„Init“ už „RTR Planeta“ transliaciją – 150 tūkst. eurų bauda
Lie­tu­vos ra­di­jo ir te­le­vi­zi­jos ko­mi­si­ja (LRTK) sky­rė 150 tūkst. eu­rų bau­dą te­le­vi­zi­jos pa­slau­gas tie­kian­čiai bend­ro­vei „I­nit“ už tai, jog ši ne­si­lai­kė LRTK nu­ro­dy­mo ne­re­trans­liuo­ti ka­na­lo „RTR Pla­ne­ta“ ir ki­tų jo ver­si­jų.

Apie trečiadienį LRTK priimtą sprendimą BNS informavo komisijos pirmininkas Edmundas Vaitekūnas.

„RTR planeta“ retransliacijos Lietuvoje apribotos metams dėl karo ir tautinės neapykantos kurstymo – televizijos paslaugų tiekėjai sustabdyti retransliacijas turėjo iki vasario 23-iosios, tačiau nustatyta, kad dar kovo 1-ąją „Init“ reikalavimo nebuvo įvykdžiusi, t.y. transliavo kitą šios programos versiją rusišku pavadinimu „Rossija RTR“.

Visuomenės informavimo įstatymas už minėtą pažeidimą LRTK leidžia retransliuotojams taikyti iki 3 procentų retransliuotojo bendrųjų metinių pajamų, o tais atvejais, kai bendrąsias pajamas apskaičiuoti sunku arba neįmanoma, – iki vieno šimto tūkstančių eurų.

E. Vaitekūnas pabrėžė, kad tai yra pirmas atvejis, kai Lietuvos retransliuotojas nevykdo komisijos sprendimo.

Komisija pabrėžia, kad „RTR Planeta“ turi ir kitas versijas, kurios taip pat yra uždraustos, tai – „Rossija RTR“ ir programa tuo pačiu pavadinimu rusiškais rašmenimis. „Init“ su komisija dėl sprendimų šiuo metu bylinėjasi teismuose.

„Init“ direktorius Paulius Živatkauskas sako, kad įmonė laikosi pozicijos, jog jos transliuota televizijos versija ir „RTR Planeta“ yra dvi skirtingos programos, nes „RTR Planeta“ registruota Švedijoje, o „Rossija RTR“ – Rusijoje. Dėl skirtingo sprendimų traktavimo bendrovė, taip pat Rusijos transliuotojus licencijuojančios organizacijos šiuo metu bylinėjasi teismuose.

Jis patvirtino, kad „Init“ sprendimą skųs. P. Živatkauskas „Init“ apyvartos BNS neatskleidė, tačiau sakė, kad maksimali bauda, kurią vadovaujantis įstatymais galėjo skirti komisija, buvo 300 tūkst. eurų.

„Aš manau, kad iš principo komisija savo sprendimą priėmė klysdama ir nepanoro to ištaisyti. Natūralu, mes nesijaučiame verti visai jokios baudos ir bandysime teisiniu keliu įrodyti, kad bauda skirta neteisėtai“, – sakė jis.

Bendrovės vadovas pabrėžė, kad kanalo versija „Rossija RTR“ buvo ir yra koduota, o kas rodyta jos eteryje, LRTK esą nestebėjo.

„Nesvarstome klausimo, ar „RTR Planeta“ nusižengė, ar ne, ar yra cenzūra, ar ne. Bet kai komisija bando sutapatinti „RTR Planeta“, kurią tikrino, su „Rossija RTR“, kurios neturėjo galimybės tikrinti, manome, kad tai yra neteisėta“, – sakė P. Živatkauskas.

LRTK pabrėžia, kad Visuomenės informavimo įstatyme įtvirtina, jog karo ir tautinės neapykantos kurstymas priskiriamas draudžiamai informacijai, o karo propaganda yra draudžiama Konstitucijos.

„RTR Planeta“ retransliacijos Lietuvoje dėl karo ir neapykantos kurstymo jau draustos du kartus – 2015-aisiais ir 2016-aisiais.