Kelto nelaimė Baltijos jūroje: gelbėjimo operacija gali trukti 8 valandas
Ka­ri­nės jū­rų pa­jė­gos pra­ne­šė, kad Bal­ti­jos jū­ro­je už­si­de­gė kel­tas su 335 žmo­nė­mis de­ny­je. Pa­sak „DFDS Sea­ways“ įmo­nės, ku­riai pri­klau­so kel­tas, at­sto­vų, dau­giau nei trims šim­tams ke­lei­vių pa­vo­jus ne­gre­sia, bet jie in­for­muo­ti apie eva­kua­ci­jos ga­li­my­bę. Dėl blo­gų oro są­ly­gų gel­bė­ji­mo ope­ra­ci­ja ga­li truk­ti 8 va­lan­das. 

„13.40 val. Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras gavo pranešimą, kad Rusijos išskirtinėje ekonominėje zonoje kelto „Regina Seaways“ mašinų skyriuje įvyko sprogimas, keltas dega. Pavojus kyla 335 asmenims. Nedelsiant išsiųstas Karinių oro pajėgų sraigtasparnis ir budintis KJP laivas „Skalvis“. Ruošiamas gelbėjimo laivas „Šakiai“. Esant poreikiui bus išsiųsti ir kiti KJP laivai. Informacija naujinama“, – sakoma oficialioje Karinių jūrų pajėgų „Facebook“ paskyroje. Netrukus šis įrašas dingo.

Rusijos Jūrų gelbėjimo ir koordinavimo centro „Kaliningradas“ vadovas Andrejus Permiakovas naujienų agentūrą „Interfax“ informavo: „Laivas, kuriame kilo gaisras, yra toli nuo Kaliningrado srities pakrantės. Tačiau mūsų centras koordinuoja gelbėjimo operaciją.“ Pasak kapitono, laive yra 335 žmonės. Nukentėjusiųjų kol kas nėra. A. Permiakovas nurodė, kad į pagalbą tam laivui išplaukė keli rusų ir lietuvių laivai.

„DFDS Seaways“: situacija suvaldyta

Tuo metu „DFDS Seaways“ komunikacijos ir viešųjų ryšių vadovas Baltijos regionui Vaidas Klumbys LŽ teigė, kad sprogimo nebuvo, bet variklio skyriuje užfiksuota vibracija, pastebėti dūmai. Todėl buvo išjungtas pagrindinis variklis. Taip pat variklių skyrius buvo hermetizuotas bei dėl galimo gaisro pavojaus padengtas specialiu skysčiu.

„DFDS Seaways“ atstovas tikino, kad šiuo metu žmonėms pavojus negresia, tačiau jie yra informuoti apie galimą pavojų bei paruošti galimai evakuacijai. Pasak V. Klumbio, įmonė stebi situaciją ir gali teigti, kad šiuo metu situacija suvaldyta. Taip pat sprendžiamas laivo buksiravimo klausimas bei tolesnis keleivių likimas. Laivas yra netoli Klaipėdos uosto.

Premjeras Saulius Skvernelis krašto apsaugos ministrui Raimundui Karobliui nurodė, kad į gelbėjimo operaciją Baltijos jūroje užsidegus Lietuvos keltui būtų įtrauktos visos reikiamos pajėgos, o visuomenei būtų teikiama informacija.

„Premjeras informuotas apie įvykį ir kalbėjosi su krašto apsaugos ministru. Premjeras nurodė, kad būtų teikiama informacija visuomenei, o į gelbėjimo operaciją būtų mestos visos reikiamos pajėgos iš visų valstybės tarnybų“, – antradienį BNS sakė premjero atstovas spaudai.

Baltijos jūroje incidentą patyręs keltas „Regina Seaways“ Rusijos laivais bus buksyruojamas iki Lietuvos išskirtinės ekonominės zonos ribos, o po to buksyravimą perims Lietuvos kariniai laivai, pranešė Vyriausybė.

Sužeistųjų nėra

Vėliau Krašto apsaugos ministerija (KAM) išplatino pareiškimą, kad spalio 2 d. Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras (KJP JGKC) apie 13:45 val. gavo pagalbos signalą iš „DFDS Seaways“ keltų linijų kelto „Regina Seaways“, kad reikalinga pagalba įvykus gaisrui mašinų skyriuje.

