Premjeras kviečia 12 prekybos tinklų investuoti Lietuvoje
Lie­tu­vos prem­je­ras kvie­čia 12 Eu­ro­pos di­džių­jų pre­ky­bos tink­lų in­ves­tuo­ti Lie­tu­vo­je. To­kį krei­pi­mą­si Sau­lius Skver­ne­lis pa­si­ra­šė pir­ma­die­nį.

„Premjeras kviečia potencialius investuotojus apsvarstyti galimybes plėsti veiklą ar pradėti ją vykdyti ir Lietuvoje“, – BNS sakė premjero atstovas spaudai Tomas Beržinskas.

Anot jo, sąraše yra prekybos tinklai, veikiantys Europoje ir kitur, tačiau jų pavadinimai neatskleidžiami.

S. Skvernelis praėjusią savaitę pranešė siūlysiantis dvylikai didžiųjų ES prekybos tinklų investuoti Lietuvoje, nes, pasak jo, Vyriausybės sprendimai leidžia „drąsiai investuoti, turėti saugias investavimo sąlygas, turėti gerą grąžą“.

Portalo retail-index.com duomenimis, didžiausi prekybos mažmenininkai Europoje yra Vokietijos „Schwarz“, Prancūzijos „Carrefour“ ir Jungtinės Karalystės „Tesco“. Toliau sąraše yra Vokietijos „Aldi“, „Metro“, „Edeka“, „MediaMarkt“ ir „Rewe“, Prancūzijos „E.Leclerc“, „Auchan“ ir ITM, Jungtinės Karalystės „Sainsbury“ ir „Morrisons“, JAV „Walmart“, Šveicarijos „Migros“.

S. Skvernelis, neseniai susitikęs su Vokietijos kanclere Angela Merkel, pakvietė į Lietuvą ateiti Vokietijos mažmeninės prekybos grupės „Schwarz Gruppe“ valdomą prekybos tinklą „Kaufland“. Tačiau jo atstovė Anna Muenzing BNS patvirtino, kad šiuo metu grupė neturi planų plėstis Lietuvoje.

Šalyje nuo 2016 metų veikia tos pačios grupės valdomas Vokietijos prekybos tinklas „Lidl“.

S. Skvernelis prieš metus skelbė, kad į Lietuvą ateiti siūloma vienam neįvardijam Lenkijos prekybos tinklui. Daugiausia parduotuvių Lenkijoje turi „Žabka“ ir „Lewiatan“. Lietuvoje jau veikia Lenkijos nemaisto prekių tinklas „Pepco“, aktyviai plečiasi Latvijos statybos medžiagų tinklas „Depo“, be kita ko, prekiaujantis ir maisto produktais.

Vyriausybės idėją pasikviesti į Lietuvą didžiuosius Europos prekybos tinklus kai kurie ekspertai vadina utopija. Kiti analitikai mano, jog tai logiškas sprendimas, siekiant didinti konkurenciją prekybos rinkoje, tačiau jis neturėtų būti pristatomas kartu su planais griežtinti didžiųjų tinklų verslo sąlygas.