5 faktai, kodėl Kaunas jau nebėra „degalinė prie autostrados“
Kau­nui – liaup­sės ir nuo ži­no­mo eko­no­mis­to Žy­gi­man­to Mau­ri­co. Eks­per­tas sa­vo „Fa­ce­book“ pa­sky­ro­je pa­žy­mi, kad „pas­ta­ruo­ju me­tu re­tas vil­nie­tis te­be­va­di­na Kau­ną „de­ga­li­ne prie au­tos­tra­dos“ ir šiek tiek pa­šiep­da­mas Vil­nių pa­tei­kia to 5 prie­žas­tis: 

Pirma, kelis dešimtmečius nuosaikiai didėjęs ekonominis atotrūkis tarp Vilniaus ir Kauno nuo 2016 metų pakeitė kryptį ir pradėjo mažėti (žr. grafiką)...

Antra, atotrūkis mažėja ne dėl Vilniaus ekonominio augimo sulėtėjimo (Vilniuje vis dar galima gyventi), bet dėl itin spartaus Kauno augimo pvz. per pastaruosius dvejus metus Kaune (+10800) buvo sukurta daugiau darbo vietų nei Vilniuje (+9800) p.s. likusioje Lietuvos dalyje darbo vietų skaičius mažėjo (-5100)

Trečia, Kaune itin sparčiai auga investicijos: tiek į pramonės (pvz. Continental, Hella), tiek į paslaugų sektorių, tad, tikėtina, kad atotrūkis tarp Vilniaus ir Kauno mažės ir artimiausias metais

Ketvirta, stiprėjantis Kaunas yra itin gera žinia Vilniui ir visai Lietuvai, nes 1. Mažina tikimybę Lietuvai tapti vieno miesto valstybe. 2. Didina Vilniaus, kaip dipolio (Vilnius + Kaunas) patrauklumą investuotojams (Vinius + Kaunas = Estija). 3. Mažina spaudimą Vilniui išlaikyti Lietuvos periferiją, tad stiprus Kaunas lems mažensę priešpriešą tarp Vilniaus ir periferijos bei mažiau socialinės/politinės įtampos.

Penkta, auganti ekonominė gerovė Kaune gali privilioti daugiau migrantų į Kauną ar net pervilioti dalį jų iš Vilniaus, ypač turint omenyje intensyviai vykstantį Vilniaus miesto „užtankinimą“ „rekreacinės paskirties penkiaaukščiais dvibučiais“ pamirštant investuoti į miesto infrastruktūrą. Tad Kaunas gali padėti Vilniui netapti milijoniniu miestu ir išvaduoti jį nuo gręsiančio Europos transporto spūsčių siostinės titulo...“

„Kaunieti, nepasiduok!!!“ – baigia savo įrašą Žygimantas Mauricas.