Šiuo metu gaisras laive jau užgesintas. Į įvykio vietą nedelsiant išskrido Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų sraigtasparnis AS-365 „Dauphin“, kuris padarė laivo nuotraukas, taip pat vykdyti gelbėjimo operaciją pasiųsti ir Karinių jūrų pajėgų laivai „Šakiai“, „Skalvis“, „Jotvingis“ bei „Žemaitis“. Planuojama, kad KJP laivai bus apie 18 val. Lietuvos laiku ir bus pasirengę, esant poreikiui, perlaipinti keleivius.

„Visi žmonės sveiki, yra laive, panikos nėra, sužeistųjų nėra. Vykdoma gelbėjimo operacija“, – BNS sakė Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro viršininkas Eugenijus Valikovas.

Gelbėjimo operacija truks 8 valandas

Pakartotinai LŽ susisiekus su „DFDS Seaways“ atstovu Vaidu Klumbiu šis paneigė Rusijos žiniasklaidos pranešimus, kad jau įvykdyta keleivių evakuacija ir teigė, kad šiuo metu yra tik sprendžiama ką daryti. Įmonės atstovas patvirtino, jog šiuo metu gelbėjimo operaciją sunkina prastos oro sąlygos dėl kurių buksyrams užims daugiau laiko pasiekti įvykio vietą.

Lietuvos hidrometerologijos tarnyba praneša, kad ties Klaipėda šiandien buvo numatytas iki 2 metrų aukščio bangavimas.

„Vien buksyrai neatplauks per valandą, tą reikia suprasti, kad ir oro sąlygos šiuo metu yra prastos. Gelbėjimo operacija preliminariai gali užtrukti nuo aštuonių valandų“ – LŽ sakė V. Klumbis

Pasak atstovo, šiuo metu nėra priimtas sprendimas kokiu būdu vyks keleivių evakuavimas ir į kokį uostą bus nugabentas pats laivas. Incidento vieta – apie 110 km nuo Klaipėdos jūrų uosto. Keltas spalio 1 dieną plaukė iš Kylio uosto (Vokietija) į Klaipėdą.

Gelbėjimo operaciją koordinuoja Kaliningrado jūrų gelbėjimo centras, nes keltas šiuo metu yra Baltijos jūroje Kaliningrado jūrų gelbėjimo centro atsakomybės zonoje. Lietuvos JGKC šioje gelbėjimo operacijoje nuolat sąveikauja su Kaliningrado gelbėjimo centru.

Ekrano nuotrauka

Ekrano nuotrauka

Keltas „Regina Seaways“ pastatytas 2010 metais. Jo greitis 24 mazgai. Keleiviams įrengtos 414 vietos kajutėse bei 118 sėdimų vietų salone. Techniniai duomenys: ilgis: 198,99 m; plotis: 26,6 m. Bruto tonažas – 25518 t. Greitis: 24 mazgai. Krovinių talpa: 2496 l/m. Viso kelte keleivių vietų skaičius yra 532.

Karinių oro pajėgų sraigtasparniai rengiami kelto keleivių evakuacijai

Karinių oro pajėgų sraigtasparniai rengiami incidentą Baltijos jūroje patyrusio kelto „Regina Seaways“ keleivių evakuacijai.

Kaip informavo valstybės įmonė „Oro navigacija“, Aeronautikos gelbėjimo koordinacinis centras, bendradarbiaudamas su Jūrų gelbėjimo koordinaciniu centru, antradienį telkia Lietuvos kariuomenės karinių oro pajėgų sraigtasparnius galimai keleivių evakuacijai iš laivo.

Budintys paieškos ir gelbėjimo sraigtasparniai nukreipiami į Nemirsetos paieškos ir gelbėjimo postą, kad prireikus galėtų evakuoti keleivius iš laivo. Pasak „Oro navigacijos“, šiuo metu budintys paieškos ir gelbėjimo sraigtasparniai yra pakeliui į Nemirsetą.