Į Lietuvos kelius išrieda “Google Street View“ automobiliai
Lie­tu­vos ke­liuo­se tre­čia­die­nį vėl pa­si­ro­dys „Goog­le Street View“ au­to­mo­bi­liai. Jie ša­ly­je va­ži­nės apie 2 mė­ne­sius ir at­nau­jins tarp­mies­ti­nių ke­lių in­for­ma­ci­ją.

„Street View“ yra platformos „Google Maps“ funkcija, veikianti daugiau nei 85 pasaulio šalyse: vartotojai gali matyti 360 laipsnių vaizdus iš įvairių gatvių, susipažinti su kultūriniu bei nacionaliniu paveldu.

„Pirmąjį kartą mūsų tikslas buvo apvažiuoti Lietuvą ir nufotografuoti didžiuosius miestus, miestelius šalia jų bei svarbesnius kelius. Šįkart bus koncentruojamasi į tarpmiestinių kelių informacijos atnaujinimą. Po Lietuvos kelius važinės du „Google“ automobiliai. (...) Kada atnaujinta informacija pasirodys „Google Maps“ sistemoje kol kas dar anksti vertinti, tačiau tai gali užtrukti iki kelių mėnesių ir daugiau“, – BNS atsiųstame komentare teigia „Google“.

„Street View“ automobiliai Lietuvoje pradėjo važinėti 2012 metų birželį. Nuo 2013 metų sausio Lietuvos kelių ir gatvių vaizdai prieinami „Google Street View“ sistemoje.

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (VDAI) tuomet siūlė „Google“ įsteigti atstovybę Lietuvoje, antraip projektui įgyvendinti trukdytų teisinės kliūtys. Po diskusijų Teisingumo ministerija nutarė, jog teisinis pagrindas „Google“ veikti bus jos įkurta įmonė Europos Sąjungos erdvėje.

VDAI Informacijos ir technologijos skyriaus vyriausioji specialistė Raminta Sinkevičiūtė-Šečkuvienė BNS teigė, kad situacija jau yra pasikeitusi, o ir įmonės tampa vis sąmoningesnės asmens duomenų tvarkymo ir pagarbos žmogaus privatumui atžvilgiu. Tai nulėmė ir naujas asmens duomenų apsaugos teisinis reguliavimas.

„Tai susiję ir su gegužės 25 dieną visose ES valstybėse narėse pradėtu taikyti Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu (BDAR), kuriame visų pirma numatytos, bent jau Lietuvos atveju, žymiai didesnės baudos bei kitos sankcijos, kurios gali sutrikdyti įmonės veiklą, pavyzdžiui, asmens duomenų tvarkymo sustabdymas, jei nepašalinami šiurkštūs asmens duomenų tvarkymo trūkumai“, – BNS sakė R. Sinkevičiūtė-Šečkuvienė.

Pasak jos, pastebima, kad ir patys žmonės turi daugiau žinių, kaip tinkamai turi būti tvarkomi jų duomenys, tad nevengia tokius atvejus kelti į viešumą, ginti savo teises. Kartu esą ir pati „Google“ jau yra šioje srityje įgijusi patirties.

„Asmenys, kurie manys, kad jų teisės pažeistos, turi teisę kreiptis į pačią kompaniją, taip pat pateikti skundą asmens duomenų apsaugos priežiūros institucijai – toje šalyje, kur yra įsisteigęs bendrovės filialas Europoje arba Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, kuri tą skundą perduos nagrinėti reikiamai priežiūros institucijai“, – teigia inspekcijos specialistė.

„Google“ teigia, kad rūpinasi užfiksuotų žmonių privatumu.

„Mes į žmonių privatumą žvelgiame atsakingai, todėl „Street View“ programa laikosi vietinių įstatymų ir šalies kultūros normų. „Street View“ rodo tik viešąją nuosavybę. Šie vaizdai nesiskiria nuo to, ką bet kuris asmuo gali pats užfiksuoti arba pamatyti vaikščiodamas gatve. Tokio formato miestų vaizdai prieinami visame pasaulyje“, – BNS teigė kompanija „Google“.

Pasak „Google“, prieš publikuojant vaizdus, visi jie yra surenkami ir peržiūrimi specialios technologijos, kuri paslepia veidus bei automobilių registracijos numerius taip, kad šie negalėtų būti identifikuojami. Be to, „Street View“ turi ir specialų vaizdų pašalinimo mygtuką, kurį paspaudus apatiniame dešiniame programos kampe vartotojas gali pranešti apie matomą problemą.