Lygių teisių kontrolė sieks suvienodinti vyrų ir moterų grožio procedūrų kainas
Mi­nė­da­ma Tarp­tau­ti­nę mo­te­rų so­li­da­ru­mo die­ną, Ly­gių ga­li­my­bių kon­tro­lie­riaus tar­ny­ba pra­de­da nau­ją so­cia­li­nę kam­pa­ni­ją „Kai­na ne­tu­ri ly­ties“. Ja bus sie­kia­ma at­kreip­ti dė­me­sį, kad už tas pa­čias gro­žio ir lais­va­lai­kio pa­slau­gas mo­te­rys ir vy­rai vis dar mo­ka skir­tin­gai, nors įsta­ty­mai nu­ma­to, kad ly­tis ne­ga­li bū­ti kri­te­ri­jus, le­mian­tis pa­slau­gų ir pre­kių kai­ną.

Rengdamasi kampanijai, Tarnyba išanalizavo didžiuosiuose Lietuvos miestuose įsikūrusių kirpyklų ir grožio salonų kainas. Apžvelgus kirpimo, manikiūro, pedikiūro paslaugų teikimą pusšimtyje salonų, paaiškėjo, kad dauguma jų už tokias pačias procedūras taiko skirtingas kainas moterims ir vyrams.

Daugumoje kirpyklų paslaugos moterims teikiamos nuo 23 proc. iki 43 proc. brangiau, o manikiūro kainos vyrams daugumoje salonų didesnės bent dešimtadaliu. Už pedikiūrą vyrams gali tekti susimokėti dar daugiau – net iki 40 proc., palyginus su moterims skirta kaina.

Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymas numato, kad paslaugų teikėjas privalo visiems vartotojams, nesvarbu, kokia jų lytis, taikyti vienodas apmokėjimo sąlygas už tokias pačias ir vienodos vertės paslaugas. Todėl kainos turi būti nustatomos vadovaujantis objektyviais kriterijais. Pavyzdžiui, kirpėjai kainas galėtų nustatyti pagal paslaugos trukmę, sunaudotas priemones, kirpimo sudėtingumą, įrankių panaudojimą ir pan.

Pasak lygių galimybių kontrolierės Agnetos Skardžiuvienės, prie kampanijos galės prisidėti kiekvienas žmogus, pastebėjęs pagal lytį skirstomas kirpimo, masažo, įėjimo į klubą ar kitų paslaugų kainas. „Kviečiame viešinti tokius atvejus socialiniame tinkle „Facebook“, naudojant grotažymę #KainaNeturiLyties, taip pat raginame siųsti pavyzdžius Tarnybos darbuotojams. Patys stebėsime socialinius tinklus, skelbimus ir kitaip viešinamus kainynus. Sužinoję apie netinkamą kainodarą, susisieksime su pažeidėjais ir siūlysime nutraukti netinkamus veiksmus. Kainą turėtų lemti kliento poreikiai, kurie dažniausiai būna labai individualūs, nesvarbu ar tai moteris, ar vyras“, – teigia A. Skurdžiuvienė.