Didžiausia tarnybinio transporto su vairuotoju mėgėja – Seimo LVŽS frakcijos narė Virginija Vingrienė
Sei­mo kan­ce­lia­ri­ja su­skai­čia­vo, kad per šiuos me­tus tar­ny­bi­niais Sei­mo au­to­mo­bi­liais dau­giau­sia nau­do­jo­si Vals­tie­čių ir ža­lių­jų frak­ci­jos na­rė Vir­gi­ni­ja Ving­rie­nė, dar­bo so­cial­de­mo­kra­tė Ri­man­tė Ša­la­še­vi­čiū­tė, kon­ser­va­to­rius Sta­sys Šed­ba­ras, Miš­rios frak­ci­jos na­rė Auš­ra Mal­dei­kie­nė ir eksp­rem­je­ras Al­gir­das But­ke­vi­čius. 

Rekordininkai sako, kad tai buvo būtina, ir kad jie visą laiką važiuoja darbo reikalais. Tačiau yra parlamentarų, kurie sako galintys puikiai savo pareigas atlikti ir be šios privilegijos.

Tarnybiniai automobiliai su vairuotojais – sena valdžios privilegija, kuria naudojasi ir Seimo nariai, nors kasmet kiekvienam parlamentarui iš valstybės biudžeto skiriama apie 10 tūkst. eurų vadinamų parlamentinių išlaidų, kurias galima naudoti ir asmeninio automobilio reikmėms, taksi ar viešajam transportui. Jei parlamentaras parlamentinių lėšų neišnaudoja, tai jos grįžta į biudžetą.

Seimo kanceliarija suskaičiavo, kad didžiausia tarnybinio transporto su vairuotoju mėgėja Seime – LVŽS atstovė Virginija Vingrienė, nuvažiavusi daugiausiai kilometrų, nors nevadovauja nei komitetui, nei frakcijai, neturi ir vienmandatės apygardos kur nors toli. Taksi, viešajam transportui ir transporto priemonės eksploatavimui per 3 mėnesius ji išleido beveik 500 eurų parlamentinių lėšų

„Teko dalyvauti daugelyje susitikimų, renginių, važiuojant po įvairias vietas, daugiausiai Druskininkų kryptimi, kadangi esu druskininkietė ir atstovauju druskininkiečiams, į Lazdijų rajoną dažnai kviečia. Tai yra žymiai patogiau, nei vairuoti pačiam, pasiruošti renginiui ar skaityti pranešimą“, – sakė Seimo Valstiečių ir žaliųjų frakcijos narė V. Vingrienė.

Antra pagal tarnybine mašina nuvažiuotų kilometrų skaičių – Socialdemokratų darbo frakcijos atstovė, Socialinių reikalų ir darbo komiteto pirmininkė Rimantė Šalaševičiūtė.

„Aš – komiteto pirmininkė, man reikia daug važinėti“, – teigė R. Šalaševičiūtė.

Trečias – konservatorius Stasys Šedbaras, kuris ir savo automobiliui per 3 mėnesius išleido 1 tūkst. 200 eurų parlamentinių lėšų.

„Kai darbo grupėje svarstėme uždrausti nuomoti automobilius, tai tada pirmoji Seimo pirmininko pavaduotoja minėjo: naudokimės tarnybiniais. Parengiau programą kartu su Kauno istorine prezidentūra „100mečio asmenybės“. Labai daug rajonų aplankėm. Kadangi turiu seną automobilį, tai daugiau suryja remontas“, – paaiškino Seimo TS-LKD frakcijos narys S. Šedbaras.

Šio Seimo valdyba uždraudė naudoti parlamentines lėšas automobilių nuomai. Ketvirta pagal kilometrus, nuvažiuotus Seimo tarnybiniu automobiliu su vairuotoju – Aušra Maldeikienė. Taksi ir viešajam transportui ji išleido mažiau nei šimtą eurų parlamentinių lėšų.

„Aš dažnai važinėju į tas pačias televizijas, į jūsų LRT turbūt važiavau 10–15 kartų ir taip toliau – aš tiesiog dirbu. Man būtų daug įdomiau, kodėl Seimo nariai nesikviečia to automobilio, ypatingai, kai populistiškai reikalaujant tautai iš Seimo narių, kurie neturi automobilio, buvo atimta teisė važinėti“, – kalbėjo A. Maldeikienė.

Kodėl niekada nesinaudoja tarnybiniu automobiliu, o visada vairuoja pati, važiuoja taksi arba viešuoju transportu ir per metus neišnaudojo nė cento parlamentinių lėšų, atsako A. Maldeikienės kolegė Seime, buvusi finansų ministrė Ingrida Šimonytė.

„Labai įdomu tai, kad pasikeičia labai daug Seimo narių, o visa ta ūkinė veikla yra tokia pati, kokia buvo per amžius amžinuosius. Kadangi aš pati tomis privilegijomis ar tomis galimybėmis visiškai nesinaudoju, puikiausiai susitvarkau, tai man sunku pasakyti, ar kiti Seimo nariai negali susitvarkyti“, – sakė Seimo Audito komiteto pirmininkė, konservatorė I. Šimonytė.

Penktas pagal naudojimąsi Seimo mašinomis – ekspremjeras darbo socialdemokratas Algirdas Butkevičius ir savo mašinai per 3 mėnesius skyrė beveik 800 eurų parlamentinių pinigų.

„Aš važiavau į keletą rajonų, kada buvo pakviestas smulkių ir vidutinių verslininkų pristatyti mokestinę ir pensinę reformą. Taip, aš važinėju savo automobiliu“, – pasakojo Seimo Socialdemokratų darbo frakcijos seniūno pavaduotojas A. Butkevičius.

Šeštas eilėje tarnybinių automobilių mėgėjas – valstietis žaliasis Švietimo ir mokslo komiteto pirmininkas Eugenijus Jovaiša, toliau – konservatoriai ekspremjeras Andrius Kubilius, Emanuelis Zingeris. Dešimtuką užbaigia Tvarkos ir teisingumo frakcijos seniūnas Vytautas Kamblevičius ir šios partijos lyderis Remigijus Žemaitaitis.

Seimo vicepirmininkas Arvydas Nekrošius, paklaustas, ar kas nors kontroliuoja tą procesą, ar tikrai reikia Seimo nariui to automobilio, teigė bijantis atsakyti, „kadangi reikėtų pasiklaust, kas už tai atsakingas“.

Pagal Seimo taisykles, tarnybiniais automobiliais Seimo nariai gali važiuoti į oficialius renginius ar vykdydami Seimo vadovybės, komitetų, frakcijų įgaliojimus, tačiau frakcijų seniūnai neslepia, kad šia tema visai nesidomi.

„Man sunku atsakyti, frakcija tikrai apie tai nei žino, nei seka. Jeigu Seimo narė naudotųsi automobiliu dažniau, nei galima, tiesiog nebegalėtų juo naudotis“, – sakė Seimo Valstiečių ir žaliųjų frakcijos seniūnas Ramūnas Karbauskis,

„Tiesą sakant, nelabai ir seku, manau, kad jei yra Seimo patvirtintos taisyklės, Seimo nariai tų limitų neviršija“, – teigė Seimo Tėvynės sąjungos frakcijos seniūnas Gabrielius Landsbergis.

Seimas turi 30 tarnybinių automobilių ir 27 vairuotojas – mažiausiai 2 iš jų budi ir naktimis, laukdami parlamentarų užsakymų. Tam Seimas išleidžia per 1 mln. eurų per metus.