Tanklaivio avarija sukėlė ekologinę katastrofą
Ra­mia­ja­me van­de­ny­ne ru­tu­lio­ja­si eko­lo­gi­nė ka­tas­tro­fa: iš di­de­lio lai­vo, užp­lau­ku­sio ant sek­lu­mos ne­to­li UNES­CO pa­sau­lio pa­vel­do ob­jek­to Sa­lia­mo­no sa­lo­se, lie­ja­si naf­ta, penk­ta­die­nį pa­skel­bė Aus­tra­li­jos par­ei­gū­nai.

Šią savaitę nufilmuota medžiaga rodo, kad beveik nebuvo pažangos stabdant naftos nuotėkį iš laivo „Solomon Trader“, kuris ant sausumos užplaukė vasario 5 dieną, nurodė Australijos ambasada Saliamono salose.

Australų ekspertai apskaičiavo, kad ekologiškai itin pažeidžiamame rajone į jūrą ir pakrantes išsiliejo daugiau kaip 80 t naftos, o dar daugiau kaip 660 t naftos tebėra su Honkongo vėliava plaukiojusiame laive.

Nafta iš laivo liejasi toliau. Australijos užsienio reikalų ir prekybos departamentas nurodė, jog labai tikėtina, kad iš laivo ištekės likusi nafta, ir išreiškė „didelį nusivylimą“ lėtu atsaku.

Saliamono salų vyriausybė informavo Australiją, kad atsakomybė gelbėti laivą ir mažinti poveikį aplinkai tenka su tuo susijusioms kompanijoms.

Radijas „Radio New Zealand“ pranešė, kad laivo savininkė „King Trader Ltd.“ atsiuntė komandą padėti vykdyti gelbėjimo operaciją, o kompanija „Bintan Mining“, kuri buvo užsisakiusi lavą boksitui gabenti, pareiškė teisiškai nesanti atsakinga už laivą ar nelaimingą atsitikimą.

UNESCO pietinį Renelo salos trečdalį yra įtraukusi į pasaulio paveldo sąrašą ir nurodo, kad tai didžiausias virš jūros lygio iškilęs koralinis atolas pasaulyje bei „tikra gamtinė laboratorija“ mokslo tyrimams.

Čia taip pat gyvena maždaug 2 tūkst. žmonių, pragyvenančių iš vandenyno ir salos išteklių.

Australija ir Naujoji Zelandija nusiuntė ekspertų stebėti naftos išsiliejimo ir potencialaus laivo gelbėjimo.