Skandinaviškas dizainas – lietuvių rankomis
Nor­ve­gų kom­pa­ni­jos „Uls­tein Verft AS“ 100 me­tų lai­vų sta­ty­bos pa­tir­tis ir į vers­lą įtrau­kia­mi vis nau­ji par­tne­riai su­tei­kė ga­li­my­bę klai­pė­die­čiams at­skleis­ti pro­fe­si­nį meis­triš­ku­mą.

Vakarų Baltijos laivų statykla (VBLS) su Norvegijos kompanija „Ulstein Verft AS“ pasirašė sutartį dėl ekspedicinio-kruizinio laivo antstato statybos projekto įgyvendinimo. Galutinė projekto užsakovė – pasaulinio lygio ekspedicinių kruizų ir nuotykinių kelionių įgyvendintoja, JAV bendrovė „Lindblad Expeditions“.

„Ulstein Verft“ vadinama Europos ekspedicinių-kruizinių laivų statybos pirmtake. Tokius projektavimo darbus ji pradėjo 1970 metais. Bendrovės pastatyti laivai yra aukščiausių standartų, bet pagal dydį labai skirtingi – skirti nuo 25 iki 800 žmonių kelionėms, bendrojo tonažo (BT) skirtumai svyruoja nuo 5,6 tūkst. iki 25 tūkst. BT. Kiekvienas užsakovas – išskirtinis, turintis individualių vaizdinių ir norintis išskirtinių komforto sąlygų. Antai „Lindblad Expeditions“ pastaruoju metu organizuoja ekspedicijas į Antarktidą, Aliaską, Islandiją, Galapagus ir prie Egipto krantų, jos klientai – įdomybių ir poilsio ieškantys pasiturintys žmonės.

VBLS tai jau antras norvegų kompanijos „Ulstein Verft AS“ užsakymas. „Su naujais projektais grįžtantys užsakovai – pasitikėjimo mūsų įmone ženklas. Šis užsakymas mūsų statyklai – įrodymas, kad pavyko užsirekomenduoti kaip patikimai laivų statybos partnerei. Tikimės, jog aktyvų bendradarbiavimą tęsime ir ateityje“, – pranešime spaudai geromis žiniomis dalijosi VBLS direktorius Vitalijus Frolovas.

Ekspedicinio-kruizinio laivo antstato statybos projekto pabaiga numatoma 2019 metų lapkritį, kai jis bus perduotas užsakovui laivą įrengti galutinai. Naujoviškas, ekspedicijoms visame pasaulyje skirtas laivas plaukioti turėtų pradėti jau 2020 metų pradžioje.

Statykla nurodo, kad didžiausias pasaulyje ekspedicinis-kruizinis laivas yra išskirtinis pagal savo projektą ir pasižymi techninėmis savybėmis, kurios užtikrina visapusišką jo funkcionalumą ir komfortą. Šis laivas bus aprūpintas visa tyrimams būtina įranga ir infrastruktūra: baidarėmis, slidėmis, nuotoliniu būdu valdomomis transporto priemonėmis, hidrofonais, vaizdo mikroskopais, povandeninio vaizdo kameromis. Taip pat planuojama įrengti sraigtasparnių nusileidimo platformą. Šis projektas unikalus ir savo technologiniais sprendimais, leisiančiais sklandžiai judėti atokiose, ledu padengtose poliarinėse vietovėse, kartu užtikrinant mažesnes degalų sąnaudas.