baterijos sukūrimo.

Antra, jie sako, kad jų medžiaga veikia prie 5 voltų ir gali būti pigiai ir gana paprastai pagaminta.

Trečia, tyrėjai teigia, kad nors dauguma iki šiol pagamintų medžiagų, kurios naudojamos „kieto būvio“ baterijų tyrimuose, veikia ganėtinai aukštoje temperatūroje – 60 laipsnių pagal Celsijų, jų sukurta medžiaga dirbo daug vesesnėmis sąlygomis – kambario temperatūroje. Čia galite pasižiūrėti kaip buvo testuojama „Ionic Materials“ sukurta „kieto būvio“ baterija.

Kodėl „kieto būvio“ baterija?

Atrodo, kad „Ionic Materials“ su savo unikalia, pigia ir gamybiškai paprasta medžiaga, gerokai lenkia savo konkurentus. Ir jei jų teiginiai yra teisybė, kodėl „kieto buvo“ baterijos būtų tokia didelė inovacija?

Pirmiausiai, jos yra saugesnės už esamas ličio jonų baterijas. Pastarosios yra linkusios perkaisti ir lengvai užsidegti. „Kieto būvio“ baterijos neturėtų šių problemų.

Jos taip pat gali būti mažesnės, pigesnės ir didesnės talpos, lyginant su įprastomis baterijomis. Jos būtų potencialiai greičiau įkraunamos, ilgiau veiktų ir taip pagerintų bendrą darbo našumą. Akivaizdu, kad „kieto būvio“ baterijos iš esmės pakeistų išmaniuosius telefonus ir elektrines transporto priemones.

Tad pagrindinis uždavinys yra atrasti medžiagą, kuri atitiktų visas išvardintas savybes. Jei „Ionic Materials“ yra teisūs dėl savo atrasto polimero, mes esame arčiau „kieto būvio“ baterijų nei kada nors ankščiau. Deja, bet kompanija kol kas nepateikia daugiau duomenų apie savo technologiją, todėl, kaip teigia „Axios“, daugelis ekspertų vis dar žiūri skeptiškai į šių tyrėjų produktą.

Kaip bebūtų, vis daugiau žinomų kompanijų įsitraukia į „kieto būvio“ baterijų kūrimo procesą: „Dyson“, „Fisker“, o dabar jau ir „Samsung“. Tad belieka tik laiko klausimas, kada rinkoje pasirodys saugi ir komerciškai patraukli „kieto būvio“ baterija.