Redakcijos paštas. Dėl auto-moto transporto ribojimo Molo gatvėje, ribojimo
Mes, Meln­ra­gės gy­ven­to­jai, pra­šo­me Klai­pė­dos mies­to Sau­gaus eis­mo Ko­mi­si­jos ri­bo­ti au­to­mo­bi­lių, mo­to­cik­lų, mo­to­ro­le­rių ir mo­to­ri­nių dvi­ra­čių eis­mą Meln­ra­gė­je Mo­lo gat­vė­je, kaip tai da­ro­ma Ang­li­jos, Da­ni­jos, Is­pa­ni­jos, Ita­li­jos, Pra­ncū­zi­jos, Ško­ti­jos, Vo­kie­ti­jos ir ki­tų ci­vi­li­zuo­tų ša­lių ku­ror­tuo­se.

Melnragės gatvės ir ypač Molo gatvė virto nebe ramiu kurortu, o žiemą vasarą dienomis ir net naktimis iki pat ryto be duslintuvų kaukiančių automobilių ir riaumojančių motociklų lenktynių trasomis su daužomais automobiliais, motociklais ir net namais, kai girti vairuotojai neįsirašo į posūkius.

Neatsakingų (ypač jaunų) vairuotojų tarpe tapo madinga atriaumoti vakarais arba naktimis Molo gatve prie Šiaurinio bangolaužio (molo), kopose vakarais arba naktimis girtuokliauti, o paskui girtiems lenktyniauti. Automobilius, motociklus ar mopedus turintys asmenys, nusiėmę duslintuvus, riaumodami visą parą, ypač savaitgaliais ir per šventes, į neviltį iki išprotėjimo varydami vietos gyventojus bei poilsiautojus nuo keliamo triukšmo, daužosi Melnragės Molo gatve, kuri nesenai išklota trinkelėmis jau tapo panaši į įsmegusiais šulinių dangčiais duobėtą vieškelį.

Prieš porą metų Melnragės Molo gatve net autobusai negalėdavo pravažiuoti, – visos pakelės būdavo pristatytos atvykėlių automobiliais, bet tik reikėjo Klaipėdos Saugaus eismo komisijai prie Molo gatvės pastatyti ženklą, draudžiantį statyti transporto priemones Molo gatvėje, problema buvo vienu ypu išspręsta.

To neužtenka. Klaipėdos savivaldybės leidimu Pamario gatvė tapo be duslintuvų beprotiškai riaumojančių naktinė motociklų treniravimosi trasa. Protu nesuvokiamas Klaipėdos savivaldybės sprendimas Melnragės kurortą paversti naktinių lenktynių trasa.

Pavyzdį reikėtų imti iš kitų Europos valstybių kurortų, kur atvykstančiųjų transporto priemonėms iš vis neleidžiama važinėti kurortų gatvėmis, išskyrus čia gyvenančių automobiliams.

Dėl gerų orų vasarą Melnragės gatvėse suaktyvėję motociklininkai varo gyventojus ir poilsiautojus iš proto – transporto priemonių riaumojimas girdimas ir dieną, ir naktį. Naktį nuo triukšmo prabunda vaikai. Dėl to ypač didelis nerimas kyla vaikų tėvams – jau prasidėjo naujieji mokslo metai. Net trigubi langai neapsaugo nuo riaumojančio triukšmo. Be to, senųjų Melnragės namų, kurių pamatai yra neaukšti, sienos nuo triukšmo vibruoja ir skilinėja, net negirdėti visu garsu veikiančių televizorių...

Ypatingai nuo naktimis keliamo motociklininkų triukšmo kenčia dirbantys ir vyresnio amžiaus žmonės – anksčiau kituose miestuose padaryti transporto srauto keliamo triukšmo tyrimai parodė, kad tokie ir panašūs incidentai gali sukelti miokardo infarktą.

Melnragėje niekuomet nėra darytas transporto srauto triukšmo matavimas.

