Postmodernistinė neo-kubizmo Rimvydo Pupelio paroda „Tave tapau aš“
Post­mo­der­nis­ti­ne neo-ku­biz­mo sti­lis­ti­ka pa­si­žy­min­tis ta­py­to­jas Rim­vy­das Pu­pe­lis par­odo­je Vil­niu­je pri­sta­tys nau­ją se­ri­ją dar­bų, ku­riuo­se pa­grin­di­nė fi­gū­ra – to­bu­las žmo­gus, sa­ko­ma pra­ne­ši­me spau­dai.  

Sausio 10 dieną, 18 val., Vilniaus meno erdvė „GODÒ galerija“ kviečia į tapytojo Rimvydo Pupelio (MUTA) parodos „Tave tapau aš“ atidarymą.

„Ego visada randa klampiausius takelius. Leidau sau, o taip, pagaliau leidau sau tapyti – grožėtis matomu vaizdu ir tapyti. Radau kelią iš esamos realybės į paveikslą, o iš jo – į žiūrovo realybės būseną. Taip mąsčiau prieš pradėdamas kurti tuos paveikslus. Juk tapant paveiksle būna ir trečias asmuo. Ir ši sykį tai ne bežadis natiurmortas, ne iki ašarų gražus gamtos vaizdas, ne sentimentaliai agresyvus urbanistinis miestas, bet tobulas Žmogus – „modelis“. Žmogus, tapęs modeliu, įrankiu, būtinuoju tiltu tarp manęs ir meno“, – teigė R.Pupelis, kuris į parodos atidarymą atvyksta iš Strasbūro, Prancūzijos, kur šiuo metu yra perkėlęs savo meninę veiklą.

Aš esu žmogus ir man įdomus žmogus. Ir tapyti žmonių atspindį realybėje be socialinės naštos tampa nuostabiu meniniu procesu.

Nors paveikslai – gyvi, atrodytų, pilni istorijų nuotrupų: personažai tarsi plaka liežuviais, kažko laukia, verčiasi kūliais, sunkiai įsitenka į savo (ar paveikslo) rėmus, autorius sako, kad žiūrovai savęs paveiksluose neatpažins. Jis tapyboje sukuria ribą, kai tapomas žmogus pereina į „ženklo“ tapatybę ir nebelieka jo kaip žmogaus atpažinimo.

„Jūs esate apsaugoti nuo nepaliaujamos, visa matančios akies ar visa žinančių pamokymų. Čia paveikslai sukurti paveikslų pasauliui. Kad žmonės galėtų prisiliesti prie paveikslų realybės, aš panaudojau atpažinimo kodus. Neapsigaukit, tai nėra jūsų kasdienybės iliustracija – tai tik tiltas tarp žiūrovo ir paveikslo. Jungdamas logines kubizmo formas su impulsyviu trumpu potėpiu kelią iki žiūrovo nutiesiau per spalvą, – pasakoja R. Pupelis. – Aš esu žmogus ir man įdomus žmogus. Ir tapyti žmonių atspindį realybėje be socialinės naštos tampa nuostabiu meniniu procesu. Sąmoningai šiuose paveiksluose vengiu pamokymų, socialinio deklaravimo.“

Menininko manymu, visus šiuos paveikslus sieja skaidri spalva, tobula kompozicija, potėpio drąsa; juose autorius – likimo nuojautos ieškotojas, tapantis gyvenimo džiugesį.

Dar pora dienų po parodos atidarymo Vilniuje viešėsiantis menininkas galerijos lankytojams suteiks progą gyvai pamatyti, kaip gimsta meno darbai, – keliems norintiems autorius galerijos erdvėje nutapys jų portretus.

R. Pupelio stilistinė raida formavosi Lietuvos socio-kultūrinėje terpėje ir – pirmiausia – gimtajame Rokiškio krašte, išugdžiusiame daug puikių šiuolaikinių Lietuvos menininkų. Čia buvo suformuotos kertinės dailininko kūrybinės nuostatos, padėti estetiniai pamatai. Vėliau didelę įtaką jo kūrybinės saviraiškos raidai padarė avangardistinis judėjimas Fluxus bei likimo dovana – kontaktas su tarptautiniu avangardistu Jonu Meku; su juo R. Pupelis įgyvendino bendrą projektą gimtajame Obelių mieste.

Menininko pasirinktas postmodernistinis neo-kubizmo tapybos žanras sunkiai skynėsi kelią pokarinėje Lietuvoje, jų atstovų lietuviškuose meno baruose nėra gausu ir šiandien.

Dailininko kūrybinės pažiūros plėtojasi veikiamos pasaulietinės kultūros ir naujos socialinės aplinkos. Autorius daug keliauja po Europą, lanko parodas, domisi šiuolaikinėmis meno kryptimis, tačiau aktyviai dalyvauja ir Lietuvos meno gyvenime. Šios dvi paralelės subėga į vieną jungties tašką – naujus neištirtus meninius klodus, pamažu atsiveriančius naujomis meninėmis išraiškos priemonėmis. R. Pupelis yra autorius, kuris nestovi vietoje ir nuolat nustebina žiūrovą.

Kaip tapytojas pats sako, jam patinka save išreikšti įvairiose meno formose – kai gali kurti daug ir įvairių dalykų, jaučiasi gyvenantis pilnavertį gyvenimą.

Paroda vyks iki vasario 9 d.