Milžinų mūšis: „Norfa“ skelbia karą „Coca-Colai“
Pre­ky­bos tink­las „Nor­fa“ žė­rė kal­ti­ni­mus gai­vių­jų gė­ri­mų mil­ži­nei „Co­ca-Co­la“, vėl at­si­sa­ko par­da­vi­nė­ti jų pre­kes dėl esą ne­są­ži­nin­gų kai­nų Lie­tu­vos rin­ko­je. „Co­ca-Co­la“ at­sto­vai Lie­tu­vo­je skės­čio­ja ran­ko­mis ir ža­da ieš­ko­ti, kaip su­si­tai­ky­ti. 

„Norfos mažmena“ pranešė, kad ne pirmą sykį esanti priversta atsisakyti bendradarbiauti su bendrovės „Coca-Cola“ vietos padaliniu ir kompanijos gėrimų gamybos bei tiekimo partneriu Lietuvoje UAB „Coca-Cola HBC Lietuva“.

Pasak „Norfos“, „Coca-Cola“ už savo produkciją Lietuvoje iš prekybininkų reikalauja maždaug 10 proc. didesnės kainos, nei kai kuriose kitose Europos Sąjungos šalyse. Todėl „Norfos“ vadovybė mano, kad kai kurios didžiosios tarptautinės bendrovės diskriminuoja Lietuvą savo kainų politikoje, darydamos mūsų šalį „brangia“.

„Lietuvos valdžia turėtų atkreipti dėmesį ne tik į prekių kokybę, bet ir į tai, kad kai kurios didžiosios korporacijos (ne tik „Coca-Cola“) savo produkciją Lietuvoje parduoda gerokai didesnėmis kainomis, nei kai kuriose kitose Europos valstybėse, – pranešime spaudai teigė „Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas Dainius Dundulis. – Kompetentingos valstybės institucijos galėtų pasiaiškinti, ar tokia didžiųjų tarptautinių bendrovių praktika mūsų šalyje, nesikerta su pagrindiniais laisvos ir sąžiningos prekybos principais.“

Į tokį kaltinimą netrukus sureagavo ir UAB „Coca-Cola HBC Lietuva“.

Pasak „Coca-Cola HBC“ Baltijos šalių prekybos vadovo Radomiro Paunico, bendra taisyklė yra tokia, kad dėl makroekonominių priežasčių produktų kainos įvairiose rinkose skiriasi. Baltijos šalių atveju kainas papildomai veikia faktas, kad čia „Coca-Cola“ negamina didžiosios dalies produktų asortimento. Tai esą reiškia, kad yra tiekimo grandies išlaidų, tarp jų ir pakuočių ženklinimo, į kuriuos reikia atsižvelgti taikant produktų kainas.

„Papildomai, nuo 2017 m. produktų kainoms Lietuvoje ženklios įtakos turėjo pakuočių atliekų tvarkymo per užstato sistemą kaštai. Dėl etikos ir teisinių priežasčių mes neatskleidžiame mūsų verslo derybų detalių, tačiau reikia paminėti, kad šiuo atveju buvo palyginti produktai, kuriuos mes parduodame Baltijos šalyse ir kurių šiose šalyse neparduodame. Mes kreipsimės į „Norfa“ atstovus, kad aptartume detaliau tiesiogiai ir išspręstume nesusipratimą,“ – nurodė „Coca-Cola HBC Lietuva“.