Akibrokštas iš buvusio Elono Musko darbuotojo
Tai ti­kras akib­rokš­tas iš bu­vu­sio E. Mus­ko dar­buo­to­jo: ga­vo 52,5 mln. eu­rų pa­sko­lą ir jau pla­nuo­ja Eu­ro­po­je sta­ty­ti sa­vo „gi­ga­fak­to­rių“. Tai ga­li dras­tiš­kai pa­keis­ti elek­tro­mo­bi­lių ba­te­ri­jų rinką

Elonas Muskas nėra tas, kuris vengtų aršios konkurencijos. Vos tik paleidęs „SpaceX“ kompanijos „Falcon Heavy“ raketą, jis pareiškė, kad tikisi, jog dabar prasidės „kosmoso užkariavimo lenktynės“.

Jis ir anksčiau ragino tradicinių automobilių gamintojus investuoti į elektrinių transporto priemonių rinką, kas iš principo yra „Tesla“ kompanijos rinkos niša.

Dabar, buvęs Musko darbuotojas yra pasirengęs rimtai konkuruoti kitoje Elono dominavimo erdvėje – baterijų gamyboje.

©„Tesla“

2014 metų birželio mėn. „Tesla“ pradėjo ličio jonų baterijų („gigafaktoriaus“) gamyklos statybas Nevadoje.

Kai jau pradės šis „gigafaktorius“ pilnai dirbti, Muskas tikisi, kad per metus bus pasiektos 35 GWh ličio jonų baterijų gamybos apimtys. Tai yra praktiškai tiek pat kiek šiuo metu yra pagaminama ličio jonų baterijų visame pasaulyje.

„Northvolt“ generalinis direktorius ir buvęs pirmasis už pirkimus atsakingas „Tesla“ kompanijos vadovas Peteris Carlsonas nori Europoje pastatyti savo „gigafaktorių“. Šį vasarį, Europos Sąjungos investicijų bankas patvirtino 52,5 mln. eurų paskolą šios gamyklos statybos pradžiai Västeroje, Švedijoje.

Jei viskas vyks pagal planą, „Northvolt“ kompanija tikisi šią gamyklą pilnai pastatyti iki 2023 metų. Planuojama, kad per metus bus pasiektos 32 GWh ličio jonų baterijų gamybos apimtys, tad tai bus ne tik didžiausia ličio jonų baterijų gamykla Europoje, bet ir labai rimtas konkurentas Elonui Muskui.

Akivaizdu, kad pasaulis turės pereiti nuo iškastinio kuro prie atsinaujinančių energijos šaltinių ir ne vien tik dėl to, kad galėtų kovoti su klimato kaita. Augantis baterijų poreikio patenkinimas yra esminė šio proceso dalis, tačiau kol kas Europa nesugeba konkuruoti su „Tesla“ ar Azijos ličio jonų baterijų gamintojais.

„Northvolt“ gamykla senajam žemynui galėtų tapti vietiniu baterijų šaltiniu, tuo pačiu mažinant elektra varomų transporto priemonių kainą. Šiuo metu baterijos sudaro 30–50 % elektra varomų transporto priemonių galutinės kainos, bet jei atsiras daugiau tokių baterijų gamintojų galima tikėtis, kad dėl konkurencijos stipriai sumažės ne tik pačių baterijų, bet tuo pačiu ir elektra varomų transporto priemonių kaina. O tai, šias transporto priemones paverstų dar patrauklesnėmis.

Visgi, Peteriui Carlsonui reikės paskubėti, jei jis nori įsitvirtinti Europoje. Elonas Muskas jau planuoja statyti dar 5 „gigafaktorius“, iš kurių bent vienas bus Europoje. O, kad Muskas, „Tesla“ generalinis direktorius, nebijo konkurencijos, tuo jau spėjo dažnas įsitikinti.