Už tokį triukšmą, kurį kelia motociklai bausti tikrai būtina. Dienomis ir naktimis sklindantis baisus „žviegimas“ trumpina gyventojų amžių. Kaip sako Vokietijos medikai, daug metų tyrę triukšmo poveikį, – negimė dar toks žmogus, kuriam triukšmas nekenktų.Triukšmas visada daro žiaurų poveikį nervų, širdies ir kraujagyslių sistemoms. Triukšmo poveikio sveikatai atmesti jokiu būdu negalima. Naktį garsiai pravažiuojantys motociklai ne tik išgąsdina, bet ir sutrikdo miegą. Ir todėl visų be išimties žmonių sveikata tik blogėja.

Per šią vasarą policija nesurengė nė vieno reido kartu su transporto priemonių techninės apžiūros centrais.

Policijos pareigūnai niekada nestabdė automobilių vairuotojų ir motociklininkų patikrinimui ar transporto priemonė nėra pakoreguota. Šiandien daugelis automobilių ir motociklų dažniausiai yra modifikuoti – beveik visiems yra padidinta galia ir sumažintas Išmetamojo vamzdžio dydis skleidžia miliniškai didesnį garsą nei turėtų

Triukšmadarius turi gaudyti policija, kitaip nieko nebus. Beje, motociklai negali būti modifikuojami. Tokie negali pereiti techninės apžiūros. Sustabdžius tokias transporto priemones jas privalu iš karto išregistruoti.

Nelegalių lenktynininkų problemą galėtų išspręstų specialios užmiesčio aikštelės, kuriose jauni ir adrenalino siekiantys žmonės galėtų išsilieti. Taip yra padaryta Liepojoje, kur netgi rengiamos varžybos.

Europos Komisija priėmė naują Baltijos jūros Pietų regiono tarpvalstybinio bendradarbiavimo INTERREG programą, kurioje dalyvauja Danijos, Vokietijos, Lietuvos, Lenkijos ir Švedijos pakrančių regionai. Programa bus remiama gamtos ir kultūros paveldo apsauga, siekiant plėtoti regione tvaraus turizmo veiklą. Programa padės stiprinti ekologiško transporto paslaugas ir gerinti transporto jungtis Pietų Baltijos regione.

Pavyzdį reikėtų imti Iš kitų Europos valstybių kurortų, kur atvykstančIųjų transporto priemonėms Iš vis neleidžiama važinėti kurortų gatvėmis, Išskyrus čia gyvenančIų automobiliams.

Prašome Klaipėdos miesto Saugaus eismo Komisijos prie įvažiavimo ir išvažiavimo į ir iš Molo gatvių pastatyti ženklus, draudžiančius auto transporto priemonėms jomis važiuoti, išskyrus vietos gyventojų ir miesto transporto autobusams Nr.6 ir 6 numerio mikroautobusiukams.

Kurorto svečių ir turistų, norintiems patekti prie šiaurinio banglaužio (molo), transporto priemonėms būtų galima vykti Iš p.Lydeikio gatvės pasukus į pamario gatvę iki būrių gatvės, o nuo ten iki smilčių gatvės autoparkavimo aikštelės.

Ateityje automobilių stovėjimo aikšteles būtų galima įrengti tyrvietėje prie dabartinės autoparkavimo aikštelės tarp Smilčių ir Vėtros gatvių bei plynioje tarp Smilčių ir Molo gatvių. Ten būtų galima sutalpinti net iki 800 – 1000 automobilių.

Klaipėdos savivaldybei reikėtų paskaičiuoti kas atsieis pigiau – ar perkloti trinkelėmis 900 metrų duobėtą Molo gatvę su visais vandentiekio, kanalizacijos ir kitokių šulinių įrenginiais, – ar asfaltuoti 100 metrų Smilčių gatvės iki automobilių aikštelės...

Klaipėdos savivaldybės saugaus eismo komisija privalo priimti nutarimą dėl ramybės trikdymo po 22 val. Jeigu tokiu metu policija gaus pranešimą dėl keliamo didelio triukšmo, pareigūnai privalo reaguoti ir už tai transporto priemonių vairuotojams išrašyti baudos protokolus.

Jei Klaipėdos miesto Saugaus eismo Komisija kuo greičiausiai neribos automobilių, motociklų, motorolerių ir motorinių dviračių eismo Melnragėje Molo gatvėje, perspėjame, kad nuo keliamo triukšmo gali sutrikti melnragiečių psichiką ir jie gali imtis ne tik taikiai priešintis statydami Molo gatvėje barikadas ar ardydami trinkeles...

Melnragės bendruomenė