Plonės piniginės: apmokestins senus ir taršius automobilius
Vy­riau­sy­bė ne­svars­to vi­suo­ti­nio au­to­mo­bi­lių mo­kes­čio, ta­čiau ke­ti­na pri­im­ti spren­di­mus, ku­rie ska­tins gy­ven­to­jus ne­pirk­ti se­nų ir tar­šių trans­por­to prie­mo­nių, tei­gia prem­je­ras.

„Neįvesime jokio visuotinio automobilio mokesčio, tačiau, kas labai svarbu, tikrai privalome tvarkytis su transporto tarša (...) Bus sprendimai, kad, sakykime, nuo sausio 1 dienos, neapsimokės žmonėms registruoti senų, taršių automobilių, arba jie turės už tai susimokėti gerokai daugiau nei dabar. (...) Jeigu aš perku seną, 19 metų automobilį su 3 litrų varikliu, tai tiesiog reikės mokėti didelį registracijos mokestį“, – Žinių radijui sakė Saulius Skvernelis.

Jis pabrėžė, kad sprendimai Vyriausybėje šiuo klausimu dar nėra priimti, siūlymai derinami su Aplinkos ministerija.

S. Skvernelio teigimu, būtini kompleksiniai sprendimai ir kartu reikia ieškoti paskatų, kad galima būtų žmonėms „orientuotis ir žiūrėti į naujesnes transporto priemones“.

Apie svarstymus nuo kitų metų apmokestinti taršius automobilius S. Skvernelis kalbėjo dar balandį, o vienas svarstomų variantų, anot jo, – papildomai juos apmokestinti, atliekant techninę apžiūrą.

Finansų ministras Vilius Šapoka tuomet aiškino, jog tai būtų ne mokestis, o naujas finansinis instrumentas, skatinantis žmones nepirkti taršių automobilių.

Įvesti visuotinį automobilių mokestį Lietuvą ne vienerius metus ragino Tarptautinis valiutos fondas, ankstesnės Vyriausybės yra kėlusios panašias idėjas, bet rimčiau svarstyti mokesčio nesiryžo.