Vilniaus sopuliui – modernaus susisiekimo vizija
Vil­niaus ge­le­žin­ke­lio ir au­to­bu­sų sto­tys at­ei­ty­je taps mo­der­niu dau­gia­funk­ciu su­si­sie­ki­mo cen­tru. To­kią ge­le­žin­ke­lio sto­ties te­ri­to­ri­jos at­nau­ji­ni­mo vi­zi­ją ir mies­to plė­tros pie­tų kryp­ti­mi pla­nus pri­sta­tė „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liai“ ir Vil­niaus va­do­vy­bė.

Geležinkelio stoties teritorijoje numatoma statyti naują modernią autobusų stotį, o stotys būtų sujungtos požemine pėsčiųjų perėja. Naujame centre planuojama įrengti biurus, čia įsikurs „Lietuvos geležinkelių“ centrinė būstinė, galbūt ir savivaldybės administracija.

Vilniaus miesto mero Remigijaus Šimašiaus ir „Lietuvos geležinkelių“ vadovo Manto Bartuškos pasirašytame ketinimų protokole numatomi pokyčiai tarp Geležinkelio ir Pelesos gatvių esančioje daugiau kaip 20 hektarų ploto teritorijoje.

M. Bartuška sako, kad geležinkelio stoties rajonas pasikeis neatpažįstamai.

„Pradedame įgyvendinti naują viziją. Istoriškai geležinkelio rajonas tai buvo industrinis rajonas, tai buvo mažai prižiūrima teritoriją, mes ją keisime neatpažįstamai (...) Tai turi būti vieta, kuri pritraukia žmones, gyventojus, kviečia komfortiškai keliauti į šalia esančius regionus. (...) Norime, kad ši vieta taptų moderni, šiuolaikiška. Patogu atvažiuoti net iš regiono, jeigu šalia yra ofisai“, – pirmadienį spaudos konferencijoje sakė M. Bartuška.

R. Šimašius teigė, kad atėjo metas sostinei plėstis pietų kryptimi.

„Jeigu Vilniaus centras pereina į kitą Neries pusę, į šiaurinę dalį, tai kol kas per geležinkelį, į pietų pusę Vilnius neperžengė (...) Šitas projektas priartins kitus miestus prie Lietuvos sostinės ir priartins sostinę prie kitų miestų“, – spaudos konferencijoje sakė R. Šimašius.

Pasak M. Bartuškos, kol kas anksti kalbėti apie projekto kaštus. Jo teigimu, vystant projektą planuojama pritraukti privatų verslą.

„Tai projekto detalės, kaip iki galo įgyvendinti. Pats principas, mes kaip „Lietuvos geležinkeliai“ nenumatome investuoti į nekilnojamąjį turtą – per partnerystės, per atvirus sąžiningus konkursus sieksime pritraukti, kad čia dalyvauti partneriai“, – sakė M. Bartuška.

Pasak R. Šimašiaus, projektą numatoma įgyvendinti ilgiausiai per dešimtmetį. Jo teigimu, savivaldybė kol kas svarsto persikėlimą į stoties rajoną.

„Savivaldybė svarstys variantą, kad galėtų čia keltis“, – teigė R. Šimašius.

M. Bartuška teigia, kad „Lietuvos geležinkeliai“ taip pat svarsto galimybę persikelti iš dabartinių patalpų Mindaugo gatvėje į geležinkelio rajoną.

„Vilnius Connect“ pavadintas daugiafunkcis verslo ir susisiekimo centras apims modernių biurų, prekybos, paslaugų ir pramogų parką, kuriame bus kviečiamas įsikurti verslas ir kitos organizacijos, ketinama išplėsti pėsčiųjų ir žaliąsias erdves, užtikrinti greitą ir patogų mobilumą visomis transporto rūšimis.

Vilniaus miesto savivaldybės projektavimo įmonė „Vilniaus planas“ pateikė savo viziją, kaip galėtų atrodyti Vilniaus geležinkelio stoties teritorija. Joje perteikiama projekto vizijos idėja, tačiau tai nėra galutiniai sprendiniai.

Šiuo metu svarstoma, kokiu geriausiu būdu įgyvendinti projektą. Tikėtina, kad projekto įgyvendinimas bus patikėtas viešos atrankos būdu geriausią pasiūlymą