Sostinės išmanioji transporto sistema vėl veikia
Vil­niaus vie­šo­jo trans­por­to ke­lei­viai vėl tu­ri ga­li­my­bę bi­lie­tus įsi­gy­ti iš­ma­niai­siais įren­gi­niais bei nau­do­tis ki­to­mis mo­bi­lio­sios prog­ra­mė­lės m.Tic­ket funk­ci­jo­mis. Dau­giau kaip 200 tūkst. eu­rų kai­na­vu­si Vil­niaus iš­ma­nio­ji m-Trans­port sis­te­ma bu­vo su­tri­ku­si tris mė­ne­sius.

Nuo praėjusi metų lapkričio mobiliaisiais telefonais su iOS 11 operacine sistema besinaudojantys viešojo transporto keleiviai negalėjo įsigyti viešojo transporto bilietų naudodamiesi išmaniąja programėle. Per ketverius metus įpratę prieš pažangios technologijos vilniečiai vėl turėjo įsigyti ir naudoti plastikinėmis „Vilniečio kortelėmis“. Šiuo metu taisoma ir programėlė m.Parking, kuria naudodamiesi sostinės lengvųjų automobilių vairuotojai gali sumokėti už parkavimą. Atnaujinta programėlė vartotojams bus pristatyta pavasarį.

Nuo praėjusi metų lapkričio mėnesio mobiliaisiais telefonais su iOS 11 operacine sistema besinaudojantys viešojo trasnporto keleiviai negalėjo įsigyti viešojo transporto bilietų naudodamiesi išmaniąja programėle.

Veiks stabiliau ir sklandžiau

„Lietuvos žinioms“ atsiųstame laiške sostinės išmaniąją transporto sistemą administruojanti savivaldybė įmonė „Susisiekimo paslaugos“ informavo, kad atnaujinta programėlė veiks dar stabiliau ir sklandžiau. Ji taip pat parengta svarbiems pokyčiams.

„Atnaujindami m.Ticket, pakvietėme visus testuoti programėlę ir sulaukėme tikrai naudingų pasiūlymų, kiekvieną jų įvertinome ir pagal galimybes atsižvelgėme į testuotojų pastabas. Didelį dėmesį skyrėme dabartinės sistemos stabilumui ir greitesniam veikimui. Tai leido mums išspręsti tam tikras problemas ir jau dabar m.Ticket vartotojams pristatyti aktualius atnaujinimus, tokius kaip sklandi integracija su iOS 11 operacine sistema bei efektyvesnis programėlės pritaikymas įrenginiams, kurie turi dvi SIM korteles“, – teigė Vaidotas Meškauskas, „Susisiekimo paslaugos“ Bendrųjų reikalų departamento vadovas, vykdantis direktoriaus funkcijas.

Programėlėje m.Ticket nuo šiol galima matyti aktyvų telefono numerį ir atnaujinti aktyvios SIM kortelės telefono numerį – tai itin aktualu turintiems įrenginius su dviem SIM kortelėmis. Programėlė sklandžiai veikia ir telefonuose su iOS 11 versija, o šią operacinę sistemą naudojantys viešojo transporto keleiviai jau gali įsigyti bilietus, naudodamiesi m.Ticket.

Pažangesnė technologija

Išmanioji programėlė leidžia peržiūrėti sostinės viešojo transporto (autobusų ir troleibusų) tvarkaraščius bei įsigyti transporto bilietus internetu naudojantis mobiliuoju parašu ar prieiga prie komercinio banko.

Kontrolierius specialiu įrenginiu nuskaitydavo programėlėje pasirodantį QR kodą ir nustatydavo, ar bilietas galioja. O plastikinę „Vilniečio kortelę“ reikia aktyvuoti prilietus prie viešajame transporte įrengto įrenginio, ją papildyti spaudos kioskuose ar naudojantis kompiuteriu.

Pasak V. Meškausko, m.Ticket vartotojai daugiau atnaujinimų gali tikėtis pavasarį, kai bus pristatyta naudingų funkcionalumų – išmaniai keliaujantiems viešojo transporto keleiviams bus pasiūlyta bilietų perkėlimo galimybė, lankstesni atsiskaitymo už bilietus būdai, bilieto aktyvinimo atidėjimas bei kitos svarbios naujovės.

Atnaujinti mobiliosios programėlės m.Ticket versiją galima naudojantis išmaniojo telefono nustatymais, arba telefono operacinė sistema įgalins automatinį atnaujinimą pati, m.Ticket arba atnaujintą jos versiją galima atsisiųsti iš „Google Play“ ir „App Store“ mobiliųjų programėlių parduotuvių.

Apmoka savivaldybės įmonė

Pasak V. Meškausko, išmaniosios programėlės atnaujinimo darbus, kaskart pasikeičiant naujai IOS versijai (tai vyksta kelis kartus per metus) iš savo lėšų apmoka Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“. „Finansavimas reguliariai skiriamas įvertinus programėlės atnaujinimų poreikį, o jis yra platesnis nei vien suderinamumo su operacinėmis sistemomis problemų sprendimas“, – tikino jis.

Prieš ketverius metus Vilniuje startavusi bendra išmaniosios m-Transport sistemos (kurios dalis yra m.Ticket ir m.Parking programėlės) sukūrimas, įdiegimas, integravimas, testavimas ir paleidimas kainavo 202, 9 tūkst. eurų. Visus šiuo darbus finansavo „Susisiekimo paslaugos“.

Kiek lėšų aptarnauti išmaniosios programėlės m.Ticket sklandų veikimą numatyta skirti 2018 metais, įmonė neatskleidžia. „Kalbėti apie konkrečią sumą sudėtinga, nes sklandus m.Ticket programėlės veikimas priklauso nuo skirtingų veiksnių, priklausančių ne tik nuo mūsų, tačiau ir nuo trečiųjų šalių – mūsų partnerių kuriant ir palaikant programėlės veikimą. m.Ticket sistema veikia stabiliai, o kilę incidentai yra pavieniai ir tikriausiai neišvengiami turint daug funkcionalumų turinčią programėlę. Tam tikri sutrikimai yra nulemti ir trečiųjų šalių“, – sakė V. Meškauskas.

Mobiliosios programėlės m.Ticket atnaujinimus atlieka UAB „Algoritmų sistemos“.

FAKTAI

m.Ticket programėlė buvo įdiegta 2014 metais, kai iPhone telefonuose veikė 10.0 versija. Po to ji atnaujinta ištaisant klaidas 6 kartus. Paskutinė versija, veikusi be trikdžių buvo 10.33. Šiuo metu iPhone telefonuose įdiegta IOS 11.2.5. versija.

Naudojantis programėle, galima susiplanuoti kelionių viešuoju transportu Vilniuje maršrutus, išsirinkti greičiausią maršrutą, peržiūrėti autobusų bei troleibusų tvarkaraščius, stebėti viešojo transporto judėjimą sostinėje tikruoju laiku ir kita.