Naujų viešbučių bumas – visoje šalyje
Ži­nios, kad du­ris at­ve­ria nau­ji vieš­bu­čiai Vil­niu­je, pi­la­si it iš gau­sy­bės ra­go, o nau­jų tu­riz­mo rin­kos žai­dė­jų bu­mas aki­vaiz­dus ne tik ša­lies sos­ti­nė­je, bet ir vi­so­je Lie­tu­vo­je. Ti­ki­ma­si, kad šim­tai nau­jų ap­gy­ven­di­ni­mo vie­tų bus užim­ta pa­pil­do­mai siū­lant lais­va­lai­kio ir svei­ka­ti­ni­mo pa­slau­gas bei stip­ri­nant kon­fe­ren­ci­jų tu­riz­mą.

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos duomenimis, šiemet Vilniuje, Naujininkų rajone, pradėjo veikti 4 žvaigždučių viešbutis „Loop Hotel“, buvusio „Žalgirio“ stadiono teritorijoje neseniai atidarytas 4 žvaigždučių „Courtyard by Marriott Vilnius City Center“, netrukus sostinės senamiestyje duris atvers prabangus pirmasis „Design Hotels“ tinklo viešbutis Baltijos šalyse „Pacai“, vasarą – „Radisson Blu Hotel Lietuvos“ priestatas, antrą ketvirtį Maironio gatvėje pradės veikti dar vienas naujas viešbutis, o 2018 metų pabaigoje ketinama atidaryti viešbutį „Ibis Hotel“.

Asociacijos prezidentės Evaldos Šiškauskienės teigimu, Vilniuje atidarius naujus viešbučius, rinkoje atsiras apie 650 naujų viešbučių kambarių. Tačiau šis skaičius nėra galutinis – naujų apgyvendinimo vietų skaičius gali siekti ir 800.

Investuotojai sujudo visoje šalyje

Įspūdis, kad viešbučių rinka suaktyvėjo tik šalies sostinėje, anot E. Šiškauskienės, klaidingas. Jos teigimu, investuotojų dėmesio labai daugėja ir kituose šalies miestuose.

„Kaunas yra labai atsigavęs, ten matomas didelis proveržis. Šiame mieste vykdoma labai daug projektų – ir konferencijų salių, ir stadionų, taigi verslas mato didelį naujų viešbučių potencialą. Aš žinau, kad planuojami 4 viešbučių projektai Kaune, ir matau ten labai didelę perspektyvą“, – sakė pašnekovė.

Anot jos, daugiausia Kaune orientuojamasi į 3–4 žvaigždučių viešbučius, nes tai paklausiausias segmentas. Be to, svarstoma atidaryti šiame mieste 5 žvaigždučių viešbutį – tokio lygio viešbučio, E. Šiškauskienės manymu, Kaunui jau reikėtų, nes čia nėra nė vieno aukščiausios klasės viešbučio.

„Nidoje irgi bus statomi keli viešbučiai, Palangoje taip pat bus atidarytas didelis „Marriott“ viešbutis, siūlantis daug SPA paslaugų. Taigi nėra taip, kad turizmo augimas matomas vien tik Vilniuje – iš tiesų judėjimas yra visoje Lietuvoje“, – tikino asociacijos prezidentė. „Lietuvos žinios“ primena, kad 173 numerių „Marriott“ viešbučio su „SPA Vilnius“ sveikatingumo centru statybos darbų pradžia buvo planuojama 2018 metų antrą ketvirtį.

Konkrečių viešbučių projektų pajūryje ir jų skaičiaus E. Šiškauskienė negalėjo įvardyti, esą dar žinomos ne visos detalės, be to, investuotojai negali iš anksto skelbti savo planų.

„Nidoje situacija labai sudėtinga – buvo planuoti 3 viešbučiai, dabar procesas stringa. Apskritai nauji investuotojai nori patys apie save papasakoti. O pranešti apie savo planus jie gali tik pasirašę sutartis ir sumokėję už franšizę. Todėl turime labai atsakingai šnekėti, kokie investuotojai ateina į rinką, nes jiems gali kilti nemalonumų“, – aiškino ji.

Naujų viešbučių pagausėjimas visoje Lietuvoje, pašnekovės manymu, duos gerą impulsą pasitempti, atsinaujinti ir senesniems, rinkoje jau veikiantiems viešbučiams.

Tiesa, kiek rinkos padidėjimas atsilieps apgyvendinimo paslaugų kainoms, E. Šiškauskienė dar nesiryžo vertinti – tai priklausys nuo turistų srautų. Tačiau nauji viešbučiai esą labai skirtingi, todėl konkurencinė kova nebus itin aštri. Antai Rygos, kurioje šiuo metu atidaroma naujų viešbučių, pavyzdys rodo, kad kainos, viešbučiams įeinant į rinką, kurį laiką siūlomos mažesnės.

Taikosi į skirtingus turistus

E. Šiškauskienės vertinimu, investicijų į naujus viešbučius pagyvėjimas jaučiamas pirmiausia dėl to, kad mokesčiai šiame sektoriuje stabilūs, o tai investuotojams itin svarbu. Be to, turizmo augimas šalyje yra didelis ir viršija vidutinius augimo tempus Europoje. Europoje šis sektorius kelerius metus iš eilės augo 5–6 proc., o Lietuvoje – 10–12 procentų. Todėl didžiuosiuose miestuose, ypač sezono metu ar vykstant įvairiems renginiams, apgyvendinimo vietų pritrūkdavo.

Tiesa, daugelyje regionų išlieka sezoniškumo problema. Kaip išeitį E. Šiškauskienė didmiesčiuose mato konferencijų turizmo, o regionuose ir kurortuose – SPA turizmo plėtrą. Jau dabar dėl įdėtų pastangų sezoniškumas nyksta, tuo labiau kad ir vietiniai turistai esą pradėjo aktyviau keliauti, negailėti pinigų savo kokybiškam laisvalaikiui.

„Konferencijoms paprastai aktualūs 4 ar 4+ žvaigždučių viešbučiai, tokių ir bus daugiausia Vilniuje. Tiesa, yra įmonių, kurios renkasi aukščiausio lygio apgyvendinimo vietas, todėl reikalingi ir 5 žvaigždučių viešbučiai. Taigi šie viešbučiai, be abejo, daugiausia skirti verslo klientams. Turime mažai vilčių, kad keliaujantys lietuviai apsigyvens vien tik 4–5 žvaigždučių viešbučiuose. Vis dėlto didžiuosiuose miestuose dominuoja užsienio turistai, o Birštone, Druskininkuose, Anykščiuose, Palangoje yra mišrūs turistai, bet ten žmonės važiuoja ilsėtis, dažnai šeimomis ar didesnėmis grupėmis bei ilgesniam laikui, taigi jiems aktualesnis 3–4 žvaigždučių viešbučių pasirinkimas“, – pasakojo E. Šiškauskienė.