Žvalgysimės iš aukščiausios Lietuvoje vietos
Vals­ty­bi­nė sau­go­mų te­ri­to­ri­jų tar­ny­ba (VSTT) ir AB „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liai“ su­ta­rė lan­ky­to­jams at­ver­ti stra­te­gi­niu ob­jek­tu pri­pa­žįs­ta­mą, griež­tai sau­go­mą aukš­čiau­sią Bal­ti­jos ša­ly­se ge­le­žin­ke­lio til­tą, nu­ties­tą per Du­by­sos slė­nį Ly­du­vė­nuo­se, Ra­sei­nių ra­jo­ne.

Šią vasarą mūsų šalyje turėtų atsirasti dar viena turistų traukos vieta – tai Lyduvėnų geležinkelio tiltas. Šis 42 metrų aukščio ir 599 metrų ilgio statinys yra net 6 metrais aukštesnis už Labanoro girioje šalia Mindūnų stovintį aukščiausią Lietuvos apžvalgos bokštą. Beje, Lyduvėnų tiltas, kuriuo bus galima pereiti, yra ir dvigubai ilgesnis už Anykščių medžių lajų taką (jo ilgis – 300 m). Taigi vaikščioti pritaikytas kultūros paveldo objektas – geležinkelio tiltas turėtų tapti pačia aukščiausia Lietuvoje apžvalgai skirta vieta.

Pereiti Lyduvėnų tiltu yra nepalyginti įspūdingiau, negu įlipti į apžvalgos bokštą, tačiau jį dar reikia pritaikyti turistų poreikiams.

Tiltas nurungė bokštą

Dubysos regioninio parko, kurio teritorijoje yra Lyduvėnai, direktorius Vygantas Kilčiauskas „Lietuvos žinioms“ teigė, kad pagal pirminį sumanymą ES investicinių fondų lėšomis Lyduvėnuose turėjo būti pastatytas apžvalgos bokštas, iš kur būtų galima grožėtis pro šią vietovę tekančios Dubysos vaizdais. „Vykdydami šį sumanymą, Dubysos slėnio viršuje esame ne tik radę sklypą, bet ir parengę dokumentaciją apžvalgos bokšto statybai“, – sakė V. Kilčiauskas. Tačiau rengiantis statybos darbams praėjusių metų vasaros pradžioje AB „Lietuvos geležinkeliai“ pakvietė visuomenę susipažinti su išskirtiniu statiniu – Lyduvėnų geležinkelio tiltu, t. y. juo pasivaikščioti.

„Užsiropštę ant tilto ir pakerėti atsivėrusių vaizdų, taip pat įsitikinę, kad ant jo saugu, mes, aplinkosaugininkai, kartu su Raseinių rajono merijos specialistais suskubome kelti klausimą, ar nebūtų galima šio tilto pritaikyti keliautojų poreikiams“, – sakė Dubysos regioninio parko vadovas. „Lietuvos geležinkelių“ atstovai tąsyk atsakė, kad būtina atlikti analizę, nustatyti, ar saugu vaikščioti po šį strateginį objektą. „Ir visai neseniai išgirdome, kad Lyduvėnų tiltas gali tapti vieta apžvalgai“, – teigė V. Kilčiauskas. Anot jo, pereiti šiuo tiltu yra nepalyginti įspūdingiau, negu įlipti į apžvalgos bokštą. „Žinoma, kad tiltas būtų pritaikytas turistams, reikia jį padaryti dar saugesnį“, – pažymėjo direktorius.

Atsivers puikūs vaizdai

VSTT direktoriaus pavaduotoja Rūta Baškytė teigė, kad Lyduvėnuose galėjęs atsirasti apžvalgos bokštas būtų tapęs kone paskutiniu tokiu statiniu Lietuvoje. „Dar turime pastatyti tik apžvalgos bokštą Nemuno kilpų ir Nemuno deltos regioniniuose parkuose“, – tikino R. Baškytė. Tačiau „Lietuvos geležinkeliams“ atlikus galimybių studiją ir įsitikinus, kad vaikščioti tiltu saugu, nutarta, užuot stačius Lyduvėnų apžvalgos bokštą ES investicinių fondų lėšomis, turistų poreikiams pritaikyti minėtą tiltą. „Svarstome, kad tilto pritaikymui prireiks vos trečdalio tų lėšų, už kurias buvo planuojama pastatyti apžvalgos bokštą“, – sakė VSTT direktoriaus pavaduotoja.

R. Baškytė pabrėžė, kad iš apžvalgos bokšto atsivertų tik dalis Dubysos slėnio, o štai nuo geležinkelio tilto – visas slėnis. „Eidamas 600 metrų ilgio tiltu matai ir abi slėnio puses, ir upės vagą, ir Lyduvėnų miestelio kraštovaizdį“, – vardijo direktoriaus pavaduotoja. Ji pabrėžė, jog atvėrus tiltą lankytojams Dubysos regioninio parko specialistams būtų keliamas uždavinys sukurti tokį turistinį maršrutą, kad perėjusieji tiltą negrįžtų juo atgal, o aplankytų iš viršaus apžiūrėto Lyduvėnų miestelio įdomiausias vietas.

Beje, AB „Lietuvos geležinkeliai“ yra pasirengusi organizuoti tilto pritaikymo pėstiesiems darbus.

Patyrė nepakartojamų įspūdžių

AB „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos departamento direktorius Mantas Dubauskas patvirtino, jog bendrovės atlikta išsami analizė parodė, kad žmonėms vaikščioti Lyduvėnų tiltu yra saugu. „Tačiau turistų srautui būtina pasiruošti – įrengti priėjimą prie tilto, vadinamąsias lentų grindis pakeitus metalinėmis bei paaukštinus tilto atitvarus“, – sakė jis.

Beje, tilto lankymas turės būti griežtai suderintas su traukinių eismo grafiku. Šiuo metu per Lyduvėnų tiltą keleiviniai traukiniai nevyksta,. Tiltu tik važinėja krovininiai traukiniai, vykstantys geležinkelio atkarpa nuo Radviliškio į Pagėgius bei atgal. Lyduvėnų tiltas bendrovės apsaugos darbuotojų saugomas visą parą. Tikėtina, kad tiltą pritaikius turistų poreikiams apsaugininkų pareiga bus užtikrinti ir jų saugumą.

M. Dubauskas pabrėžė, kad pernai birželio 9–10 dienomis „Lietuvos geležinkeliams“ pakvietus smalsuolius pasivaikščioti Lyduvėnų geležinkelio tiltu, jų susirinko labai daug, pasinaudojusieji šia galimybe patyrė nepakartojamų įspūdžių. „Kadangi neabejojame, jog atvertas Lyduvėnų geležinkelio tiltas taps traukos vieta, svarstome, kad jo link bei per jį galėtų važiuoti ir pramoginiai traukiniai – jų keleiviai galėtų grožėtis puikiomis apylinkėmis“, – sakė AB „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos departamento vadovas.