„Mados infekcija“: 20 ieškojimų ir 5 įsimintiniausios kolekcijos
1999 me­tų pa­va­sa­rį ži­no­mų Lie­tu­vos di­zai­ne­rių (Juo­zo Stat­ke­vi­čiaus, Ser­žo Gan­džu­mia­no, Alek­sand­ro Pog­reb­no­jaus, Sand­ros Strau­kai­tės) ini­cia­ty­va bu­vo su­reng­ta pir­mo­ji „Ma­dos in­fek­ci­ja“ Šiuo­lai­ki­nia­me me­no cen­tre.

Festivalio dėmesys buvo sutelktas į jaunus, drąsius, nekomercinės mados kūrėjus, kurių darbai turėjo tapti atsaku sparčiai populiarėjantiems mados renginiams. Jauni dizaineriai greitai pateko į dėmesio centrą, o kiekvienam prieinamas renginys – laukiamiausiu mados festivaliu Lietuvoje.

Jubiliejiniai metai nebuvo išskirtiniai, o ir svečiai atrodė kur kas išradingiau nei pristatytos Lietuvos dizainerių kolekcijos.

Kaukolės ir žirklių logotipas šiemet surengė dvidešimtąjį renginį. Ir nėra ko slėpti, lietuviai myli madą, o idėjų nestokojančios renginio organizatorės Sandra Straukaitė ir Renata Mikailionytė kasmet tobulina renginio formatą. Tai, kas buvo pradėta kaip alternatyvios mados renginys, šiandien yra oficialiai vadinama „didžiausiu Baltijos šalyse mados festivaliu“. Toks pareiškimas įpareigoja tiek renginio organizatorius, tiek mados kūrėjus atsakingai pažvelgti į lietuviškąją madą.

Jubiliejinėje „Mados Infekcijoje“ dalyvavo penkios šalys: Lietuva, Latvija, Italija, Gruzija ir Danija, o iš 18 pristatytų kolekcijų, deja, įsiminė vos 5: Sandros Straukaitės, Akvilės Jančauskaitės & SMOOTH CONFESS, Ievos Daugirdaitės, Iraklio Rusadzė ir Nielso Gundtofto Hanseno.

Akvilė Jančauskaitė & SMOOTH CONFESS „REtro Spectacle“

A. Jančauskaitė, naujosios kartos dizainerė ir „Injekcijos“ nugalėtoja, mados festivalyje dalyvavo jau trečią kartą. Jauna dizainerė mados žinių sėmėsi Anglijoje bei Danijoje, taip pat dirbo su „Maarten van der Horst“, „Louise Gray“ ir „Ralph Lauren“ mados ženklais.

„Smooth Confess“ yra alternatyvus prekės ženklas, įkvėptas latekso medžiagiškumo ir neišnaudotų galimybių. Šio prekės ženklo pro-kolekcija buvo puikiai įvertinta Londono mados savaitėje.

Lateksas nėra naujovė mados industrijoje, tačiau kūrėjams puikiai pavyko jį prikelti antram gyvenimui, suteikti energijos, aktualumo bei neįtikėtinos kokybės derinant su kitais audiniais. Pristatyta „REtro Spectacle“ kolekcija buvo viena iš spalvingiausių ir žaismingiausių, o pastelinės spalvos ir judesio nevaržančios drabužių konstrukcijos lengvai atras savo vietą didmiestyje.

Sandra Straukaitė – „FORGET ME NOT“

Festivalio „Mados infekcija“ idėjinė vadė ir viena garsiausių Lietuvos dizainerių nepataikauja nei žiūrovui, nei savo klientui. S. Straukaitės kūriniai netelpa į įprastus mados standartus, o ir pristatytos kolekcijos labai retai būna nešiojamos. Dizainerė vertina viską, kas tikra: konstruktyvius kirpimus, natūralias medžiagas, patogumą, o svarbiausia – idėją.

Šiais metais S. Straukaitė pagaliau atsižvelgė į vartotojų poreikius ir Lietuvos rinkai pristatė tai, kuo žavisi Vakarų Europa – ekstravagantišką įvaizdį, paremtą dizainerės unisex braižu. Kolekcijoje dominvusias mėlyną, raudoną, baltą spalvas paįvairino auksinės detalės.

