Numatoma atnaujinti Gyventojų registrą
Pa­grin­di­nius vals­ty­bės re­gis­trus ir in­for­ma­ci­nes sis­te­mas tvar­kan­tis Re­gis­trų cen­tras ke­ti­na at­nau­jin­ti vie­ną svar­biau­sių – Gy­ven­to­jų re­gis­trą. 

„Atliekant Registrų centro tvarkomo Gyventojų registro modernizavimo projektą, bus reikalinga sukurti jo duomenų mainų sąsajas su Užsieniečių registru, Asmens dokumentų išdavimo bei Vidaus reikalų informacine sistema“, – BNS teigė Registrų centro atstovė spaudai Kristina Petrošienė.

Anot jos, sąsaja su Informatikos ir ryšių departamento valdoma Vidaus reikalų informacine sistema šiuo metu naudoja technologijas, kurios neužtikrina stabilaus sistemų darbo – sutrikus vienos darbui, neveikia ir kita.

Tuo metu Gyventojų registras su Užsieniečių registru nebuvo susietas.

„Ši sąsaja būtina automatizuojant užsieniečių, gavusių leidimą gyventi Lietuvoje, registracijos Gyventojų registre procesus“, – nurodė K. Petrošienė.

Centras viešųjų pirkimų portale paskelbė rinkos dalyvių konsultaciją dėl būsimo Gyventojų registro atnaujinimo konkurso.

Susiejant Gyventojų registrą su Asmens dokumentų išrašymo centro valdoma Asmens dokumentų išdavimo sistema, numatoma sukurti naują duomenų mainų sąsają, kuri turėtų užtikrinti nepriklausomą ir stabilų sistemų veikimą.

Registrų centro atstovės teigimu, kol kas neaišku, kiek galėtų kainuoti darbai ir kada jie galėtų būti atlikti.

Gyventojų registro informacinę sistemą 2004 metais tuometinei Gyventojų registro tarnybai už 150,4 tūkst. eurų sukūrė bendrovė „Tesauras“. Iki šiol įmonės priežiūros, vystymo ir modernizavimo darbams išleista per 3,7 mln. eurų.

Registrų centras šiuo metu taip pat tvarko Nekilnojamojo turto kadastrą, Hipotekos, Adresų, Juridinių asmenų, Sutarčių registrą, Įgaliojimų registrą, Turto arešto aktų registrą, Vedybų sutarčių registrą, Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registrą bei Testamentų registrą.