NASA gavo beprecedenčių smūginių bangų atvaizdų
Kur­da­ma lėk­tu­vus, ku­rie ga­lė­tų skrai­dy­ti di­des­niu nei gar­so grei­čiu ne­su­kel­da­mi di­de­lio triukš­mo, NA­SA pa­da­rė bep­re­ce­den­čių nuo­trau­kų, ku­rio­se už­fik­suo­ta dvie­jų virš­gar­si­nių lėk­tu­vų su­kel­tų smū­gi­nių ban­gų są­vei­ka.

Tą akimirką, kai lėktuvo greitis viršija garso greitį – maždaug 1 225 km per val., jo spaudimo aplinkiniam orui sukeltos bangos susilieja ir pasigirsta kurtinantis trenksmas.

Per sudėtingą NASA Armstrongo skrydžių tyrimų centro Kalifornijoje pilotų manevrą du viršgarsiniai lėktuvai T-38 skrido vos 9 m vienas nuo kito po kitu lėktuvu, kuris laukė, kad fotografuotų juos modernia kamera.

Per šį susitikimą maždaug 9 tūkst. km aukštyje buvo padaryta užburiančių atvaizdų, kuriuose matyti abiejų lėktuvų keliamos smūginės bangos.

Vienas lėktuvas šiek tiek atsilieka nuo kito ir smūginės bangos atrodo kitaip, sakė Nealas Smithas iš inžinerijos kompanijos „AerospaceComputing Inc“, kuri bendradarbiauja su NASA.

„Šie duomenys tikrai padės mums geriau suprasti, kaip šios smūginės bangos sąveikauja“, – NASA tinklalapyje rašė jis.

Trenksmas, pasigirstantis lėktuvui viršijus garso greitį, gali labai trukdyti – ne tik gąsdinti gyventojus, bet ir padaryti žalos, pavyzdžiui, išdaužyti langus, todėl virš sausumos tokie skrydžiai ribojami.

Naujosios detalios nuotraukos labai padės NASA kurti eksperimentinius viršgarsinius lėktuvus X-59, kurie, kaip tikimasi, viršydami garso greitį sukels daug mažesnį triukšmą, nurodė agentūra.