Per pratybas ieškos saugumo spragų
Su­si­sie­ki­mo mi­nis­tras Ro­kas Ma­siu­lis sa­ko, jog tre­čia­die­nį vyks­tan­čio­se stra­te­gi­nių su­si­sie­ki­mo įmo­nių, ka­riuo­me­nės ir „A­ro“ pa­jė­gų pra­ty­bos leis ge­riau pa­si­ruoš­ti hib­ri­di­nių grės­mių ke­lia­miam pa­vo­jui.

„Turime būti pasiruošę įvairioms grėsmėms – tiek fizinėms, tiek kibernetinėms. Šiandien pirmą kartą darome tokio plataus masto pratybas, kai dalyvauja visas susisiekimo sektorius ir dalyvauja kariškiai bei visos specialiosios tarnybos ir policija“, – trečiadienį žurnalistams sakė R. Masiulis.

Anot jo, pratybų metu nustačius saugumo spragų, jas bus galima pašalinti.

„Tikimės, kad viskas bus gerai, bet būtų smagu rasti ir spragas, jeigu jos egzistuoja – jas reikėtų identifikuoti pratybų metu, jeigu, neduok Dieve, įvyktų rimtas įvykis, mes būtume tam pasiruošę“, – tvirtino ministras.

Pasak R. Masiulio, šiandien kibernetinės grėsmės yra realios, tačiau svarbu suvokti ir fizinio saugumo lygį.

„Tokio plataus masto diversijų ar kitų dalykų nėra buvę, et kibernetinės erdvės įsilaužimų matome pastoviai. Kibernetinės grėsmės yra visiškai realios (...) Šiandien norėtume pasižiūrėti ir fizinį saugumą“, – kalbėjo R. Masiulis.

Jo teigimu, tai tikriausiai nebus paskutinės tokios pratybos.

„Bus labai vertingos pratybos, po kurių bus išmoktos pamokos. Po to žiūrėsime, kaip šias pratybas tęsti ir tobulinti, bet manau, kad tai ne paskutinės tokios pratybos. Savo metodų, kaip spręsime problemas – neatskleisime“, – tvirtino susisiekimo ministras.

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška kalbėjo, kad pratybos institucijoms padės mokytis geriau komunikuoti ir bendradarbiauti.

„Mes nuolat turime būti pasiruošę ir tokios pratybos leidžia pasipraktikuoti su visomis institucijomis kartu. (...) Aš manau, kad visa infrastruktūra Lietuvoje yra svarbi. Mums tenka didelė atsakomybė valdyti tą infrastruktūrą ir būtent tokios pratybos padeda visoms institucijoms veikti kartu, išmokti komunikuoti“, – teigė M. Bartuška.

Pratybos „Hybrid Wind IoT 2018“ yra pernai rugsėjį vykusių pratybų „Geležinės akies žvilgsnis 9/11“ tąsa.

Jų metu bus reaguojama į link Klaipėdos judančias sunkiasvores mašinas, nepaisančias nukreipiamųjų ženklų, koloną. Taip pat bus gautas pranešimas apie iš Rusijos į Karaliaučių šauktinius gabenančio orlaivio gedimą ore ir prašymą nutūpti, be to, bus pranešta apie netoli Centrinio Klaipėdos terminalo užminuotą viaduką, o vėliau šalia terminalo nuo bėgių nuriedės karinis krovinys.

Be to, pratybų metu Šeštokų geležinkelio stotyje nuo vagono nuriedės transportuojamas karinis krovinys ir bus bandoma sustabdyti iš jo tekančius teršalus. Taip pat bus imituojamas elektros tiekimo sutrikimas Klaipėdoje.

Visų pratybų metu bus imituojama, jog šalyje dingo GSM ryšys, todėl bus bandoma komunikuoti be mobilaus ryšio.

Pratybose dalyvauja 16 skirtingų institucijų ir maždaug 1 tūkst. specialistų.

Be „Lietuvos geležinkelių“, jose dalyvauja Klaipėdos uostas, „Oro navigacija“, Lietuvos oro uostai, Lietuvos radijo ir televizijos centras ir Lietuvos transporto saugos administracija, Centrinis Klaipėdos terminalas, taip pat policijos antiteroristinių operacijų rinktinė „Aras“ ir Lietuvos kariuomenė.