8 klausimai-atsakymai, ar verta naudotis avialinijų lojalumo programomis
Šis teks­tas yra la­bai pra­kti­nis ir trum­pas gi­das, kaip nau­do­tis avia­li­ni­jų lo­ja­lu­mo prog­ra­mo­mis ir skrai­dy­ti biz­nio kla­se ne­mo­ka­mai.

Dažnai žmonės manęs klausia, tai surašysiu viešą instrukciją/mano nuomonę. Diskleimeris – aš neisiu į gilias detales ir galiu kai kur būti netikslus, tai geekai mane komentaruose pataisys. Aš nesu visiškas nerdas ir nesu tobulai optimizavęs savo programos naudojimo, nes man užtenka mylių.

Pradėsiu iš karto nuo praktinių patarimų, kad millenialsai nors kažkiek info gautų, detalių daugiau apačioje.

I. Ką jos duoda?

1. Nemokamus skrydžius – skraidydamas prirenki mylių, mylias keiti į skrydžius.

2. Fast Track saugumo patikras.

3. Lounge’s.

Visos kitos naudos – prioritetas perpildytame lėktuve, upgreidų voučeriai, kitos nesąmonės yra useless marketingas, kurio beveik niekada nereikia.

II. Kada tos programos duoda naudos?

Visais atvejais naudos būna tik tada, kai pasieki Gold statusą. Visokie Silveriai ir kitokie frequent traveler statusai jokios naudos neduoda, myliu neprikaupi normaliam skrydžiui, po to mylios dingsta.

Man pačiam Gold statusas reiškia labai daug – daug keliaujant, fast track’ai ir lounge’ai taupo labai daug jėgų, energijos ir sveikatos, ir daug keliaujant Gold privilegijos yra labai svarbios.

Ir, aišku, yra labai faina, kai jau beveik dešimt metų visur atostogauti skrendam verslo ar pirma klase už avialinijų pinigus.

Bet tam reikia daug skraidyti.

III. Ar man verta terliotis?

1. Jei skraidote rečiau, nei du-tris kartus per mėnesį ir daugiausia Europoje, neverta net terliotis.

2. Jei skrendate ilgais (tarpkontinentiniais skrydžiais) tik tris-keturis kartus per metus ir ekonominėje klasėje – neverta terliotis.

3. Jei skraidote kas savaitę Europoje ekonomine klase, Gold’ą surinkti įmanoma.

4. Lietuvos gyventojams apsimoka turėti tik „Star Alliance“ avialinijų kortelę, konkrečiai – arba „Lufthansa“, arba SAS, arba LOT. Skirtumo didelio nėra.

5. Norint sukaupti mylių, reikia stengtis skraidyti savo aljanso avialinijomis. Šūdeliaudami „Ryanairu“ ten, „Airbalticu“ ten, KLMu ten, rimtų mylių nesurinksi.

IV. Kiek reikia skraidyti, kad būtum Gold, ir tame būtų prasmės?

Beveik visuose aljansuose Gold statusui reikia surinkti apie 100 000 mylių per kalendorinius metus. Skrydis iš Vilniaus į Briuselį ekonomine klase, priklausomai nuo bilieto kainos, duoda nuo 500 iki 1250 mylių. Taigi, vienas roundtripas duoda apie 1500–2000 mylių, ir tai reiškia, kad per metus į Briuselį ir atgal reikia suskraidyti apie 30 kartų – dažniau, nei kas antrą savaitę, įskaitant šventes ir atostogas.

Kol esi Gold – ne, o iš vargšiukų kas porą metų nuolat mylias atiminėja. Kaupia kaupia žmogus tas mylias, sukaupia ant vieno ekonominės klasės bilieto, bet kol sukaupia, pist ir nelieka mylių.

Realiai Gold surenka tie, kurie tris-keturis kartus per metus skrenda verslo klase į kitus kontinentus (apie 10 000 – 15 000 mylių už kelionę) ir dar pridrožia vietinių skrydžių.

V. Kiek reikia „Star Alliance“ mylių, kad su žmona į Singapūrą verslo klase nulėktum per atostogas?

Apie 150 000 mylių, t.y. pusantrų metų skraidymo Gold režimu.

