Oro uostai tikisi daugiau keleivių, nors Vilniuje pradedama rekonstrukcija
Tris ša­lies oro uos­tus val­dan­ti vals­ty­bės įmo­nė Lie­tu­vos oro uos­tai šie­met ti­ki­si ap­tar­nau­ti be­veik 6 mln. ke­lei­vių – 13,6 proc. dau­giau nei per­nai, o skry­džių skai­čius tu­rė­tų aug­ti dau­giau nei 8 pro­cen­tais.

„2018 metais tikimės per 60 tūkst. skrydžių iš visų trijų oro uostų ir, manome, kad skrydžių turėtų daugėti daugiau nei 8 proc., tai atitinka visos Europos aviacijos tendencijas. Šiemet taip pat tikimės visiškai priartėti prie 6 mln. keleivių ir pasiekti 5,9 mln. keleivių skaičių“, – sakė įmonės vykdomasis direktorius Donatas Voveris. Be to, pastaruoju metu parduodama vis daugiau bilietų, todėl keleivių skaičius auga greičiau nei skrydžių. Anot jo, tokius rezultatus pavyks pasiekti, nes Vilniaus oro uostas dirbs be sustojimų.

Lietuvos oro uostus pernai atvyko ir išvyko 5,245 mln. keleivių – 10 proc. daugiau nei 2016 metais, o lėktuvai kilo ir leidosi 55,5 tūkst. kartų – 5 proc. daugiau. Vien Vilniaus oro uoste, kuris mėnesį neveikė dėl tako rekonstrukcijos, keleivių skaičius sumenko 1 proc., iki 3,761 mln., skrydžių – 5 proc., iki 39 253. Kauno oro uoste keleivių srautas per metus ūgtelėjo 60 proc., iki 1,186 mln., skrydžių – 54 proc., iki 11 732. Palangos oro uoste keleivių srautas pernai augo 28 proc., iki 297 tūkst., skrydžių – 13 proc., iki 4 473.

Žmonės dažniausiai skrido į arba iš Didžiosios Britanijos – 19 proc., Vokietijos – 9 proc., Norvegijos – 7 proc., Danijos ir Italijos – po 6 procentus. Daugiausia keleivių – 30 proc. – skraidino Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“, o jos konkurentė Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ – 25 procentus.

Trečiadienį pranešta apie planuojamą Vilniaus oro uosto keleivių terminalo rekonstrukciją – numatoma, kad ji truks kelerius metus. Bus rekonstruojami pastatai, infrastruktūra ir inžineriniai tinklai. Numatoma rekonstruoti terminalo komercinę zoną bei nutiesti kelius į būsimą daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę,

„Pats pirmas darbas bus daromas – Vilniaus oro uosto terminalo komercinių zonų ir dalies kitų zonų pertvarka. Tai turėtų kainuoti apie 1,7 mln. eurų“, – kalbėjo D. Voveris. Jis teigė, kad konkursą laimėjusios bendrovės paruoš privažiavimus prie planuojamos statyti 7 mln. eurų vertės automobilių stovėjimo aikštelės. Jos statybos rangovas paaiškės kovą.

Preliminarios 4 metų trukmės 6,3 mln. eurų vertės sutartys pasirašytos su bendrovėmis „Kauno tiltai“, „Eikos statyba“, „Ekstra statyba“, „LitCon“, „Raseinių statyba“, „Irdaiva“, „Ginstata“. Konkurse taip pat dalyvavo bendrovės „HSC Baltic“ ir „Plungės lagūna“.

Vasarį numatoma pradėti Vilniaus oro uosto terminalo komercinės zonos rekonstrukciją. Be to, šalia oro uosto planuojama pastatyti 4 aukštų automobilių saugyklą, rekonstruoti sankryžą, įrengiant 4 juostų kelią, inžinerinius tinklus aikštelės teritorijoje ir po Rodūnios keliu. Pastačius naują aikštelę, oro uoste bus papildomai įrengta 999 automobilių stovėjimo vietų. Dabar 12-oje aikštelių yra 1073 vietos.