Nidos autorikšoms – valdžios apynasris
Poil­siau­to­jus po Ni­dos ku­ror­tą burz­gian­čio­mis au­to­rik­šo­mis ve­žio­jan­tys vers­li­nin­kai ne­at­si­gi­na vie­tos gy­ven­to­jų prie­kaiš­tų, jie pa­sie­kė ir vie­tos val­džią.

Nidiškius varo iš proto tai, kad vadinamaisiais tuktukais važinėjama naktimis: triukšmą kelia tiek pačios transporto priemonės, tiek iš pasilinksminimo vietų paryčiais grįžtantys vasarotojai.

Patys pavėžėjimo paslaugos autorikšomis teikėjai turės atrinkti po dvi mažiausią triukšmą keliančias transporto priemones.

„Savivaldybės vadovybę pasiekė kelių dešimčių vietos žmonių skundas. Nusprendėme atlikti eksperimentą – dvi savaites riboti vidaus degimo variklių varomų autorikšų skaičių naktį. Galės važinėti tik keturios jų. Neatmetame galimybės, kad ribojimas bus įteisintas ir eksperimentui pasibaigus, t. y. galios nuolat“, – „Lietuvos žinioms“ teigė Neringos miesto savivaldybės administracijos direktorius Algimantas Vyšniauskas.

Pavėžėjimo paslaugas triračiais automobiliukais teikiantys verslininkai tvirtina, kad valdžios užmojai gali atsiliepti neigiamai, esą nukentės naktines pramogas pamėgę kurortininkai.

Drumsčia ramybę

Įvairiose Azijos šalyse itin paplitusios autorikšos poilsiautojus Nidoje pradėjo vežioti užpernai. Šiuo metu veiklą vykdo du verslo subjektai. Po kurortą zuja 16 vidaus degimo variklių ir 4 elektra varomi atvirašoniai triračio motociklo pagrindu sukonstruoti automobiliukai.

Savivaldybės vadovai pripažino, kad patys stengėsi vilioti verslininkus teikti būtent tokias paslaugas. „Šios transporto priemonės sudegina gerokai mažiau degalų, todėl jomis teikiamos taksi paslaugos tapo pigesnės. Važiuojant automobiliais kainos buvo neadekvačiai didelės – už porą kilometrų iki jūros tekdavo pakloti 10 eurų. Kuo daugiau autorikšų važinės Nidoje, tuo prieinamesnė ir pigesnė bus taksi paslauga“, – apie motyvus įsileisti į Nidą šiuos atvirašonius automobiliukus yra sakęs Neringos meras Darius Jasaitis.

Tačiau jau pernai išryškėjo problema: burzgiantys, naktimis ir paryčiais įsilinksminusius poilsiautojus vežiojančios autorikšos sukėlė vietos gyventojų pasipiktinimą – 2017-ųjų rugpjūtį jie kreipėsi į vietos valdžią, prašydami spręsti problemą.

Šiemet merijai ir Vyriausybės atstovo Klaipėdos apskrityje tarnybai vėl pasiskundė 31 nidiškis. „Festivalių ar masinių renginių pajūryje metu autorikšų veikla ir triukšmas trunka visą naktį. Triukšmą kelia ne tik „tuktukai“, bet ir jų vežami keleiviai. Atkreipiame dėmesį, kad tai nėra vienkartinis triukšmas, jis tęsiasi jau ilgą laiką, vargina ir sekina, trikdo gyventojų ir svečių nakties poilsį, kenkia sveikatai ir kurorto įvaizdžiui. Triukšmo rodikliai viršija leistinas normas. Poilsiautojai skundžiasi, neretai prašo grąžinti sumokėtus pinigus ir išvyksta“, – teigiama Nidos gyventojų rašte.

Jie siūlo įtvirtinti tvarką, kad naktimis galėtų važinėti tik triukšmo nekeliančios, elektra varomos autorikšos, o jų tėra keletas.

Galios apribojimai

Neringos savivaldybės administracija neseniai inicijavo dar vieną susitikimą su taksi paslaugas autorikšomis teikiančiais verslininkais. Pasak A. Vyšniausko, nuspręsta atlikti eksperimentą: iki liepos 29-osios nuo 23 iki 6 val. ryto vienu metu dirbs tik keturi vidaus degimo variklių varomi „tuktukai“. Elektra varomi ir lengvieji taksi automobiliai dirbs be laiko apribojimų. A. Vyšniauskas taip pat pripažino, jog svarstoma imtis ilgalaikių priemonių.

„Merijos Saugaus eismo komisijos posėdyje siūlysime priimti sprendimą naktimis leisti važinėti tik keturioms benzinu ar dyzelinu varomoms autorikšoms per visą sezoną. Patys šios paslaugos teikėjai turės atrinkti po dvi mažiausią triukšmą keliančias transporto priemones.Tikimės, kad ir vežėjai naktimis mažiau lenktyniaus tarpusavyje, mažiau važinėsis po kurortą, ieškodami naktinių klientų“, – teigė Neringos miesto savivaldybės administracijos direktorius.

A. Vyšniauskas nepritarė pasiūlymui autorikšų eismą apskritai uždrausti nuo 23 iki 6 valandos. „Tada ir masinius, naktinius renginius tektų uždrausti. Autorikšos pateisino lūkesčius, nes žmonėms suteikiama galimybė palyginti nebrangiai grįžti iš pajūrio į miestelį. Taksi automobilių kainos – didelės, o už kilometrą autorikša prašoma 1,5 euro. Be to, jau ne vienus metus niekaip nepriviliojame į Nidą verslininkų, kurie teiktų viešojo transporto paslaugas, tad autorikšos yra gera alternatyva. Žinoma, naktimis kyla problemų dėl jų keliamo triukšmo, jas bandome spręsti“, – teigė jis. Beje, politikai kreipėsi ir į Neringos policijos komisariatą dėl taksi paslaugas teikiančio transporto kontrolės nakties metu.

Vienas iš pavėžėjimo paslaugas autorikšomis Neringoje teikiančių verslininkų Artūras Jakas „Lietuvos žinioms“ pripažino, kad, viena vertus, tai yra verslo ribojimas. „Sumažės pelnas, bus daugiau nepatenkintų klientų, poilsiautojų, jei liks tik 4 naktiniai triračiai automobiliukai. Tačiau ir mes esame suinteresuoti, kad tiek vietos žmonės, tiek vasarotojai jaustųsi patogiai, išsimiegotų“, – tikino jis. Anot verslininko, populiariausias maršrutas autorikšomis – kelionės iš Nidos paplūdimio, kur vyksta įvairūs renginiai. Taip pat jomis grįžtama iš kavinių į nakvynės vietą. „Mūsų vairuotojams netrūksta naktinio darbo“, – sakė verslininkas.