Sprendimo dėl automobilių mokesčio laukiama rudenį
Spren­di­mai dėl au­to­mo­bi­lių mo­kes­čio ga­lė­tų pa­aiš­kė­ti ru­de­nį, tei­gia fi­nan­sų mi­nis­tras. Pa­sak Vi­liaus Ša­po­kos, Lie­tu­va pri­va­lo spręs­ti tar­šos prob­le­mą ir pa­ska­tin­ti gy­ven­to­jus rink­tis ap­lin­kai ma­žiau ken­kian­čias trans­por­to prie­mo­nes. 

„Ne kartą buvo viešai pasirodžiusios žinutės, kad bus apmokestinti visi automobiliai – tame informaciniame triukšme buvo daug netikrų naujienų. (...) Tos diskusijos tikrai yra pasistūmėjusios į priekį ir manau, kad rudenį prie to grįšime, kuomet Aplinkos ministerija pasiūlys modelį. Aš asmeniškai laikausi pozicijos, kad galimas registracijos mokestis padaryti mažiau patrauklų taršaus automobilio pirkimą ir kartu būtinai turi būti paskatos tam, kad būtų įsigyjami mažiau taršūs automobiliai“, – LRT radijui sakė V. Šapoka.

Pasak jo, lėšos, gautos už taršius automobilius, galėtų būti nukreipiamos skatinti žmones įsigyti ekologiškesnes transporto priemones.

„Manau, kad tos lėšos, kurios galėtų būti surenkamos iš registracijos mokesčio, ta finansinė paskata, turėtų būti nukreipiama tiems žmonėms, kurie keičia automobilius iš taršių į žymiai mažiau taršius. Tai tikrai iš valstybės institucijų nebus noro, kad tas mokestis būtų nukreipiamas kažkur kitur, o grynai būtų sprendžiama taršos problema, kuri ateityje Lietuvai gali kainuoti labai smarkiai“, – argumentavo ministras.

V. Šapokos teigimu, šiuo metu Lietuvoje automobilių parkas yra ypač senas ir taršus. Jeigu artimiausiais metais jo struktūra nesikeis, tai iš mokesčių mokėtojų papildomai pareikalaus „kelis šimtus milijonų finansinių išteklių“.

„Mano asmeninė pozicija, kad turime galvoti apie prielaidų sudarymą, kad keistųsi tas automobilių parkas, bet ne apmokestinti tiesiog žmones dėl to, kad jie važinėja automobiliu. (...) Čia svarbus tarptautinis kontekstas, nes panašių priemonių imamasi daugelyje šalių, negalime pasyviai stebėti, kad Lietuva tampa tų taršių automobilių kapinynu“, – teigė ministras.

V. Šapoka pabrėžė, kad kol kas konkrečių sprendimų šiais klausimais nėra, Vyriausybėje išdiskutavus pradinis siūlymų variantas bus pateiktas viešosioms konsultacijoms.

Įvesti visuotinį automobilių mokestį Lietuvą ne vienerius metus ragino Tarptautinis valiutos fondas, ankstesnės Vyriausybės yra kėlusios panašias idėjas, bet rimčiau svarstyti mokesčio nesiryžo.