Svarstys avarijos funikulieriuje priežastis
Pir­ma­die­nį į po­sė­dį ren­ka­si Kau­no sa­vi­val­dy­bės Eks­tre­ma­lių si­tua­ci­jų ko­mi­si­ja, ku­ri svars­tys penk­ta­die­nį Kau­no Ža­lia­kal­nio fu­ni­ku­lie­riu­je įvy­ku­sios ne­lai­mės prie­žas­tis.

„Praktiškai čia visgi yra ekstremalus įvykis, visa laimė, kad apsieita be aukų, bet vis tiek toks atvejis, istorinio paveldo objektas, kurį prižiūri privati įmonė, bet savivaldybė privalo reaguoti ir išsiaiškinti priežastis, kodėl taip gali atsitikti“, – BNS pirmadienį sakė Kauno miesto savivaldybės Miesto civilinės saugos skyriaus vedėjas Gediminas Jankus.

Penktadienio popietę per avariją Kauno Žaliakalnio funikulieriuje nukentėjo aštuoni juo kėlęsi vaikai. Į įvykio vietą atvykę policijos pareigūnai funikulieriaus mašinistui nustatė lengvą 0,69 promilės girtumą.

Žaliakalnio funikulierius 1993 metais buvo privatizuotas, o 2003 metais jį įsigijo ir iki šiol eksploatuoja privataus kapitalo įmonė „Kauno liftai“.

Į posėdį pirmadienį bus kviečiami bendrovės atstovai.

„Manau, kad mes iš viso kelsime klausimą, ar tinkama priežiūra abiejų šių funikulierių“, – sakė G. Jankus.

Taip pat pirmadienį pradėtas ikiteisminis tyrimas. Kaip BNS pirmadienį sakė Kauno apskrities policijos atstovė Justina Kazragytė, pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl nesunkaus sveikatos sutrikdymo. Įtarimai pateikti 61-erių funikulieriaus mašinistui.

Penktadienį sulaikytam vyrui skirta kardomoji priemonė – rašytinis pasižadėjimas neišvykti. Jis šiuo metu paleistas į laisvę.

Penktadienio popietę per avariją Kauno Žaliakalnio funikulieriuje nukentėjo aštuoni juo kėlęsi vaikai.

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento duomenimis, nelaimė įvyko, kai išlūžus trims skriemuliams, atsilaisvino lynai ir funikulierius nukrito. Per įvykį išdužo funikulieriaus langai, išlūžo viduje esantys suoliukai.

Funikulieriaus viduje buvo 32 vaikai, aštuoni pristatyti į Kauno klinikas. Vaikams nustatyti rankų, kojų, nugaros sumušimai.

Pagal taisykles, viename funikulieriaus vagone gali važiuoti 25 žmonės.

1931 metais pradėjęs veikti Žaliakalnio funikulierius yra vienas iš dviejų tokių keltuvų Kaune, pirmasis mieste ir Lietuvoje, vienas seniausių veikiančių keltuvų Europoje.

1931 metais pradėjęs veikti Žaliakalnio funikulierius yra vienas iš dviejų tokių keltuvų Kaune, pirmasis mieste ir Lietuvoje, vienas seniausių veikiančių keltuvų Europoje.

Antrasis toks funikulierius 1935 metais įrengtas Aleksote. Jis priklauso Kauno savivaldybės įmonei „Kauno autobusai“.

Savivaldybės atstovai žada aiškintis, ar užtikrinamas saugumas abiejuose funikulieriuose, kaip atliekami jų bandymai.