„Google“ bendradarbiaus su „Mastercard“. Ką tai reiškia Jūsų privatumui?
Už­sie­nio ži­niask­lai­da skel­bia, kad in­ter­ne­to gi­gan­tė „Goog­le“ ir dau­giau kaip du mi­li­jar­dus ban­ki­nių kor­te­lių val­dan­ti bend­ro­vė „Mas­ter­card“ su­si­ta­rė bend­ra­dar­biau­ti ti­riant var­to­to­jų elg­se­ną ir at­sa­ką į rek­la­mą.

Skelbiama, kad dabar „Google“ galės susieti vartotojų profilius su jų pirkimais ne tik elektroninėse, bet ir „fizinėse“ parduotuvės, taip pateikdama daug naujų duomenų reklamdaviams, rašoma pranešime spaudai.

Internetinės rinkodaros ekspertas Povilas Žarnauskas sako, kad toks bendradarbiavimas atveria naujas galimybes.

„Dabar yra gana sudėtinga nustatyti, ar vartotojas pamatęs reklamą ją įsigijo fiziškai parduotuvėje. Žinoma, tiek „Google“, tiek Facebook bando tai vertinti pagal vartotojų vietos sekimą – jeigu pamatėte prekybos centro reklamą ir jame apsilankėte – tikėtina, kad tiek Google, tiek Facebook nustatys, kad jame ir lankėtės. Tačiau tiesioginis Google bendradarbiavimas su Mastercard atveria naujas galimybes“, – sako P. Žarnauskas.

„Pavyzdys gali būti paprastas – reklamoje pamatote rūbų reklamą, apsilankote internetinėje parduotuvėje, tačiau nieko neperkate, o vėliau nueinate į parduotuvę ir nusiperkate konkretų rūbą. Google žinos, kad pirkote dėl matytos reklamos“, – sako P. Žarnauskas.

Specialistas teigia, kad tai nėra visiškai naujiena ir duomenų apsikeitimas vyko jau kurį laiką: „Pati Google patvirtino, kad kelis metus jie gaudavo duomenis iš beveik 70 proc. vartotojų JAV, kurie naudoja banko korteles. Žinoma, kokie tai duomenys – pasakyti negali niekas“.

Skeptikai teigia, kad tokios naujovės prieštarauja jų privatumui, tačiau „Mastercard“ atstovai teigia, kad nebus perduota jokia informacija apie sąskaitoje esantį pinigų kiekį ir kitus duomenis.

„Būtų sunku įsivaizduoti, kad „Mastercard“ ar kitos finansų bendrovės galėtų sau leisti perduoti kitoms įmonėms duomenis apie konkrečių vartotojų turimas sumas bankuose. Visgi čia mes kalbame apie nustatymą, ar žmogus pirko konkretų produktą, arba kiek išleido parduotuvėje“, – teigia P. Žarnauskas.