Teikiami prezidentės pasiūlymai už klaidinančią reklamą
Sei­mui tei­kia­mos pre­zi­den­tės Da­lios Gry­baus­kai­tės siū­ly­mas nuo ki­tų me­tų lie­pos ge­riau ap­sau­go­ti var­to­to­jus nuo klai­di­nan­čių rek­la­mų ir už­ti­krin­ti są­ži­nin­gą kon­ku­ren­ci­ją.

Šalies vadovės vyriausioji patarėja Lina Antanavičienė po pietų Seimui pristatys keturių įstatymų pataisas.

D. Grybauskaitė siūlo baudas susieti su įmonės pajamomis – skirti baudas iki 3 proc. metinių pajamų, bet ne daugiau 100 tūkst. eurų. Už pakartotinį pažeidimą bauda siektų 6 proc. pajamų, bet ne daugiau 200 tūkst. eurų.

Šiuo metu maksimali bauda už klaidinančią reklamą yra 8,7 tūkst. eurų.

Taip pat siūloma didinti baudas už Reklamos bei Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymų pažeidimus. Be to, siūloma keisti Konkurencijos įstatymą, numatant, kad paskirtos baudos būtų mokamas iš karto arba pateikiama baudos dydį atitinkanti banko garantija.

Šiuo metu įmonės baudas turi sumokėti per 3 mėnesius, bet Konkurencijos tarybos nutarimą apskundus teismuose, baudos mokėjimas atidedamas keliems metams.

Teisėkūros pagrindų įstatymo pataisa siekiama aiškiai apibrėžti atvejus, kada teisės aktų projektų poveikio vertinimas konkurencijai yra privalomas. Tikimasi, kad tai keistų įvertinti, ar projektas nedarytų žalos vartotojams bei šalies ekonomikai.

Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas anksčiau yra sakęs, kad pakeitimai padėtų išvengti atvejų, kai po kelių metų bylinėjimosi nebelieka nubaustos įmonės ir baudos išieškojimas tampa neįmanomas.

Konkurencijos taryba 2015–2017 metais už klaidinančią reklamą įmones baudė 14 kartų. Pastaruoju metu už klaidinančią reklamą vis dažniau nubaudžiamos nekilnojamojo turto plėtros bendrovės, daugiabučius reklamuodamos pažeidžiant statymus.