Rusų samdiniams Sirijoje padėjo lietuvio verslas?
Vers­li­nin­ko Ge­di­mi­no Žie­me­lio ne­tie­sio­giai kon­tro­liuo­ja­mos įmo­nės nuo­mo­jo or­lai­vius Ukrai­nos bend­ro­vėms, tie­ku­sioms lėk­tu­vus Si­ri­jo­je ka­riau­jan­tiems ru­sų sam­di­niams, skel­bia nau­jie­nų agen­tū­ra „Reu­ters“.

„Reuters“ cituoja Ukrainos orlaivių registrą, kur nurodoma, kad nuo 2016-ųjų spalio iki 2018-ųjų vasario penki lėktuvai, priklausantys Lietuvoje registruotos bendrovės „AviaAM Leasing“ antrinėms įmonėms, buvo išnuomoti Ukrainoje esančioms kompanijoms „Khors“ ir „Dart“.

„Khors“ visą tą laikotarpį buvo įtraukta į JAV vyriausybės „juodąjį sąrašą“, o „Dart“ jame figūravo dalį laiko dėl savo vaidmens prisidedant prie vakarietiškų orlaivių „Airbus“ ir „Boeing“ eksporto Sirijos oro bendrovėms, nepaisant draudimo tai daryti.

„AviaAM Leasing“ vadovas Tadas Goberis „Reuters“ sakė, kad jo vadovaujama bendrovė jokių lėktuvų įmonėms „Dart“ ir „Khors“ nenuomojo ir kad Ukrainos registro informacija yra klaidinga.

Ukrainos valstybinės aviacijos tarnybos atstovas savo ruožtu sakė, kad dėl neteisingų duomenų registre niekas nesikreipė.

Kovo pabaigoje „Reuters“ susisiekus su „AviaAM Leasing“, trys iš tų lėktuvų buvo pašalinti iš Ukrainos registro. Vienas orlaivis tebėra įrašytas registre kaip priklausantis „AviaAM Leasing“ ir eksploatuojamas „Air Alanna“ – naujos bendrovės, perėmusios „Dart“ aktyvus ir įsipareigojimus.

Kitas lėktuvas buvo perduotas Kanados bendrovei „Abynity Systems LP“. Kaip rodo Ukrainos registro duomenys, šį orlaivį eksploatuoja „Khors“.

„AviaAM Leasing“ atstovai situaciją BNS pažadėjo pakomentuoti vėliau pirmadienį.