Plungiškių kantrybės išbandymo metas baigiasi
Plun­giš­kiai ne­at­si­džiau­gia ži­nia, kad šią va­sa­rą pra­si­dės tu­ne­li­nio via­du­ko po ge­le­žin­ke­liu, da­li­jan­čiu mies­tą į dvi da­lis, sta­ty­bos.

Plungės miesto seniūnas Gintaras Domarkas pažymėjo, kad šiuo metu kirsti geležinkelio pervažą be trikdžių prilygsta laimėjimui loterijoje. Plungės rajono meras Audrius Klišonis pridūrė: „Būna, jei nespėji pereiti ar pervažiuoti pervažos, esi priverstas laukti 30, 40 ar net 50 minučių.“

Kaip „Lietuvos žinioms“ pasakojo seniūnas G. Domarkas, šis geležinkelio ruožas nutiestas taip, kad prasilenkiant traukiniams vienas jų privalo sustoti pačioje Plungėje ir sustabdyti eismą pagrindinėje miesto arterijoje – S. Dariaus ir S. Girėno gatvėje. „Žmonės, važiuojantys automobiliais, paprastai neturi kitos išeities, kaip tik apsišarvuoti kantrybe laukti, kol pajudės kelią užstojęs traukinys. O pėstieji neretai bando lįsti pro vagonų apačią“, – kalbėjo G. Domarkas. Jis neslėpė, kad tokie mėginimai ne vienam yra kainavę gyvybę. Seniūnas teigė, jog dabartinė situacija, kai norint iš vienos Plungės vietos nuvažiuoti į kitą reikia laukti pusvalandį ir daugiau, stabdo miesto plėtrą, trukdo verslui. Be to, vienoje miesto dalyje įsikūrusioms pagalbos tarnyboms sunku pasiekti kitą dalį.

Plungės rajono meras A. Klišonis pabrėžė, kad nuolat ir ilgam uždaromos geležinkelio pervažos problemą imta spręsti 2005-aisiais. Pirmiausia ieškota galimybių pastatyti viaduką. Savivaldybės iniciatyva net buvo parengtas šio statinio techninis projektas, tačiau jam kategoriškai pasipriešino kultūros paveldo specialistai, įžvelgę galimą vizualinę miesto taršą. Tuomet imtasi tunelio statybų projekto. Anot mero, įrengti 700 metrų ilgio tunelį, kurio 400 metrų bus po žeme, iš viso kainuos 5,85 mln. eurų. 600 tūkst. eurų skiriama iš valstybės ir Plungės rajono savivaldybės biudžetų, 5,79 mln. eurų – Europos regioninės plėtros fondo investicija.

Dviejų eismo krypčių tuneliu ne tik važiuos automobiliai, bet nutiestais šaligatviais eis ir pėstieji. Statant viaduką bus tvarkomi S. Dariaus ir S. Girėno, Stoties, Žemaitės gatvių ruožai, bus įrengtas jų ir paties tunelio apšvietimas. Greta naujojo statinio atsiras 50 vietų automobilių stovėjimo aikštelė.

Meras A. Klišonis tvirtino, kad tunelis turi būti pradėtas statyti šių metų vasaros pradžioje, o baigti statybas numatyta 2019-ųjų pabaigoje. Viešųjų pirkimų konkursą, skelbtą darbų rangovui išrinkti, laimėjo Latvijos įmonė. Kol bus statomas tunelis, automobilių eismas iš vienos geležinkelio atskirtos miesto dalies į kitą vyks dviem aplinkkeliais. Žmonėms teks nuvažiuoti po penkis-šešis papildomus kilometrus.