Nudirti kailiai ir gėlių puokštės – siuntų savitarnos terminaluose
Siun­tų sa­vi­tar­nos ter­mi­na­lų LP EXP­RESS veik­lą vyk­dan­tis Lie­tu­vos pa­štas pa­ste­bi, kad kas mė­ne­sį pa­si­tai­ko siun­tų, ku­rios į ter­mi­na­lus įde­da­mos ne pa­gal siun­tų sa­vi­tar­nos ter­mi­na­lų nau­do­ji­mo tai­syk­les. Kar­tais ban­do­ma per ter­mi­na­lus siųs­ti net krau­juo­jan­čius kai­lius, gy­vas bi­tes ar grei­tai gen­dan­čias lauk­tu­ves iš kai­mo.

Lietuvos pašto rinkodaros ir pardavimų direktorius Norbertas Žioba bendrovės pranešime spaudai pasakojo apie keisčiausias siuntas, rastas LP EXPRESS savitarnos siuntų terminaluose. „Vieni kontroversiškiausių – ką tik nuluptas, dar kruvinas kažkokio gyvūno kailis ir knibždanti, čežanti vikšrų pilna dėžutė. Kvapnios „lauktuvės iš kaimo“ – kelias dienas neatsiimti ir per karščius metalinėje terminalo dėžėje pabuvę sūriai, dešros bei kiti maisto produktai – jau nebe naujiena, kaip ir blogai uždaryti, limpantys uogienių bei naminių agurkų stiklainiai, tik gaila, kad jų laukiantieji paskui būna gerokai nusivylę“, – šypsosi N. Žioba.

Pasak jo, kartais siuntėjai terminalus panaudoja ir romantiškesnėms progoms – siųsdami gėlių mylimosioms, tačiau šioms ne visada pavyksta jas atsiimti laiku, ir gyvų gėlių puokštė gavėją gali pasiekti ne tokia „gyva“.

Kita dažniausiai pasitaikančių klaidų, kai pasirenkamas per mažas siuntų terminalo dėžutės dydis, todėl siuntinį į ją dažnai bandoma sugrūsti jėga – terminalo dėžutė dėl to užstringa, ir kurjeriui labai sunku po to siuntą išimti jos nepažeidžiant. Jeigu pasirinkta dėžutė akivaizdžiai per maža, terminale derėtų pasirinkti didesnę – pasirinkus mažesnę dėžutę, tačiau siuntai netilpus, terminalas vis tiek fiksuoja, kad siunta buvo įdėta.

„Lietuviai – taupūs ir išradingi, tačiau kartais tai pakiša koją. Dažnas atvejis, kai siuntimui per terminalus kelis kartus naudojama ta pati pakuotė, ant kurios susikaupia ankstesnių gavėjų kontaktinė informacija ar nebeaktualūs siuntų lipdukai, todėl per klaidą siuntinį gali gauti ne tas asmuo, kuriam ji skirta. Skatiname visas pakuotes, kurias įmanoma, naudoti pakartotinai. Tačiau svarbu nuvalyti visą pasenusią ir kurjerį suklaidinti galinčią informaciją, kad siuntinys laiku pasiektų jo laukiantį žmogų“, – sako Lietuvos pašto rinkodaros ir pardavimų direktorius N. Žioba.

Jo teigimu, savitarnos siuntų terminalų poreikis didėja. Tam turi įtakos ne tik augantis vartotojų pasitikėjimas elektroninėmis parduotuvėmis, bet ir kintantys jų pačių įpročiai. „Technologijos gerokai pakoregavo visų mūsų lūkesčius – tapome nekantrūs, visko norime greitai, todėl paslaugų teikėjai privalo pasiūlyti alternatyvų. Taip Lietuvos rinkoje įsitvirtino LP EXPRESS savitarnos siuntų terminalai“, – sako N. Žioba. Pasak jo, per tris šių metų ketvirčius 1,5 karto padidinus šių terminalų skaičių, per juos siunčiamų siuntinių srautas išaugo 43 proc., tad padaugėjo ir ne visai jų naudojimo taisykles atitinkančių atvejų.

„Šiuo metu 134 LP EXPRESS savitarnos terminalai įrengti 46 Lietuvos miestuose ir miesteliuose. Į nemažą dalį jau iš anksčiau veikiančių šio tinklo siuntų savitarnos terminalų įmontuota daugiau nei 3,3 tūkst. papildomų siuntų dėžučių, tad visuose įmonės terminaluose jau yra daugiau nei 12 tūkst. dėžučių – tiek galimybių patogiai siųsti ir gauti siuntas. Labai svarbu, kad gyventojai suprastų, jog to, ko neįduotumėt laiškanešiui į rankas, nederėtų dėti ir į terminalų dėžutes“, – primena N. Žioba.