Nesenstanti Juozo Statkevičiaus elegancija
Po šo­ki­ruo­jan­čių par­eiš­ki­mų, įvai­rių kal­ti­ni­mų ir ži­niask­lai­dos boi­ko­to – vi­si kaip nie­kad spė­lio­jo ką šie­met, bran­daus 30-ojo ju­bi­lie­jaus pro­ga, iš­krės Juo­zas Stat­ke­vi­čius. Jo uni­ka­lu­mui pa­grįs­ti vi­si epi­te­tai skam­ba lyg per­dė­ta pom­pas­ti­ka, o ir apie sa­vo or­di­nus, lai­mė­ji­mus ir pa­sie­ki­mus di­zai­ne­ris pa­sa­kė pa­kan­ka­mai. 

Šį kartą kūrėjas pasirinko išmintingiausią kelią – parodė tai, už ką jį pamilo Paryžius ir Niujorkas, dešimtys teatrų ir tūkstančiai viso pasaulio žmonių. Ir jeigu anksčiau, Juozas Statkevičius neatsisakydavo progos provokuoti, o kuklesnius svečius, išraudus ir akis nuleisti, šį kartą viskas buvo aišku, elegantiška ir subtilu.

Juozas Statkevičius gyvena mada ir jau trisdešimt metų garbingai neša jos vėliavą, o pristatytų darbų retrospektyva įrodė talentą ir amžinos elegancijos viziją.

Baltu podiumu pirmosios žengė Statkevičiaus mūzos – Edita Vilkevičiūtė ir Aistė Regina Klivečkaitė, pasipuošusios 1998 ir 2019 metų smokingais. Tai užmezgė ryšį tarp senos ir naujos vizijos, nemirštančios, vientisos elegancijos ir grakštumo.

2001 ir 2002 m. Paryžiuje pristačius dvi aukštosios mados kolekcijas Juozas Statkevičius sulaukė solidaus įvertinimo – LVHM koncernas dizaineriui skyrė premiją už debiutą, o spiralinę suknelę iš storo krentančio kūno spalvos šilko pavadino autentiška naujove. 2015 m. dizainerio firminiu ženklu tapusi suknelė papildė ir Lietuvos pašto ženklų kolekciją, o trečiadienio vakarą ją demonstravo modelis Karolina Toleikytė. Ant podiumo žibėjo tais pačiais metais sukurtos nėrinių suknelės iš moheros mezginių, kurias, beje, vilkėjo karūnuotoji Danijos princesė Marry ir islandų atlikėja Bjork.

Žiūrovai turėjo progą išvysti dar vieną legendinę suknelę, kurią per pirmąjį aukštosios mados pristatymą Paryžiuje vilkėjo supermodelis Svetlana Griaznova. Kaip pasakojo pats kūrėjas „ta senovinio šilko suknelė buvo labai atsargiai pakabinta, bet prieš išvežant drabužius į viešbutį, kur vyko pristatymas, ji nukrito, o vaikinai su vaksuotais batais, ją apmindžiojo. Prasidėjo didžiulis aliarmas, mes turėjome tą suknelę plauti, o tokia medžiaga neišsiplauna. Suknelė subliuško ir Svetlana Griaznova ją tiesiog demonstravo šlapią, bet pademonstravo taip, kad niekas net nepastebėjo, jog ji šlapia.“

Visų žvilgsnius traukė teatrališki modeliai, publikai pirmą kartą pristatyti renesansiškoje 2013 m. pavasario/ vasaros aukštosios mados kolekcijoje.

Pasirodė ir 2004 m. blizgių suknelių modeliai, pristatyti Niujorke, ypatingo dėmesio susilaukė aukso diskais tviskanti suknelė, kurią 2005 m. „Harper Bazar“ fotosesijos metu vilkėjo aktorė Nicole Richie. Tuomet jau buvo gautos LVHM premijos, o Anna Wintour, antrą kartą pastebėjusį kūrėjo talentą pasakė, kad būtent jis mados pasauliui papasakojo apie Lietuvą.

Tačiau ar kas nors žinojo, kad 1993 m. Rygos „Grand Prix“, kuris atvėrė pirmas duris į pasaulinę rinką, Juozas paėmė pristatydamas raudonos spalvos vyriškus apatinius? Kuriuos, visų nuostabai, trečiadienio vakarą ant podiumo priešaky lydėjo buvusi manekenė ir „Mados infekcijos“ organizatorė Renata Mikailionytė.

Finalinis išėjimas, prieš apipilant dizainerį ovacijomis, bučiniais ir gėlėmis, kaip visuomet atiteko garsiausiam šalies modeliui – Editai Vilkevičiūtei, paskutinius šio vakaro žingsnius ji žengė pasipuošusi nerta, perregima 2003 m. kolekcijos suknele.

Nors akimirką atrodė, kad aukštoji mada ir klasikinė muzika užliūliuos salėje sėdinčius žiūrovus, finalinis išėjimas ir 180 modelių gausa privertė publiką atsistoti ir pasitikti kūrėją plojimais. Juozas Statkevičius gyvena mada ir jau trisdešimt metų garbingai neša jos vėliavą, o pristatytų darbų retrospektyva įrodė talentą ir amžinos elegancijos viziją.