KLASCO taiko naują aplinkosaugos priemonę
Olan­dų kom­pa­ni­jos  „Wu­vio“  su­kur­tas pro­duk­tas „Fre­coc­rust“ nuo pra­mo­nės dul­kių  iš­ban­dy­tas Klai­pė­dos jū­rų kro­vi­nių kom­pa­ni­jos KLAS­CO ter­mi­na­le. Juo api­purkš­ta naf­tos kok­so rie­tu­vė, iki šiol deng­ta bre­zen­tu.

Prižiūrint specialistui iš Olandijos trečiadienį nauju ekologišku skysčiu, sukurtu krakmolo pagrindu, apipurkšta naftos kokso krūva. Krovinio rietuvę apipurškus „Frekocrust“ ir vandens mišiniu, susiformuoja permatoma pluta, kuri neleidžia krovinio dulkėms sklisti į aplinką net esam gūsingam vėjui, ji atspari stipriai liūčiai.

Olandų sukurta technologija daro trejopą poveikį – užtikrina švarią darbo aplinką, neleidžia dulkėms sklisti į tolesnę aplinką ir mažinta teritorijos valymo išlaidas.

Sausi ir vėjuoti orai, buvę pastarosiomis savaitėmis, kėlė gretimo Vitės kvartalo gyventojų susirūpinimą dėl KLASCO poveikio miesto aplinkai.

KLASCO įdiegtas naujas ir anksčiau taikytas krovinių tvarkymo ir taršos suvaldymo priemones šiomis dienomis pristatė žurnalistams ir gyventojams.

Buvo parodytas vandens rūko patrankų efektyvumas vykdant geležies rūdos krovą. Jų kompanija turi 6, dar 2 numatoma įsigyti. Taip pat visi galėjo įsitikinti, kad birių krovinių rietuvės apipurkštos ekologišku iš olandų kompanijos įsigytu produktu – tirpinta celiulioze. Kadangi ši medžiaga nėra pakankamai atspari liūtims, KLASCO įsigijo tinkamesnį mūsų oro sąlygoms produktą, sukuriantį tvirtesnę plėvelę. Kalbėta, kad KLASCO teritorijoje ir privažiavimo keliuose, o taip pat Vitės kvartalo gatvėse, nuolat valomos dulkės. Gyventojai patikinti, kad tarša suvaldyta ir į miestą nesklis.

Gyventojams buvo papasakota ir apie gamybinės veiklos planus. KLASCO generalinis direktorius Vytautas Kaunas sakė, kad teritorijoje planuojamos naujos aikštelės, kurios leis išplėsti krovos plotą ir sumažinti rietuvių aukštį. Kai bus rekonstruotos jūrų perkėlos terminalo krantinės Smeltės pusiasalyje, ten numatoma perkelti dalį birių krovinių. Paraiška rekonstruoti Smeltės pusiasalio KLASCO krantines yra pateikta.

Taip pat derinama sutartis su Klaipėdos universiteto mokslininkais, dirbančiais oro tyrimų srityje, kurie galėtų paaiškinti taršos šaltinius, dulkių kilmę ir jų įtaką aplinkai. Rengiama nauja KLASCO poveikio aplinkai mažinimo programa, kurioje bus išvardintos įdiegtos ir numatytos priemones bei investicijų terminus.

KLASCO informacija