Seimas imasi „Lietuvos geležinkelių“ pertvarkos
Sei­mas pra­dė­jo svars­ty­ti bend­ro­vės „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liai“ pert­var­ką.

Seimas ketvirtadienį po pateikimo priėmė svarstyti Geležinkelių transporto kodekso pataisas, numatančias pokyčius „Lietuvos geležinkeliuose“ .

„Strateginė Lietuvos įmonė neabejotinai išliks valstybės rankose, tačiau taps skaidresnė, finansiškai stabili ir lengviau valdoma. Ji geriau užtikrins geležinkelio vežėjų teisių ir interesų apsaugą ir, tikėtina, duos didesnę grąžą valstybei“, – pristatydamas permainas, žadėjo susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

„Apsisprendėm, kad reforma turi būti minimali, kad išsaugotume „Lietuvos geležinkelių“ finansinį atsparumą, nes turime konkuruoti su vertikaliai integruotomis rytų kaimynėmis – tiek Baltarusijos, tiek Rusijos geležinkeliais, ir dėl nacionalinio saugumo reikalavimų turime turėti kuo stipresnę nacionalinę įmonę, kad toje konkurencinėje kovoje ji nepralaimėtų ir nesusilpnintų mūsų valstybės, nes turime Kaliningrado tranzitą, kurį turi užtikti valstybinė įmonė „, – kalbėjo jis.

Vietoj trijų „Lietuvos geležinkelių“ direkcijų (Keleivių, Krovinių vežimo ir Geležinkelių infrastruktūros) planuojama įsteigti tris naujas bendroves, kurių akcijas valdytų „Lietuvos geležinkeliai“. Pastarosios įmonės visos akcijas ir toliau valdytų valstybė.

R. Masiulis pareiškė, kad nepertvarkant „Lietuvos geležinkelių“, Briuselis prieš valstybę gali pradėti pažeidimo procedūrą.

Naujam „Lietuvos geležinkelių“ veiklos modeliui šių metų gegužę pritarė Vyriausybė. Pertvarkant įmonę, pavyzdžiu pasirinkta Vokietijos geležinkelių reforma.