Ieva Daugirdaitė – „DAUGIRDAITE.COM“

Dar 2013 m. buvo pastebėta itališkojo „Vogue“ mados redaktorės Saros Maino ir įtraukta į „Vogue Talents“ dizainerių dešimtuką. 2014 metais savo kolekciją pristačiusi Rygos mados savaitėje, Ieva Daugirdaitė pasuko stilistės keliu, kas tikrai nenuėjo veltui. Po trijų metų I. Daugirdaitė pristatė pavasario/vasaros 2018 kolekciją „MBFW Kiev“, kuri vainikavo nepriekaištingą sugrįžimą į tarptautinę mados rinką.

Ant lietuviško podiumo po keturių metų pertraukos grįžusi dizainerė pristatė Vakarų stiliaus įkvėptą rudens/žiemos 2018 kolekciją, kurios pagrindu tapo patogi elegancija: kasdienės suknelės ir kostiumėlių deriniai. Kolekcija nepasižymėjo ryškiomis spalvomis ar dar nematytomis drabužių kombinacijomis, tačiau kiekvienas derinys žavėjo savo romantika, kuri tinka tiek miestui, tiek atostogoms.

Iraklis Rusadzė „Aznauri“

Kuomet pilietinis karas, vargingos gyvenimo sąlygos ir politiniai pokyčiai kamavo Gruziją, Iraklis Rusadzė savarankiškai mokėsi mados meno. Nuo 14 metų jaunas vaikinas pradėjo dirbti siuvyklose ir asistuoti labiau patyrusiems kūrėjams. Šiandien jis yra vienas daugiausiai tarptautinio pripažinimo pelnęs Gruzijos dizaineris.

Iraklis Rusadzė pristatė „Aznauri“ kolekciją, kurioje ryškiai dominuoja funkcionalumas ir prabangą įprasminanti kokybė. Ir nors ant podiumo pasirodė tik viena mergina, pats dizaineris tvirtina, kad kolekcija yra belytė, kadangi riba tarp to, kas yra vyriška, o kas moteriška labai plona. Ilgi paltai, odinės kelnės ir kombinezonai, megztiniai ir specialiai kolekcijai priderinta avalynė – atrodė nepriekaištingai.

Nielsas Gundtoftas Hansenas „HAERVAERK“ – „VOLUME 4“

Danas Nielsas Gundtoftas Hansenas magistro laipsnį įgijo prestižiniame Karališkajame menų koledže Londone, tais pačiais metais „Only the Brave“ kolekcija pelnė pripažinimą Tarptautiniuose talentų apdovanojimuose Italijoje (ITS). „HAERVAERK“ išvertus iš danų kalbos reiškia „vandalizmą“, o visa prekės ženklo koncepcija lydima maišto ir gatvės gyvenimo ypatumų, kurie geriausiai atsispindi Kristianijoje, viename iš bohemiškiausiam Kopenhagos rajonų.

„VOLUME 4“ kolekcija tikslingai tęsia prekės ženklo koncepciją ir visą dėmesį skiria jaunatviškam maištui. Gatvės kultūra jaunimui leidžia drąsiai eksperimentuoti požiūriais, ieškoti savojo identiteto. Pristatyta kolekcija primena drėgnas ir vėjuotas Kopenhagos gatves, o drabužiai atspindi atkaklumą, jėgą ir ištvermę. Pasak dizainerio, tai jėgos ir destrukcijos balansas, kurį geriausiai demonstruoja jaunoji karta.

Jubiliejiniai metai nebuvo išskirtiniai, o ir svečiai atrodė kur kas išradingiau nei pristatytos Lietuvos dizainerių kolekcijos. Atrodo, kad lietuviams pritrūko ne tik drąsos ar idėjų, bet ir laiko kokybiškam darbui atlikti. Galbūt, taip yra dėl biudžeto stygiaus, tačiau verta pagalvoti, ar didesnis finansavimas iš tiesų galėtų padėti savitų idėjų atsiradimui. Todėl galime tik palinkėti sėkmės ir naujų galimybių renginio organizatoriams bei drąsos ir pasaulietiškumo kūrėjams!