Mažėjant ES paramai, gali strigti „rail Baltica“ projektas
Eu­ro­pi­nės vė­žės ge­le­žin­ke­lio pro­jek­tas „Rail Bal­ti­ca“ ga­li bū­ti įgy­ven­din­tas vė­liau nei 2025 me­tais, jei nau­jo­je 2021–2027 me­tų ES fi­nan­si­nė­je pers­pek­ty­vo­je ma­žė­tų Eu­ro­pos Są­jun­gos (ES) par­ama trans­por­to inf­ras­truk­tū­ros pro­jek­tams, sa­ko Lie­tu­vos su­si­sie­ki­mo vi­ce­mi­nis­tras. 

„Dabar šis projektas kofinansuojamas 85 proc. intensyvumu. Jeigu europinio finansavimo dalis labai žymiai keistųsi, be abejo, tai turės poveikį projekto įgyvendinimo grafikui. Tokiu atveju tas projekto įgyvendinimas užsitęstų“, – BNS sakė susisiekimo viceministras Ričardas Degutis.

Europos Komisija (EK) trečiadienį pateikė pirminį septynerių metų trukmės ES biudžeto po 2020 metų pasiūlymą. Jame nurodoma, kad iš CEF – iš jos infrastruktūros tinklų priemonės (angl. Connecting Europe Facility – BNS) finansuojamas trijų Baltijos ir Lenkijos įgyvendinamas „Rail Baltica“ projektas – 2021–2027 metais transporto projektai turėtų gauti 12,8 mlrd. eurų – dukart mažiau nei 2014–2020 metais (24,05 mlrd. eurų).

Be to, EK siūlo iš Sanglaudos fondo pervesti 11,3 mlrd. eurų transporto projektams, todėl pirminiai indikatoriai rodo, kad bendras transporto finansavimas po 2020 metų gali būti panašus į dabartinį. Tačiau iki šiol „Rail Baltica“ nebuvo finansuojama iš šio fondo.

Jeigu po derybų ES Taryboje bei Europos Parlamente transporto finansavimas smarkiai mažėtų, kyla rizika, jog „Rail Baltica“ gaus mažiau paramos.

2014–2020 metais ES „Rail Balticai“ turėtų skirti 1,2 mlrd. eurų.

5,8 mlrd. eurų vertės „Rail Baltica“ projektą numatoma įgyvendinti iki 2025 metų pabaigos.