„Miegančioji gražuolė“ nubus Pekine
Pus­šim­tis Lie­tu­vos na­cio­na­li­nio ope­ros ir ba­le­to tea­tro (LNOBT) šo­kė­jų va­sa­rio 27-ąją iš­skren­da į Pe­ki­ną, kur gar­sia­ja­me Na­cio­na­li­nia­me sce­nos me­nų cen­tre (Na­tio­nal Cen­tre for the Per­for­ming Arts, to­liau – NCPA) ro­dys tris Pio­tro Čai­kovs­kio ba­le­to „Mie­gan­čio­ji gra­žuo­lė“ spek­tak­lius.

Pasitinkant 2007-uosius Vilniuje premjerai parengta šio baleto versija teatro repertuare išsilaikė aštuonerius metus: paskutinį kartą „Miegančiosios gražuolės“ spektaklis LNOBT buvo suvaidintas 2015 metų vasarį. Tolimoms gastrolėms prikeliant trejus metus „miegojusį“ pastatymą trupei kartu su repetitoriais teko intensyviai padirbėti repeticijų salėse.

Auroros partiją šoka Anastasija Čumakova.Martyno Aleksos nuotrauka

„Paskaičiavome, jog per tiek laiko spėjo pasikeisti net du trečdaliai spektaklyje šokusių solistų“, – teigia „Miegančiosios gražuolės“ repeticijas stebėjusi LNOBT baleto direktorė Rūta Butvilienė.

NCPA salėje, kurioje telpa 2,4 tūkst. žiūrovų, pagrindinę Auroros partiją šoks trupės primabalerinos Anastasija Čumakova ir Olesia Šaitanova, jas pažadinančio princo Dezyrės – Genadijus Žukovskis ir Romas Ceizaris. Alyvų Fėjos vaidmenį pasikeisdamos atliks dar dvi primabalerinos – Olga Konošenko ir Haruka Ohno.

„Šiam baletui reikalingi ir mimanso artistai. Taupydami gastrolių biudžetą, jų užduotis paskirstėme tiems patiems baleto šokėjams. Tad kinų žiūrovai „Miegančiojoje gražuolėje“ išvys tokio meninio lygio mimansą, kokio galėtų pavydėti bet kuris pasaulio teatras: prieš apsivilkdami sudėtingesnių personažų kostiumais, mimanse stovės Olga Konošenko, Kristina Gudžiūnaitė, Martynas Rimeikis, Jeronimas Krivickas, Ignas Armalis... Esu be galo jiems visiems dėkinga, kad suprato situaciją ir nė vienas neatsisakė“, – pabrėžia R.Butvilienė.

LNOBT baleto direktorė Rūta Butvilienė.Oresto Gurevičiaus nuotrauka

Lietuvos artistų „Miegančiosios gražuolės“ spektakliuose dalyvaus ir keturios dešimtys įvairaus amžiaus Pekino baleto mokyklos auklėtinių. Mat klasikinei Mariuso Petipa sukurtai baleto choreografijai reikia 8 baubukų, 6 mažųjų fėjų, 24 jaunųjų valso šokėjų ir kitų „vaikiškų“ personažų, kuriuos Vilniuje rodytuose spektakliuose vaidindavo Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus auklėtiniai ir šokio kolektyvą „Polėkis“ lankančios mergaitės. Dabar jų buvusius kostiumus, jau pristatytus į Pekiną, teks pasimatuoti kinų moksleiviams.

„Jau atvykimo dienos vakarą paskirstysime jauniesiems šokėjams vaidmenis ir pamatysime, ką jie sugeba. Tikimės, kad trijų bendrų repeticijų užteks, mat gastrolių organizatoriai mus patikino, kad tie patys vaikai yra dalyvavę kitos Pekine gastroliavusios trupės „Miegančiosios gražuolės“ spektakliuose“, – vylėsi kelionei besirengianti R.Butvilienė.

Tolimoms gastrolėms prikeliant trejus metus „miegojusį“ pastatymą trupei kartu su repetitoriais teko intensyviai padirbėti repeticijų salėse.

Pekino NCPA reprezentacinė Lietuvos baleto trupė gastroliuos jau antrą kartą: prieš metus toje pačioje salėje ji su dideliu pasisekimu pristatė kitą Piotro Čaikovskio baletą „Gulbių ežeras“. Šiųmetinės „Miegančiosios gražuolės“ gastrolės taps puikia proga priminti kinams tiek Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį, tiek viso pasaulio dabar minimas choreografo M. Petipa 200-ąsias gimimo metines.

Parvykusi iš Pekino LNOBT baleto trupė toliau ruošis Adolphe‘o Adamo baleto „Korsaras“ premjerai, kuri numatyta po dviejų mėnesių – balandžio 27 ir 28 dienomis. Šio pastatymo choreografas – prancūzas Manuelis Legris, scenografijos ir kostiumų dailininkė – italė Luisa Spinatelli, muzikos vadovas ir dirigentas – rusas Valerijus Ovsianikovas.