„Facebook“ ir „Twitter“ skelbia naujus suvaržymus politinei reklamai
So­cia­li­nis tink­las „Twit­ter“ ket­vir­ta­die­nį pa­skel­bė nau­jas gai­res, pa­gal ku­rias po­li­ti­nės rek­la­mos jo plat­for­mo­je tu­rės bū­ti aiš­kiai pa­žy­mi­mos.

„Facebook“ savo ruožtu pranešė pradėjęs įgyvendinti politiką, reikalaujančią žymėti ir tikrinti už politines žinutes mokančių asmenų tapatybę.

Šie dviejų socialinių tinklų milžinių žingsniai yra atsakas į kritiką dėl jų vaidmens leidžiant per 2016 metų JAV prezidento rinkimus plisti dezinformacijai, kai daugeliu atvejų buvo pasitelkiamos automatiškai veikiančios kompiuterio programos „botai“ ar netikros paskyros Rusijoje.

„Facebook“ nurodė, kad naujoji politika nuo ketvirtadienio Jungtinėse Valstijose galioja reklamoms tinkluose „Facebook“ ir „Instagram“. Artimiausiais mėnesiais tokią pačią politiką ketinama pradėti vykdyti visame pasaulyje.

Tuo tarpu „Twitter“ paskelbė, kad artimiausiais mėnesiais pradės taikyti naują politiką, pagal kurią reikės „rinkimų etikečių“ JAV kandidatų reklamoms ir notaro patvirtintų formų, rodančių, kad reklamos užsakovai yra Jungtinėse Valstijose.

Be to, „Twitter“ griežtina reikalavimus dėl paskyrų, naudojamų politinių kampanijų reklamai, pavadinimų.

„Profilio fotografija, puslapinės antraštės fotografija ir svetainė turi būti realūs, o „Twitter“ biografijoje turi būti nurodyta svetainė, kurioje pateikiama galiojanti kontaktinė informacija“, – sakoma „Twitter“ vadovų komandos narių Vijayos Gadde ir Bruce'o Falcko pareiškime.

„Twitter“, kuris praėjusį mėnesį užsiminė, kad rengia naują tvarką dėl politinių reklamų, nurodė, kad drauge su ne pelno grupe „Ballotpedia“ padės identifikuoti kampanijai skirtas kandidatų „Twitter“ paskyras, kai tik jie įgis teisę dalyvauti rinkimuose lapkričio mėnesį.

„Facebook“ pranešime sakoma, kad kompanija tikrins tapatybę tų, kas mokės už reklamas: ne tik dėl kandidatų, bet ir dėl aktualių politikos klausimų. Kai kurie analitikai sako, kad šį principą gali būti sunku taikyti.

„Nuo šiandien (ketvirtadienio) visos su rinkimais susijusios ir (politikos) klausimų reklamos (tinkluose) „Facebook“ ir „Instagram“ Jungtinėse Valstijose turi būti aiškiai pažymėtos, įskaitant tai, kas apmokėjo, reklamos viršuje“, – tinklaraštyje paskelbė feisbuko produktų vadybos padalinio direktorius Robas Leathernas.

„Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas sakė, jog naujosios politikos tikslas yra „užtikrinti, kad padėtume užkirsti kelią kišimuisi ir dezinformacijai per rinkimus“.

„Visko šie pakeitimai neišspręs, bet dėl jų bus daug sunkiau kam nors daryti tai, ką rusai darė per 2016 metų rinkimus, ir naudotis netikromis paskyromis bei puslapiais reklamoms“, – savo feisbuko puslapyje parašė M. Zuckerbergas.