Dar mylias galima naudoti upgreidui – turi ekonominius bilietus, už mylias gali pasikeisti į business. Bet ten nesąmonė padaryta, nes niekada nežinai, ar tavo bilietas upgreidable (diskontuoti economy bilietai nebūna upgreidable), tada ten turi būti availability, žodžiu daug krušliavos, nenaudoju.

VI. Kaip tai iš vis veikia, kas tie aljansai?

Beveik visos didžiosios pasaulio aviakompanijos yra susimetusios į tris grupes, tris aljansus. Didžiausias – „Star Alliance“, kurį valdo „United“ ir „Lufhansa“. Ten sėdi dar sėdi SAS, „Austrian“, LOT, ir krūva kitų.

Tada yra „Skyteam“, kur rūlina „AirFrance/KLM“ ir dar yra „Aeroflotas“ ir vietnamiečiai. Olandų, ruskių ir prancūzų aljansas – jei matai žmogų su „SkyTeam“ tagu, tai greičiausiai iš tų trijų šalių.

Ir trečias yra „OneWorld“, kurį valdo „British Airways“, ir mums aktualus „Finnair“. Jei dažnai skraidot į Aziją su „Finnair“, reikia „OneWorld“. Man rodos, šitie mažiausi.

Veikia paprastai – bet kurios aviakompanijos išduota kortelė renka mylias su bet kuria kita aljanso aviakompanija. Pavyzdys – turi LOT lojalumo kortele, ir renki mylias su „Lufhansa“, SAS, „Austrian“, „United“, etc. Gali su LOT iš vis neskraidyti, nesvarbu.

Avialinijos nesvarbu – svarbu aljansas.

Aišku, turbūt geriausia turėti tų avialinijų kortelę, su kuria dažniausiai skraidai, nes biškį daugiau duoda mylių, kai su savom skrendi. Aš istoriškai esu „Lufhansa Miles&More“ turėtojas, bet man teoriškai labiau tiktų LOT kortelė – bet net nesu tikras, ar būtų didelis skirtumas, principe jokio. Medeina iš vis turi „TAP Portugal“ kortelę, nes jai gražus brandingas. Iš esmės, skirtumo nėra.

VI. Kodėl kalbi tik apie „Star Alliance“?

Vilnius yra visiškai „Star Alliance“ hood’as, dominuojamas keturių „Star Alliance“ aviakompanijų – „Lufthansa“, SAS, LOT ir „Austrian“. Skrendant į kitus kontinentus, didžiulė tikimybė, kad skrisite per Frankfurtą, Kopenhagą, Varšuvą ar Vieną. Aišku, kartais tenka skristi per Amsterdamą, Helsinkį ar Maskvą, bet didžioji dauguma skrydžių bus su „Star Alliance“. Taip pat ir dauguma jungimų ir kitus Europos miestus bus per „Star Alliance“ hubus, jei neskraidot su „Ryanairais“.

Be to, „Star Alliance“ yra ir didžiausias aljansas, ten yra ir „United“, ir japonai, ir „Singapore“, ir „Thai“, ir dar gyvas velnias avialinijų.

VII. Kaip gauti kortelę?

Tiesiog užsiregistruoti internete pas bet kurią aljanso avialiniją, užsirašyti kortelės numerį, kurį parodys, tada pateikti tą numerį registruojantis į skrydį, tada įkrenta pirmos mylios ir tada atsiunčia paštu plastikinę kortelę. Jei nori, gali ir „Singapore KrisWorld“ užsisakyti, atsiųs į Lietuvą – bet geriau imti vietinių kortelę.

VIII. Ar dingsta mylios?

Kol esi Gold – ne, o iš vargšiukų kas porą metų nuolat mylias atiminėja. Kaupia kaupia žmogus tas mylias, sukaupia ant vieno ekonominės klasės bilieto, bet kol sukaupia, pist ir nelieka mylių. Todėl svarbu skaityti punktą „ar verta terliotis“ – jei mažai skraidot, neverta.

Neabejoju, kad kiti skraidūnai papildys.

Tekstas pirmą kartą publikuotas Liudviko Andriulio „Facebook“ paskyroje